• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Vad hade Kern förvĂ€ntat sig med nya Navitimer8? Att vi gamla BratteĂ€lskare skulle jubla? Knappast. ÄndamĂ„let mĂ„ste vĂ€l vara att locka en ny kundkrets som inte funnits tidigare, dĂ„ vi inte Ă€r tillrĂ€ckligt mĂ„nga för att vara lönsamma. Men hur göra det utan att reta upp oss trogna? För det första, ta inte bort eller rör de modeller vi Ă€lskar. Vilka modeller kommer att försvinna? För nĂ„gra lĂ€r det ju bli, de som sĂ€ljer sĂ€mst. Montbrillant antar jag, Ă€ven om det Ă€r en som jag Ă€lskar. Transocean? Men bĂ„da dessa modeller har redan det enkla B't och enkel sekundvisare! Varför ta bort den bevingade loggan och den vackra sekundvisaren? Vi vill ha dem kvar! Jag antar att bĂ„de Navitimer och Chronomat kommer att vara kvar men lĂ„t dem vara!
DÄ kanske Kern kan hoppas pÄ att vi trogna Breitlingfans förblir trogna.
 
Vad hade Kern förvĂ€ntat sig med nya Navitimer8? Att vi gamla BratteĂ€lskare skulle jubla? Knappast. ÄndamĂ„let mĂ„ste vĂ€l vara att locka en ny kundkrets som inte funnits tidigare, dĂ„ vi inte Ă€r tillrĂ€ckligt mĂ„nga för att vara lönsamma. Men hur göra det utan att reta upp oss trogna? För det första, ta inte bort eller rör de modeller vi Ă€lskar. Vilka modeller kommer att försvinna? För nĂ„gra lĂ€r det ju bli, de som sĂ€ljer sĂ€mst. Montbrillant antar jag, Ă€ven om det Ă€r en som jag Ă€lskar. Transocean? Men bĂ„da dessa modeller har redan det enkla B't och enkel sekundvisare! Varför ta bort den bevingade loggan och den vackra sekundvisaren? Vi vill ha dem kvar! Jag antar att bĂ„de Navitimer och Chronomat kommer att vara kvar men lĂ„t dem vara!
DÄ kanske Kern kan hoppas pÄ att vi trogna Breitlingfans förblir trogna.
Inget kommer ”fĂ„ vara”, tro mig.
 
Vad hade Kern förvĂ€ntat sig med nya Navitimer8? Att vi gamla BratteĂ€lskare skulle jubla? Knappast. ÄndamĂ„let mĂ„ste vĂ€l vara att locka en ny kundkrets som inte funnits tidigare, dĂ„ vi inte Ă€r tillrĂ€ckligt mĂ„nga för att vara lönsamma. Men hur göra det utan att reta upp oss trogna? För det första, ta inte bort eller rör de modeller vi Ă€lskar. Vilka modeller kommer att försvinna? För nĂ„gra lĂ€r det ju bli, de som sĂ€ljer sĂ€mst. Montbrillant antar jag, Ă€ven om det Ă€r en som jag Ă€lskar. Transocean? Men bĂ„da dessa modeller har redan det enkla B't och enkel sekundvisare! Varför ta bort den bevingade loggan och den vackra sekundvisaren? Vi vill ha dem kvar! Jag antar att bĂ„de Navitimer och Chronomat kommer att vara kvar men lĂ„t dem vara!
DÄ kanske Kern kan hoppas pÄ att vi trogna Breitlingfans förblir trogna.
B9620250-1BEF-4C99-8805-3A914E853777.jpeg

SÄ hÀr Àr planen. Och vingarna kan ni glömma, fick denna i goodiebagen:
E8CC254C-0EB7-474E-BEE6-BF7A0DA93953.jpeg


SÄ nedbantning av samtliga linjer, bort med kvarts förutom Aerospace, Exospace och Emergency, samt bort med vingarna.

