• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Det Àr ju naturligtvis som sÄ att nya Àgare vill se ökad försÀljning och vinst, ny VD mÄste visa resultat och komma med nya infallsvinklar, nya idéer. Vi fÄr se hur han lyckas. Han tycks ju i alla fall Àlska sin "riktiga" Navitimer;)


HÀr Àr en intressant artikel om vad Kern och hans team (de har har rekryterat rÀtt aggressivt) har tÀnkt att hitta pÄ.

Bla retro. Och en ny line, Premier, som kommer under 2018.

https://www.deployant.com/conversation-georges-kern-reveals-plans-breitling/

"Georges also revealed, with a twinkle in his eye, that Breitling will dig deep into its historical roots, and will be doing period correct re-editions – size, dial layouts, manual winding movements. This will keep classical Breitling collectors super hyped up, while the new collection like the Navitimer 8 is intended to attract new clients. The traditional collection, like the Navitimer 1 will keep existing Breitling fans happy.

We think the new Breitling is fresh, bold, and exciting. And looking forward to the increased energy that Georges is bringing to the brand. Viva Breitling!"
 
  • Like
Reactions: TiE
HÀr Àr en intressant artikel om vad Kern och hans team (de har har rekryterat rÀtt aggressivt) har tÀnkt att hitta pÄ.

Bla retro. Och en ny line, Premier, som kommer under 2018.

https://www.deployant.com/conversation-georges-kern-reveals-plans-breitling/

"Georges also revealed, with a twinkle in his eye, that Breitling will dig deep into its historical roots, and will be doing period correct re-editions – size, dial layouts, manual winding movements. This will keep classical Breitling collectors super hyped up, while the new collection like the Navitimer 8 is intended to attract new clients. The traditional collection, like the Navitimer 1 will keep existing Breitling fans happy.

We think the new Breitling is fresh, bold, and exciting. And looking forward to the increased energy that Georges is bringing to the brand. Viva Breitling!"
Tack för den lÀnken!
 
HÀr Àr en intressant artikel om vad Kern och hans team (de har har rekryterat rÀtt aggressivt) har tÀnkt att hitta pÄ.

Bla retro. Och en ny line, Premier, som kommer under 2018.

https://www.deployant.com/conversation-georges-kern-reveals-plans-breitling/

"Georges also revealed, with a twinkle in his eye, that Breitling will dig deep into its historical roots, and will be doing period correct re-editions – size, dial layouts, manual winding movements. This will keep classical Breitling collectors super hyped up, while the new collection like the Navitimer 8 is intended to attract new clients. The traditional collection, like the Navitimer 1 will keep existing Breitling fans happy.

We think the new Breitling is fresh, bold, and exciting. And looking forward to the increased energy that Georges is bringing to the brand. Viva Breitling!"
Hmm lÄter som att den dÀr artikeln kan fÄ mig att bli mer positivt instÀlld till Kern sÄ jag vÀljer att inte lÀsa den :eek:
 
like the Navitimer 8 is intended to attract new clients.

Vilka nya kunder dÄ? Modellen ser ju helt menlös ut och pÄminner mer om en Sinn Àn en Breitling i sin design (Inget ont om Sinn nu).
Dem som skulle fastna för denna klocka tror jag fastnar för mÄnga andra mÀrken med minimalistisk design före denna.
 
HÀr Àr en intressant artikel om vad Kern och hans team (de har har rekryterat rÀtt aggressivt) har tÀnkt att hitta pÄ.

Bla retro. Och en ny line, Premier, som kommer under 2018.

https://www.deployant.com/conversation-georges-kern-reveals-plans-breitling/

"Georges also revealed, with a twinkle in his eye, that Breitling will dig deep into its historical roots, and will be doing period correct re-editions – size, dial layouts, manual winding movements. This will keep classical Breitling collectors super hyped up, while the new collection like the Navitimer 8 is intended to attract new clients. The traditional collection, like the Navitimer 1 will keep existing Breitling fans happy.

We think the new Breitling is fresh, bold, and exciting. And looking forward to the increased energy that Georges is bringing to the brand. Viva Breitling!"
Copy paste frÄn SEIKO alltsÄ. Historiskt korrekta reissues i LE-serier och moderna reissues som ej limiterade.
 
Är det positivt eller negativt i dina ögon?

Nice med regram frÄn Breitling official, "Thanks yonsson..." var det första jag sÄg :D

Vet inte om det Àr just Seiko. Snarare en rÀtt generell trend just nu. Omega, Tudor, Oris, Jaeger, Heuer, IWC, Certina, Seiko, Tissot, Hamilton, Longines (och Breitling) och sÀkert ett par till söker inspiration i sina arkiv.

I viss mÄn Àr det ju lite fantasilöst att titta bakÄt istf att skapa ngt nytt, men resultaten blir ju ofta rÀtt fina och det Àr vÀl ett smart sÀtt att lyfta fram hur man bygger pÄ mÀrkets historia.
 
