• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Inte helt dum denna, lite sugen Àr jag nog!

A648A3CB-2CAF-43AB-BF98-05D3C3BCE1DB.jpeg
 
Och orginalet.
Kommentarer pÄ det?
Screenshot_20180217-152529.png

Nu vet jag inte vem som monterade denna men Jag skulle justera denna för bÀttre passform ;)
inte den pÄ denna bild jag citerade men 45 raidern :D
Àr det Àr det en likadan glipa pÄ 15 raidern (ringen mot bronetten) som pÄ 45 raidern ?

//Simon
 
Senast Àndrad:
Nu vet jag inte vem som monterade denna men Jag skulle justera denna för bÀttre passform ;)
inte den pÄ denna bild jag citerade men 45 raidern :D
Àr det Àr det en likadan glipa pÄ 15 raidern (ringen mot bronetten) som pÄ 45 raidern ?

//Simon
Det ser ju riktigt illa ut men hur mycket tid kan man förvÀnta sig att folk lÀgger pÄ att fÄ till det perfekt om en originaldel passar sÄ dÄligt?
 
FortsÀttning följer för nÀr jag tittade lite nÀrmre pÄ den nya raiders sÄ sÄg det ut sÄhÀr.


Screenshot_20180217-152510.png

Det ser ut som en raider som skulle passa till en högre vridring. För att göra det bÀsta av det hela
har man böjt ner hela överdelen. Jag skulle tyvÀrr störa ihjÀl mig pÄ det dÀr fixet.
Har sett att dom ofta sÀljer massor av diverse raiders pÄ ebay, men det kanske Àr för meckigt att hitta rÀtt. Skulle du hitta rÀtt Àr det ju busenkelt att byta sjÀlv.
 
Det ser ju riktigt illa ut men hur mycket tid kan man förvÀnta sig att folk lÀgger pÄ att fÄ till det perfekt om en originaldel passar sÄ dÄligt?

Om det skulle vara min klocka sÄ skulle JAG stört mej pÄ detta ;)
Sedan att TS inte nÀmner nÄgot mer sÄ kan man bara gissa om denna skruvade det denna eller en urmakare

Visst jag skulle sÀkert kunna fixa till detta skjÀlv. :D
(skulle börja ovanför skruven pressa ner denna)
Om det nu inte Àr fel del denna kan vara till en cronomatt 2007 ---> Eller om denna bara har fÄtt sig en smÀll ?

//Simon
 
Senast Àndrad:
Nu vet jag inte vem som monterade denna men Jag skulle justera denna för bÀttre passform ;)
inte den pÄ denna bild jag citerade men 45 raidern :D
Àr det Àr det en likadan glipa pÄ 15 raidern (ringen mot bronetten) som pÄ 45 raidern ?

//Simon
Nej 15 raider Ă€r ju orginal och sitter sĂ„ bra den kan det Ă€r ju 45 raider som har dĂ„lig passform. ÄndĂ„ passar den betydligt bĂ€ttre Ă€n den jag fick förra gĂ„ngen.
Jag tycker det Àr mÀrkligt att det ska vara sÄ svÄrt att fÄ till det 100%
Jag vet inte vad ni har för erfarenheter av KM Globen men dom har iaf hjÀlpt mig under mÄnga Är & kÀnts mycket seriösa.
 
Nej 15 raider Ă€r ju orginal och sitter sĂ„ bra den kan det Ă€r ju 45 raider som har dĂ„lig passform. ÄndĂ„ passar den betydligt bĂ€ttre Ă€n den jag fick förra gĂ„ngen.
Jag tycker det Àr mÀrkligt att det ska vara sÄ svÄrt att fÄ till det 100%
Jag vet inte vad ni har för erfarenheter av KM Globen men dom har iaf hjÀlpt mig under mÄnga Är & kÀnts mycket seriösa.

Jo det var den jag menade 45 raidern men jag citrerade fel bild. Samt att det Àr en glipa under ringen och bronetten vid raider 45
Har bara hört bra ang KM globen men monterade dom denna eller var det du skjÀlv ?

HÀr Àr en bild i PS vad jag menar ;)

Screenshot_20180217-152510.png


//Simon
 
Senast Àndrad:
NÀr tror ni Breitling slÀpper en snygg klocka igen? Deras nya design var ju ett steg upp, men kÀnns fortfarande lite Seiko skx.
 
Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp