• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Inte orkat byta tillbaka till lÀnk:), gummit Àr bekvÀmt men som sagt fult :) Stor skillnad i vikten mot Seawolfen.
IMG_3152.JPG

Fan alltsÄ, jag har svÄrt för att slÀppa denna trÄden..
MĂ„ste nog ha en Breitling igen :)
Är sugen pĂ„ att köpa en jag kan ha dagligen i jobbet, dvs en som tĂ„l en del stryk! Föredrar nog en quartz..
FrÄgan Àr om man ska köra pÄ en Aerospace igen?
Kanske prova pÄ Skyracern?
Eller en vanlig Colt quartz?

• Like
Reactions: Bas
Fan alltsÄ, jag har svÄrt för att slÀppa denna trÄden..
MĂ„ste nog ha en Breitling igen :)
Är sugen pĂ„ att köpa en jag kan ha dagligen i jobbet, dvs en som tĂ„l en del stryk! Föredrar nog en quartz..
FrÄgan Àr om man ska köra pÄ en Aerospace igen?
Kanske prova pÄ Skyracern?
Eller en vanlig Colt quartz?
73380!!!
eller sÄ ligger en stenhÄrd svarting pÄ k&s;)

NÄgon som har en klocka med BREITLIGHT och Àr nöjd? KÀnns den inte för lÀtt? Jag kan ibland glömma att jag har pÄ mig klockan nÀr den Àr av Titan, som endÄ vÀger mer. Grejen med materialet kan jag tycka Àr coolt men Àr tveksam pÄ att jag skulle gilla den lÀtta vikten. Skyracer vÀger 32g lixom (head only).
Skulle vilja ha en skyracer med grönt band men Àr skeptisk !!

NÄgon som har en klocka med BREITLIGHT och Àr nöjd? KÀnns den inte för lÀtt? Jag kan ibland glömma att jag har pÄ mig klockan nÀr den Àr av Titan, som endÄ vÀger mer. Grejen med materialet kan jag tycka Àr coolt men Àr tveksam pÄ att jag skulle gilla den lÀtta vikten. Skyracer vÀger 32g lixom (head only).
VĂ€nta tills det kommer en skyracer med gul tavla..:cool:

• Like

Helt viktlös Àr den inte! Det Àr ingen RM Nadal-edition pÄ 9 gram ;) Urverket Àr av metall. Jag tycker den Àr vÀldigt bekvÀm jÀmfört med mina 47 mm Chronomat:er i stÄl som kan kÀnnas lite tunga ibland, sÀrskilt de med stÄl armband.
Hurricane 4.jpg

Helt viktlös Àr den inte! Det Àr ingen RM Nadal-edition pÄ 9 gram ;) Urverket Àr av metall. Jag tycker den Àr vÀldigt bekvÀm jÀmfört med mina 47 mm Chronomat:er i stÄl som ibland kan kÀnnas lite tunga ibland, sÀrskilt de med stÄl armband.
Hurricane 4.jpg

Den modellen Àr dÀremot riktigt nice! Hurricane Àr bÄde större och tyngre! Tittar pÄ den modellen med men den kostar en del ocksÄ;) 111g med gummi och viklÄs Àr okej. Listar vÀl 80k ?
TÀnkte mer pÄ skyracer som vÀger 32g och kostar 20k :)
Ditt svartgula gummi Àr ju bara de kungligt !

KĂ€nner lite som du, Ă€r riktigt sugen pĂ„ att slĂ„ till pĂ„ en men Ă€r rĂ€dd att den kommer kĂ€nnas som nĂ„got ”plastaskit”
Citerar @Chrisse i passaround-trÄden:
”Första intrycket.. lĂ€tt, billig.. typ barnens ”Hello Kitty”-klockor :)

MEN, efter lite mer omfattande klÀmmande och haft den pÄ armen en stund försvinner den kÀnslan.
Snarare en trevlig, varm och skön kĂ€nsla.. mkt klocka i lĂ€tt förpackning.”

SÄ det Àr lite delade kÀnslor, jag skulle vilja klÀmt pÄ en lite innan man slÄr till :)

• Like
KĂ€nner lite som du, Ă€r riktigt sugen pĂ„ att slĂ„ till pĂ„ en men Ă€r rĂ€dd att den kommer kĂ€nnas som nĂ„got ”plastaskit”
Citerar @Chrisse i passaround-trÄden:
”Första intrycket.. lĂ€tt, billig.. typ barnens ”Hello Kitty”-klockor :)

MEN, efter lite mer omfattande klÀmmande och haft den pÄ armen en stund försvinner den kÀnslan.
Snarare en trevlig, varm och skön kĂ€nsla.. mkt klocka i lĂ€tt förpackning.”

SÄ det Àr lite delade kÀnslor, jag skulle vilja klÀmt pÄ en lite innan man slÄr till :)

FrÄgan Àr ju hur lÀnge den trevlig, varma, sköna, kÀnslan hÄller?
Samt att han inte betalat 20k för den sÄ det kanske inte Àr samma grej dÄ? Jag kan ha totalt fel hÀr, försöker bara tÀnka lite outside the Box innan man slÄr till. Jag vill ju verkligen att den ska vara hur grym som helst, för dÄ Àr den otroligt prisvÀrd !

Hade chansen att gÄ med i passaround pÄ den men jag har svÄrt att bÀra nÄgot som inte Àr mitt, sÄ jag hoppade!

Samt att han inte betalat 20k för den sÄ det kanske inte Àr samma grej dÄ? Jag kan ha totalt fel hÀr, försöker bara tÀnka lite outside the Box innan man slÄr till. Jag vill ju verkligen att den ska vara hur grym som helst, för dÄ Àr den otroligt prisvÀrd !
HĂ„ller med till fullo!
Gillade verkligen Aerospace’n dĂ„ den var vĂ€ldigt lĂ€tt och bekvĂ€m, men Ă€r rĂ€dd att skyracern kĂ€nns billig och plastig..
Men precis som du hoppas jag att jag har fel, mycket prisvÀrd klocka annars :)

• Like
InsÄg precis att Chronospace Evo Night Mission saknar Bratte-loggan... once seen cant be unseen. Fan vad den sjönk i mina ögon nu...

v7333010-c939-152s-m20ss1.jpg

Namnlös.png

Hade chansen att gÄ med i passaround pÄ den men jag har svÄrt att bÀra nÄgot som inte Àr mitt, sÄ jag hoppade!

Lite tvĂ€rtom, Ă€r ju en relativt lĂ„gt prissatt klocka, vilket förstĂ€rker den lite ”primitiva” kĂ€nsla.
LÄt oss sÀga den hade en RM Tubbe i, skulle inte vÀga mkt mer.. skulle den lÄga vikten hjÀlpa till att öka premium.

GÀllande Breitlings komposit Àr den grym, vÀl pÄ handleden blir det perfekt.

Ville jag jag ha en svart beater för 20-ish k, skulle Skyracern ligga oerhört bra till.

NÀr jag vÀxlade mellan Ploprof pÄ mesh och Aquanaut pÄ gummi, var viktförhÄllandena ruggiga.. men sjukt skönt sÀtta pÄ en nÀtt lÀtt klocka.

Tillbaka
Topp