För mycket linjer pÄ tavlan enligt Breitling, ska rensas.
 
B9620250-1BEF-4C99-8805-3A914E853777.jpeg

SÄ hÀr Àr planen. Och vingarna kan ni glömma, fick denna i goodiebagen:
E8CC254C-0EB7-474E-BEE6-BF7A0DA93953.jpeg


SÄ nedbantning av samtliga linjer, bort med kvarts förutom Aerospace, Exospace och Emergency, samt bort med vingarna.

För mycket linjer pÄ tavlan enligt Breitling, ska rensas.
Tack för att Du delar med Dig!
Renodling av linjerna kÀnns helt rÀtt, men krystad om den blir som bilden...
 
B9620250-1BEF-4C99-8805-3A914E853777.jpeg

SÄ hÀr Àr planen. Och vingarna kan ni glömma, fick denna i goodiebagen:
E8CC254C-0EB7-474E-BEE6-BF7A0DA93953.jpeg


SÄ nedbantning av samtliga linjer, bort med kvarts förutom Aerospace, Exospace och Emergency, samt bort med vingarna.

För mycket linjer pÄ tavlan enligt Breitling, ska rensas.
Men B't och ankaret Àr kvar pÄ sekundvisaren, alltid nÄgot!
 
Jo det var den jag menade 45 raidern men jag citrerade fel bild. Samt att det Àr en glipa under ringen och bronetten vid raider 45
Har bara hört bra ang KM globen men monterade dom denna eller var det du skjÀlv ?

HÀr Àr en bild i PS vad jag menar ;)

Screenshot_20180217-152510.png


//Simon

Dom monterade, jag har alltid lÀmnat in mina klockor och aldrig skruvat sjÀlv.
Den glipa under ringen du hÀnvisar till Àr en fotogrej och inte nÄgot fel, jag laddade ner en förstoringsapp nÀr jag skulle ta bilderna och
det Àr enbart en synvilla för ringen sitter perfekt och fungerar UA. DÀremot Àr ju raidern inte 100%
 
Dom monterade, jag har alltid lÀmnat in mina klockor och aldrig skruvat sjÀlv.
Den glipa under ringen du hÀnvisar till Àr en fotogrej och inte nÄgot fel, jag laddade ner en förstoringsapp nÀr jag skulle ta bilderna och
det Àr enbart en synvilla för ringen sitter perfekt och fungerar UA. DÀremot Àr ju raidern inte 100%
De Àr ju inga noobs liksom, gÄ dit och frÄga (vilket du skulle gjort nÀr du hÀmtade ut klockan). Med största sannolikhet finns det en logisk förklaring till varför de lÀmnade ifrÄn sig klockan med detta resultat.
 
SÄ loggan ska bort fast den Àr sÄ ikonisk?
Lite som att ta bort stjÀrnan pÄ Mercedes och bara ha bokstÀverna MB som logga. Utan loggan ser de ju mer ut som vilka klockor som helst. Designerna var ju helt generiska och valfri tissot egen design var snyggare.
TrÄkigt.
Jag hĂ„ller ju sĂ„klart med dig men enligt nya ledningen Ă€r det ”B-logon” som Ă€r den ursprungliga och dĂ€rmed bĂ€sta.
 
B9620250-1BEF-4C99-8805-3A914E853777.jpeg

SÄ hÀr Àr planen. Och vingarna kan ni glömma, fick denna i goodiebagen:
E8CC254C-0EB7-474E-BEE6-BF7A0DA93953.jpeg


SÄ nedbantning av samtliga linjer, bort med kvarts förutom Aerospace, Exospace och Emergency, samt bort med vingarna.

För mycket linjer pÄ tavlan enligt Breitling, ska rensas.
Jag förstÄr mig inte pÄ bilden med Navitimern. Yttre ringen till vÀnster ser ut att sakna rÀknestickans skala, vilket ju inte gör det till en rÀknesticka lÀngre. Men till höger skymtar man ÀndÄ skalmarkeringar. Fotofel?
 
