Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
jodÄ massvis,har frÄgat innan ,men inte nÄgon som har kunnat hantera ett skjutmÄtt tydligenLug to lug Àr intressantast men tjocklek spec vs reality stÀmmer inte alltid :/
Ingen som Àger denna klocka hÀr inne?
Riktigt snygg, vad heter modellen @JensBP ?Min egna favorit att bÀra, Àven om jag har andra som Àr finare patinerade och ovanligare som "aopa", Àr min mest krigade...
![]()
jodÄ massvis,har frÄgat innan ,men inte nÄgon som har kunnat hantera ett skjutmÄtt tydligen
vad jag forskat fram, sÄ Àr den runt 51mm lug/lug
Inte sett en enda Breitling pÄ KS-eventet hittills
![]()
(Förutom den hÀr..)
https://klocksnack.se/threads/recension-breitling-colt-chronograph-blacksteel.60702/Aa hittade ett mÄtt pÄ 52. MÄste Äka och pröva, 52 kÀnns jÀvligt stort![]()
jodÄ massvis,har frÄgat innan ,men inte nÄgon som har kunnat hantera ett skjutmÄtt tydligen
vad jag forskat fram, sÄ Àr den runt 51mm lug/lug
Aa hittade ett mÄtt pÄ 52. MÄste Äka och pröva, 52 kÀnns jÀvligt stort![]()
54mm Àr min avenger skyland enl. min recension. De lÀr ju vara lika... Bandstift nÀra boettenhttps://klocksnack.se/threads/recension-breitling-colt-chronograph-blacksteel.60702/
Det stÀmmer sÀkert, Colten Àr 54mm vertikalt.
Men prova! Breitling sÀtter ju bandstiften pÄ rÀtt stÀlle (högt upp i bandhornen) till skillnad mot mÄnga andra tillverkare.
Hej
Titta efter en i 2 tone eller en med UTC vet jag
Minns inte ref nr
?
300A eller Chrono/Duo / Duog, olika stavning. 300A Àr korrekt för modellen och nyare, chronoduo Àr Àldre men fungerar lika bra. Minimal skillnad i "skÄrdesignen" pÄ Àndbitarna, ingen skillnad i passform, bara till syns.FÄr bli en i stÄl, tillrÀckligt med guld för min del
LÀnken borde heta a300, nÄgon kan sÀkert bekrÀfta detta?
LÀste september vad gÀller det gröna... gult har jag missat, var har du sett det?NÄn som vet nÀr straps till Skyracer i andra fÀrger kommer? FrÄgade hos Krons och de hade ingen aning. Det florerar ju bilder pÄ ett grönt strap och det pratas om ett gult.
![]()
LÀste september vad gÀller det gröna... gult har jag missat, var har du sett det?
Cool övermatchning med tröjan. Ska man gÄ all in sÄ ska man gÄ all in helt klart.Jag Àr vÀldigt nöjd med denna. Visst Àr den stor men den kÀnns inte klumpig. Den har mycket karaktÀr och Àr allt annat Àn lagom. Och gul tavla kÀnns verkligen exotiskt. Perfekt i ett höstigt Mölndal.
![]()
HĂ€r med Johanneberg i bakgrunden.
![]()
Det kanske var den gulaktiga skyracern han tÀnker pÄ?Var lÀste du det? En kompis hade snappat upp nÄt om gult band, nÄnstans.
Chronomat 81950, första revision 1984. Heter t.o.m Navitimer Chronomat som de gjorde i början av den moderna eran innan de skiljdes frÄn navitimer.Riktigt snygg, vad heter modellen @JensBP ?
Hoppas inte det. En av de bÀsta grejerna med Breitling Àr att priserna generellt Àr humana.Satan vilken ufo-invasion det Àr i trÄden pÄ sistone. Tog nÄt Är, men nu Àr det revival och heuer-priser pÄ g...![]()
300A eller Chrono/Duo / Duog, olika stavning. 300A Àr korrekt för modellen och nyare, chronoduo Àr Àldre men fungerar lika bra. Minimal skillnad i "skÄrdesignen" pÄ Àndbitarna, ingen skillnad i passform, bara till syns.
Det Àr egentligen samma lÀnk kan tillÀggas. Det enda som skiljer Àr viss skÄrdesign mellan Ären dÄ de tillverkades sÄ mÄnga Är. 300A gick de över till för att de började anvÀnda sÄdana refnummerserier överlag dÄ. Vissa har t.o.m bÄda reffarna skrivna i mellantiden. Chrono/Duog betyder att den passar till (dÄtidens) Chronomat och Duograph.
Verkligen en hÀftig klocka.Jag Àr vÀldigt nöjd med denna. Visst Àr den stor men den kÀnns inte klumpig. Den har mycket karaktÀr och Àr allt annat Àn lagom. Och gul tavla kÀnns verkligen exotiskt. Perfekt i ett höstigt Mölndal.
![]()
HĂ€r med Johanneberg i bakgrunden.
![]()
Det kanske var den gulaktiga skyracern han tÀnker pÄ?
![]()
Tack. Avenger Seawolf Yellow ref a17330, tror jag den heter.Verkligen en hÀftig klocka.
Vad heter modellen?
Precis. Ingen minns en fegis. De hittar du i Rolle-trÄdarnaCool övermatchning med tröjan. Ska man gÄ all in sÄ ska man gÄ all in helt klart.![]()
Ja absolut ok tycker jag.Har hittat en 300A som ser ut att vara i gott skick för ca 5k, Àr det en ok deal?