• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Sjukt bra. Enda irriterande grejen Àr modulkronografen (om jag inte har helt fel Àr det inhouse kelek-modul ovanpÄ ett eta 2892). Kan vara annan tillverkare pÄ modulen, inte helt 100%. Den Àr inte riktigt tajt oavsett. SvÄrt att fÄ sekunden att matcha minutvisaren. Lite irriterande. Men överlever man det sÄ Àr det ju den coolaste moderna bratten med den snyggaste fasade pilotlÀnken, precis som lÀnken till A13353 men större.
DSCN9771.jpg
IMG_3496.jpg
IMG_1157.jpg
fdffgh.jpg
IMG_1159.jpg
IMG_3460.jpg
IMG_3555.jpg

Sjukt bra. Enda irriterande grejen Àr modulkronografen (om jag inte har helt fel Àr det inhouse kelek-modul ovanpÄ ett eta 2892). Kan vara annan tillverkare pÄ modulen, inte helt 100%. Den Àr inte riktigt tajt oavsett. SvÄrt att fÄ sekunden att matcha minutvisaren. Lite irriterande. Men överlever man det sÄ Àr det ju den coolaste moderna bratten med den snyggaste fasade pilotlÀnken, precis som lÀnken till A13353 men större.
DSCN9771.jpg
IMG_3496.jpg
IMG_1157.jpg
fdffgh.jpg
IMG_1159.jpg
IMG_3460.jpg
IMG_3555.jpg
Cool ju! Har du nÄgot ref-nr?

Jag har varit sugen pĂ„ ny blackbird big date Ă€nda sedan jag sĂ„lde den. Även om lĂ€nken Ă€r jĂ€ttesnygg sĂ„ blir den lite vĂ€l stor för mig, men den Ă€r sĂ„ mĂ„ngsidig och gör sig perfekt pĂ„ military, gummi, lĂ€der och kroko.
Hittar jag nÄgot fynd sÄ skulle jag inte tveka. GÀrna sÄ trasigt och billigt som möjligt. Den jag hade var ett fynd dÀr datumet inte fungerade, och gick allmÀnt taskigt. Lite Globen-service pÄ det och som ny igen, nÀstan. :)

Cool ju! Har du nÄgot ref-nr?
Alla heter A44359. Sen har de "efternummer" för om de Àr polerade, matta, redstrike etc, dessa vet jag ej. Blacksteel heter M44359. Finns en blacksteel pÄ k&s tror jag. TyvÀrr har denna blacksteel av BB blanka bandhorn.

Passa dig Àven för att fÄ med vanliga lÀnken. Sjukt trÄkigt. Vissa verkar ha sÄlts med vanlig matt pilotlÀnk. Men det ska ju vara den fasade, det Àr ju hela grejen tycker iaf jag. Om man kör lÀnk.

Alla heter A44359. Sen har de "efternummer" för om de Àr polerade, matta, redstrike etc, dessa vet jag ej. Blacksteel heter M44359. Finns en blacksteel pÄ k&s tror jag. TyvÀrr har denna blacksteel av BB blanka bandhorn.

Passa dig Àven för att fÄ med vanliga lÀnken. Sjukt trÄkigt. Vissa verkar ha sÄlts med vanlig matt pilotlÀnk. Men det ska ju vara den fasade, det Àr ju hela grejen tycker iaf jag. Om man kör lÀnk.
Har sett de dÀr Blacksteel-modellerna. GÄr bort för mig, been there, done that, dessutom blank som du sÀger. Ska spana lite och se om jag hittar nÄgot roligt.