Vad hade Kern förvĂ€ntat sig med nya Navitimer8? Att vi gamla BratteĂ€lskare skulle jubla? Knappast. ÄndamĂ„let mĂ„ste vĂ€l vara att locka en ny kundkrets som inte funnits tidigare, dĂ„ vi inte Ă€r tillrĂ€ckligt mĂ„nga för att vara lönsamma. Men hur göra det utan att reta upp oss trogna? För det första, ta inte bort eller rör de modeller vi Ă€lskar. Vilka modeller kommer att försvinna? För nĂ„gra lĂ€r det ju bli, de som sĂ€ljer sĂ€mst. Montbrillant antar jag, Ă€ven om det Ă€r en som jag Ă€lskar. Transocean? .

Jag tror inte att man behöver oroa sig för kÀrnmodellerna, Chronomat, Navitimer och Aerospace. Det vore vÀldigt konstigt om de togs bort.

Ang Navitimer8. Breitling har ju alltid slÀppt vissa modeller som man inte gillar, och det kommer man att fortsÀtta med. Men de kommer ju ocksÄ att slÀppa prylar man gillar. Kanske kommer vi att se mer förnyelse och kreativitet?

Synd om vingarna försvinner, men det Àr inget man inte kan leva med.
 
Jag tror inte att man behöver oroa sig för kÀrnmodellerna, Chronomat, Navitimer och Aerospace. Det vore vÀldigt konstigt om de togs bort.

Ang Navitimer8. Breitling har ju alltid slÀppt vissa modeller som man inte gillar, och det kommer man att fortsÀtta med. Men de kommer ju ocksÄ att slÀppa prylar man gillar. Kanske kommer vi att se mer förnyelse och kreativitet?

Synd om vingarna försvinner, men det Àr inget man inte kan leva med.
Vad jag egentligen menar Àr att Kern inte borde bli förvÄnad nÀr vi inte direkt jublar över hans nya serie. Hur mycket han Àn försöker trycka pÄ att det Àr tillbaka till rötterna.
 
Tja,
Ny medlem. TÀnkte kolla i den hÀr gruppen som kan Breitling. Köpte den hÀr modellen av en kille i Linköping pÄ blocket.

Är intresserad av tavlan med Saab flight test pĂ„. NĂ„gon som vet vad det Ă€r? Eller om ni har sett en tidigare? Har googlat runt en del och kollat hĂ€r pĂ„ klocksnack men inte hittat nĂ„got. Vore kul att fĂ„ vet lite mer om klockan.

Enligt vÀrderings intyget frÄn Timepromotion international sÄ Àr klockan en chrono sirius ref A53011

Tack pÄ förhand.
 

Bilagor

  • 20180218_145607.jpg
    20180218_145607.jpg
    145.3 KB · Visningar: 4
  • 20180218_152639.jpg
    20180218_152639.jpg
    118 KB · Visningar: 4
Tja,
Ny medlem. TÀnkte kolla i den hÀr gruppen som kan Breitling. Köpte den hÀr modellen av en kille i Linköping pÄ blocket.

Är intresserad av tavlan med Saab flight test pĂ„. NĂ„gon som vet vad det Ă€r? Eller om ni har sett en tidigare? Har googlat runt en del och kollat hĂ€r pĂ„ klocksnack men inte hittat nĂ„got. Vore kul att fĂ„ vet lite mer om klockan.

Enligt vÀrderings intyget frÄn Timepromotion international sÄ Àr klockan en chrono sirius ref A53011

Tack pÄ förhand.
Kommer ihÄg den, försökte köpa den ocksÄ men du hann visst före! Grattis, vet dÀremot inget om tavlan
 
Dom monterade, jag har alltid lÀmnat in mina klockor och aldrig skruvat sjÀlv.
Den glipa under ringen du hÀnvisar till Àr en fotogrej och inte nÄgot fel, jag laddade ner en förstoringsapp nÀr jag skulle ta bilderna och
det Àr enbart en synvilla för ringen sitter perfekt och fungerar UA. DÀremot Àr ju raidern inte 100%

DÄ skulle jag Äter ta kontakten med KM Globen att dom justerar denna raider dÄ du inte Àr nöjd med jobbet ;)

//Simon
 
Tja,
Ny medlem. TÀnkte kolla i den hÀr gruppen som kan Breitling. Köpte den hÀr modellen av en kille i Linköping pÄ blocket.