20180218_210218.jpg

20180218_210220.jpg

20180218_210225.jpg

No filters. Just Breitling
 
Vet inte om det Àr just Seiko. Snarare en rÀtt generell trend just nu. Omega, Tudor, Oris, Jaeger, Heuer, IWC, Certina, Seiko, Tissot, Hamilton, Longines (och Breitling) och sÀkert ett par till söker inspiration i sina arkiv.

I viss mÄn Àr det ju lite fantasilöst att titta bakÄt istf att skapa ngt nytt, men resultaten blir ju ofta rÀtt fina och det Àr vÀl ett smart sÀtt att lyfta fram hur man bygger pÄ mÀrkets historia.
Det Àr skillnad pÄ en EXAKT reissue och en modern version.
 
Tack.
Har du ork att berÀtta vad du tycker om den? Bra & dÄligt.
Absolut.
Personligen Àlskar jag den. Finishen Àr riktigt bra och den Àr inte sÄ stot. Gillar mönstret pÄ tavlan och att det inte Àr överdrivet mycket text och siffror pÄ den. Att den Àr blankpolerad gör den vÀldigt blÀnkande och fin, men ocksÄ vÀldigt kÀnslig för repor.
LÀnken Àr bÄde snygg och skön. Tycker den Àr skönare Àn oyster, men det Àr kanske bara Àr jag.
Kronan Àr polerad ocksÄ vilket gör att det ibland tar nÄgra sekunder extra att skriva in kronan. Mina fingrar glider lite.
Lumen hade kunnat vara lite bÀttre. Men dÄ hade Ä andra sidan dom behövt designa om indexmarkeringarna, och dom Àr riktigt snygga tycker jag. SÄ offrar hellre lumen dÀr.
Inför köpet sÄ stod det mellan denna, en Tudor Grantour, Tudor Ranger och en Speedy reduced. KÀnns verkligen som jag gbirde rÀtt val.
 
Senast Àndrad:
Hmm lÄter som att den dÀr artikeln kan fÄ mig att bli mer positivt instÀlld till Kern sÄ jag vÀljer att inte lÀsa den :eek:

Tror det kan bli ngt roligt av det hÀr. Man har bla rekryterat marknadschefen frÄn AP (om jag minns rÀtt) och ngn frÄn Hodinkee. Den dÀr retro-linen man ska slÀppa, med entusiaster i Ätanke, kan bli intressant. Vi fÄr se helt enkelt.
 
Absolut.
Personligen Àlskar jag den. Finishen Àr riktigt bra och den Àr inte sÄ stot. Gillar mönstret pÄ tavlan och att det inte Àr överdrivet mycket text och siffror pÄ den. Att den Àr blankpolerad gör den vÀldigt blÀnkande och fin, men ocksÄ vÀldigt kÀnslig för repor.
LÀnken Àr bÄde snygg och skön. Tycker den Àr skönare Àn oyster, men det Àr kanske bara Àr jag.
Kronan Àr polerad ocksÄ vilket gör att det ibland tar nÄgra sekunder extra att skriva in kronan. Mina fingrar glider lite.
Lumen hade kunnat vara lite bÀttre. Men dÄ hade Ä andra sidan dom behövt designa om indexmarkeringarna, och dom Àr riktigt snygga tycker jag. SÄ offrar hellre lumen dÀr.
Inför köpet sÄ stod det mellan denna, en Tudor Grantour, Tudor Ranger och en Speedy reduced. KÀnns verkligen som jag gbirde rÀtt val.
Tack för bra svar. Jag har svÄrt för polerat men jag fÄr vÀl försöka fÄ tag i ett vÀlanvÀnt ex som mattats.
 
Tack för bra svar. Jag har svÄrt för polerat men jag fÄr vÀl försöka fÄ tag i ett vÀlanvÀnt ex som mattats.
Jag Àr jÀvig eftersom jag ÀÀÀÀlskar modellen - men jag gillar inte bling annars, och tycker inte att den upplevs sÄ polerad irl. Den Àr sÄ toolig i utformningen, och bÀrs rÀtt litet, sÄ det Àr sÀllan nÄn som reagerar pÄ att den skiner... :)
DSC_0087_20140708233415100_zpsfjkikd5h.jpg
DSC_0029_zpsxmue9dvr.jpg
 
NÄgon som vet om AD kan byta ut en svart tavla mot en gul pÄ en Breitling Avenger 2 Seawolf ?

Det brukar inte vara sÄ sugna eftersom referensnumret Àndras. GÄr de med pÄ det sÄ vill de behÄlla den gamla tavlan.
SÄ var det för nÄgra Är sedan i alla fall. Men det kanske har Àndrats.
 
  • Like
Reactions: Bas
Tillbaka
Topp