• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IMG_2351.PNG

Hej,
Jag är ny här på forumet samt ny på Breitling. Äger ingen ännu men flera klockor av andra märken. En klocka som jag har fastnat för är Trancocean Chronograph 1461 med vit urtavla och brunt krokodilarmband. Är det någon som har erfarenhet av den? Synpunkter på valet? Eller ska jag titta på en annan modell som första Breitling? Jag är nog ute efter en klocka med läderarmband och vit urtavla.

Tack på förhand!
IMG_2114.jpg
Otrolig start på en breitlingkarriär. Hur ska detta sluta...?

En del klagar på att Bretling har för stora klockor. Dessa vilsna själar behöver perspektiv i livet.
Världens största klocka: Kreml!

6F5DA642-C314-4E30-A37D-EEBE456D2CF5.jpeg

Ca 200 ton:wideyed:

Ser ut som att klockan behöver en helservice...

Nu är klockan beställd! Hittade den i Portugal, den är begagnad från 2012 och den verkar vara i bra skick. Undrar hur länge man får gå i väntans tider?

Gillar klockan grymt mycket och UPS får skynda sig nu:):):)
WBI0240 (2).jpg
WBI0240 (5).jpg
WBI0240 (4).jpg
WBI0240 (3).jpg
WBI0240 (1).jpg
WBI0240 (2).jpg
Stort grattis, riktigt elegant!
Jag klarar inte av att vänta på beställda klockor. Jag har löst det med att överkonsumera tyngre sömnmedel under tiden, man blir helt borta och förlorar helt tidsuppfattningen. Smack säger det så kommer en avi på posten. Sedan gäller det att trappa ned och njuta av klockan...

Krokodilen passar grymt bra med denna modell. Nu blir jag samtidigt lite svenskt avundsjuk på dig. Jag känner mig orolig och lite illa till mods. Jag har lärt mig att alla är lika och då borde väl alla få ha en 1461... eller hur...? o_O
Av var och en efter förmåga , åt var och en efter behov...

Senast ändrad:
Krokodilen passar grymt bra med denna modell. Nu blir jag samtidigt lite svenskt avundsjuk på dig. Jag känner mig orolig och lite illa till mods. Jag har lärt mig att alla är lika och då borde väl alla få ha en 1461... eller hur...? o_O

Haha,
Det går över ska du se:) Imorgon dreglar man över någon annan klocka.
Jag fick chans att prova den med lite olika armband när jag var i Palma för någon tid sedan och tror att det bruna krokodil blir bra.

Jag klarar inte av att vänta på beställda klockor. Jag har löst det med att överkonsumera tyngre sömnmedel under tiden, man blir helt borta och förlorar helt tidsuppfattningen. Smack säger det så kommer en avi på posten. Sedan gäller det att trappa ned och njuta av klockan...

Haha:woot::woot::woot: Kanske borde testa det.

Hahaha, du kanske kan fixa ett parti till oss andra som väntar också :)

Nu har tydligen Panerai skrivit på kontrakt med nya ambassadörer för den svenska marknaden: timell, virtanen, kroner och sist men inte minst Soran Ismail! För första gången fruktar jag att Panerai kan komma att dominera den nordiska klockmarknaden...

Haha:woot::woot::woot: Kanske borde testa det.
En säker deal! Snacket om att man kan bli beroende av tungt sömnmedel är ju bara nonsens och ni ska inte låta er avskräckas av läkarnas bullshit. Nu tar jag bara fyra doser per dag i snitt. När jag väntade på min senaste bratte var jag uppe i tio. Nu är jag helt oberoende:) , ren som en oskuld eller ett nypolerat Breitling case.

Hej!
Ny på forumet. Jag ska köpa min första "riktiga" klocka ovh har snöat in mig på Breitling.
Jag gillar chronomat-stilen, jag har ganska bred handled, har ca 20-30,000kr jag tänkte handla för. - Vad ska jag sikta in mig på?

Tacksam för svar och hjälp. Har fått mycket inspiration av denna tråd.

Tack!
Adam

Tillbaka
Topp