Har sett de dÀr Blacksteel-modellerna. GÄr bort för mig, been there, done that, dessutom blank som du sÀger. Ska spana lite och se om jag hittar nÄgot roligt.
Jag Àr ocksÄ sugen. Det har faktiskt varit en av mina absoluta favoritmodeller sen den kom 2006-2007. Har bara Àgt en. Och visst kan man iaf Àga en tvÄ-tre stycken i omgÄngar innan man börjar kallas galen? ;)

Och visst kan man iaf Àga en tvÄ-tre stycken i omgÄngar innan man börjar kallas galen? ;)
Vissa pÄstÄr det. ;) Jag köper YTTERST sÀllan samma modell tvÄ gÄnger. Men det lÄter ju bra, dÄ kanske jag köper en och stÀller dig först i kön. :D

Bilderna ovan Àr pÄ min klocka. Dessa bilder nedan Àr snodda pÄ nÀtet för lÀnge sedan. De har jag i mÄnga Är haft som sukt-bilder. SÄ snygg pÄ brunt alligator.
web5c.jpg
web92.jpg

Har fÄtt ett svÄrt sug efter en Breitling men har svÄrt att landa i vad jag ska köpa.

UtseendemÀssigt sÄ gillar jag Avenger 2 GMT och senaste modellen av Colt 41. Finns det nÄn annan modell jag borde kolla in? FÄr gÀrna vara en Quartz men inte för stor dÄ jag har ynka 17cm handleder. Seiko Sumo och Pelagos har jag burit utan nÄgra som helst problem och de Àr ju hyfsat stora.

Tacksam för bra förslag :)

Edit: begagnat gÄr bra sÄ lite Àldre modeller Àr ocksÄ intressant.
Ett lÀtt val utifrÄn dina kriterier (om Kronograf Àr aktuellt dvs); Colt chronograph, A73380.
IMG_4053.JPG
IMG_4130.JPG
IMG_4167.JPG
IMG_4224.JPG

Eller sÄ vÀntar @Scaramanga pÄ den nya med in house kvarts som lÀr lanseras 2018.
Ja absolut kan man vÀnta tills dess, frÄgan Àr om man klarar det..? Personligen tycker jag att storleken pÄ den Àldre (41,1mm) Àr snyggare och passar bÀttre till en smalare handled. En hyfsad prisskillnad dessutom dÄ A73380 finns till rimliga priser begagnade! :)

Ett lÀtt val utifrÄn dina kriterier (om Kronograf Àr aktuellt dvs); Colt chronograph, A73380.
IMG_4053.JPG
IMG_4130.JPG
IMG_4167.JPG
IMG_4224.JPG

Ålrajt! Hur stor Ă€r en sĂ„dan? NĂ„t man ska tĂ€nka pĂ„ nĂ€r man letar begagnad? PrisnivĂ„?

Ni som har polerade lÀnkar, blir man helt galen pÄ alla hairlines eller sitter ni med cape cod en gÄng i mÄnaden?

Ålrajt! Hur stor Ă€r en sĂ„dan? NĂ„t man ska tĂ€nka pĂ„ nĂ€r man letar begagnad? PrisnivĂ„?

Ni som har polerade lÀnkar, blir man helt galen pÄ alla hairlines eller sitter ni med cape cod en gÄng i mÄnaden?
Repor syns ju mindre pÄ polerade ytor. :)

Cape cod varje mÄnad skulle förstöra klockan totalt, ge kratrar och ojÀmnheter.

Du sÄg sÀkert mitt senare inlÀgg men svarar för sÀkerhetsskull; Klockan Àr 41,1 mm i diameter.
Har ingen direkt koll pÄ vad man ska tÀnka pÄ utöver det vanliga nÀr man köper klockor.. kanske att försöka undvika en som blivit polerad. Kanterna Àr sÄ mycket skarpare och enligt min mening betydligt snyggare dÄ!
Hairlines fÄr man i mÀngder men det hör till! ;)

TÀnker aldrig pÄ att min skulle vara sliten, och den Àr aldrig polerad, och ofta anvÀnd i sand, skog, gym, verkstad mm...
Edit: Lite skitig dock... :)
20170602_065211.jpg

Är det 22mm luggar pĂ„ Avenger 2 GMT? NĂ„n som haft nato eller zulu pĂ„ en sĂ„dan? Google var inte till nĂ„n större hjĂ€lp hĂ€r ;)

Tillbaka
Topp