• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

IMG_2802.JPG B
IMG_2802.JPG
Min första Bratte vill jag gÀrna dela av mig till er riktiga Breitlister:D
Fett gul & extrem kul Àr klockan som fick upp mina ögon för Breitling.
I mina ögon Àr den sÄÄÄÄÄ himla snygg:)

jodÄ massvis,har frÄgat innan ,men inte nÄgon som har kunnat hantera ett skjutmÄtt tydligen:meh:
vad jag forskat fram, sÄ Àr den runt 51mm lug/lug

Aa hittade ett mÄtt pÄ 52. MÄste Äka och pröva, 52 kÀnns jÀvligt stort :(

https://klocksnack.se/threads/recension-breitling-colt-chronograph-blacksteel.60702/
Det stÀmmer sÀkert, Colten Àr 54mm vertikalt.
Men prova! Breitling sÀtter ju bandstiften pÄ rÀtt stÀlle (högt upp i bandhornen) till skillnad mot mÄnga andra tillverkare.
54mm Àr min avenger skyland enl. min recension. De lÀr ju vara lika... Bandstift nÀra boetten

FÄr bli en i stÄl, tillrÀckligt med guld för min del :)
LÀnken borde heta a300, nÄgon kan sÀkert bekrÀfta detta?
300A eller Chrono/Duo / Duog, olika stavning. 300A Àr korrekt för modellen och nyare, chronoduo Àr Àldre men fungerar lika bra. Minimal skillnad i "skÄrdesignen" pÄ Àndbitarna, ingen skillnad i passform, bara till syns.

Det Àr egentligen samma lÀnk kan tillÀggas. Det enda som skiljer Àr viss skÄrdesign mellan Ären dÄ de tillverkades sÄ mÄnga Är. 300A gick de över till för att de började anvÀnda sÄdana refnummerserier överlag dÄ. Vissa har t.o.m bÄda reffarna skrivna i mellantiden. Chrono/Duog betyder att den passar till (dÄtidens) Chronomat och Duograph.

Senast Àndrad:
Jag Àr vÀldigt nöjd med denna. Visst Àr den stor men den kÀnns inte klumpig. Den har mycket karaktÀr och Àr allt annat Àn lagom. Och gul tavla kÀnns verkligen exotiskt. Perfekt i ett höstigt Mölndal.
IMG_1415.JPG

HĂ€r med Johanneberg i bakgrunden.
IMG_1414.JPG
Cool övermatchning med tröjan. Ska man gÄ all in sÄ ska man gÄ all in helt klart. :)

300A eller Chrono/Duo / Duog, olika stavning. 300A Àr korrekt för modellen och nyare, chronoduo Àr Àldre men fungerar lika bra. Minimal skillnad i "skÄrdesignen" pÄ Àndbitarna, ingen skillnad i passform, bara till syns.

Det Àr egentligen samma lÀnk kan tillÀggas. Det enda som skiljer Àr viss skÄrdesign mellan Ären dÄ de tillverkades sÄ mÄnga Är. 300A gick de över till för att de började anvÀnda sÄdana refnummerserier överlag dÄ. Vissa har t.o.m bÄda reffarna skrivna i mellantiden. Chrono/Duog betyder att den passar till (dÄtidens) Chronomat och Duograph.

Har hittat en 300A som ser ut att vara i gott skick för ca 5k, Àr det en ok deal?

Tillbaka
Topp