• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ute och fikar med vovven
20171124_104704.jpg

Är i kontakt med en säljare rörande en Breitling chronomat från 1995. Saktar 7sek/24h och med en amplitud på 276. Ägaren innan honom menade på att klockan blivit servad för 2-3 år sedan men inga papper som styrker detta.

Vad säger expertisen ligger en service nära med dessa värden i åtanke?

Är i kontakt med en säljare rörande en Breitling chronomat från 1995. Saktar 7sek/24h och med en amplitud på 276. Ägaren innan honom menade på att klockan blivit servad för 2-3 år sedan men inga papper som styrker detta.

Vad säger expertisen ligger en service nära med dessa värden i åtanke?

Hej
Jag tror du kommer att behöva byta lite delar om denna är från 1995 sen hur hen fick fram dessa värden vet jag inte ?
Sen i vilket urförande denna är samt skick och pris. ;) (då jag inte känner till helheten)

Om den är Mycket billig så kan det ev vara värt att köpa den om det är en modell du vill ha men räkna på att du kan behöva byta en del delar.
(vet inte om du skruvar med klockor) ;)

OT Men jord kabeln är gul med en grön rand på El :D U = R x I :D

//Simon

Hej
Jag tror du kommer att behöva byta lite delar om denna är från 1995 sen hur hen fick fram dessa värden vet jag inte ?
Sen i vilket urförande denna är samt skick och pris. ;) (då jag inte känner till helheten)

Om den är Mycket billig så kan det ev vara värt att köpa den om det är en modell du vill ha men räkna på att du kan behöva byta en del delar.
(vet inte om du skruvar med klockor) ;)

OT Men jord kabeln är gul med en grön rand på El :D U = R x I :D

//Simon
Använt sig av en timegrapher för att få fram värderna.

image.jpeg

Begär 19k för enbart klocka.

Använt sig av en timegrapher för att få fram värderna.

image.jpeg

Begär 19k för enbart klocka.

Har du kunskap att öppna denna ?
Om du kommer att behöva byta ut något så kan det skena i väg.
Timegrapher dvs som urmakare eller entusiast ?

personligen tycker jag att 7 sec är mycket på 24h men om man tänker på att denna är från 1995 så kan ju vissa tycka att detta är ok
Men som jag ser det är det ett tecken på att något inte hänger med och bör ses över

Har sett liknande men med guld i länken nyservade och utbytta delar till nästan samma pris iofs ca år 1999 -2001 (men inte med dom stora indexen om jag nu minns rätt)

//Simon

Tillbaka
Topp