Är intresserad av tavlan med Saab flight test pĂ„. NĂ„gon som vet vad det Ă€r? Eller om ni har sett en tidigare? Har googlat runt en del och kollat hĂ€r pĂ„ klocksnack men inte hittat nĂ„got. Vore kul att fĂ„ vet lite mer om klockan.

Enligt vÀrderings intyget frÄn Timepromotion international sÄ Àr klockan en chrono sirius ref A53011

Tack pÄ förhand.

Hej
Vet inget om denna tavla men gissar att det kan har med saabs plan att göra (eller bara en test som det stÄr pÄ denna)
Hitta detta pÄ weben dÄ jag sökte pÄ Ref nr A53011 ----> http://www.breitlingsource.com/watch_details/windrider_163.html

Men grattis till en udda fÄgel :D

För mer info sÄ rek jag att du ringer till Timepromotion international i TÀby dom bör kunna detta :)
Om ingen hÀr kan svara pÄ vad det Àr för tavla :rolleyes:

//Simon
 
Vad jag egentligen menar Àr att Kern inte borde bli förvÄnad nÀr vi inte direkt jublar över hans nya serie. Hur mycket han Àn försöker trycka pÄ att det Àr tillbaka till rötterna.

Jag ser den vÀl ungefÀr som Trans Ocean. En riktigt fin design, men som lite saknar det som gör att den sticker ut eller kopplas till just Breitling. Mao, skulle man se den utan namn och logo pÄ urtavlan Àr det inte sjÀlvklart att man skulle gissa Breitling. Och sÄ Àr den, precis som Trans Ocean, lite för dyr men det verkar bara vara jag som tycker.

Skillnaden mellan Navitimer8 och Trans Ocean, Àr vÀl att det Àr en jÀkla massa stÄhej och jippon runt N8 vilket gör att man fÄr lite kÀnslan av att den utger sig för att vara ngt den inte Àr. Namnet Navitimer, som förpliktigar, bidrar nog ytterligare till det. NÀr Trans Ocean kom lanserades den bara "som vanligt". Det kanske kan förklara varför folk Àr mer uppe i varv nu Àn nÀr Trans Ocean intrducerades.
 
Jag ser den vÀl ungefÀr som Trans Ocean. En riktigt fin design, men som lite saknar det som gör att den sticker ut eller kopplas till just Breitling. Mao, skulle man se den utan namn och logo pÄ urtavlan Àr det inte sjÀlvklart att man skulle gissa Breitling. Och sÄ Àr den, precis som Trans Ocean, lite för dyr men det verkar bara vara jag som tycker.

Skillnaden mellan Navitimer8 och Trans Ocean, Àr vÀl att det Àr en jÀkla massa stÄhej och jippon runt N8 vilket gör att man fÄr lite kÀnslan av att den utger sig för att vara ngt den inte Àr. Namnet Navitimer, som förpliktigar, bidrar nog ytterligare till det. NÀr Trans Ocean kom lanserades den bara "som vanligt". Det kanske kan förklara varför folk Àr mer uppe i varv nu Àn nÀr Trans Ocean intrducerades.
Det Àr ju naturligtvis som sÄ att nya Àgare vill se ökad försÀljning och vinst, ny VD mÄste visa resultat och komma med nya infallsvinklar, nya idéer. Vi fÄr se hur han lyckas. Han tycks ju i alla fall Àlska sin "riktiga" Navitimer;)
 
Tillbaka
Topp