• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

SweUnited

Breitling
Hej Breitling vĂ€nner! Är ny inom klockvĂ€rden sĂ„ Ă€r helt nollad :) Nu tĂ€nkte jag höra med er som Ă€r lite mer insatta, jo jag tĂ€nkte köpa min första ”riktiga” klocka. Valet har hamnat pĂ„ Navitimer 01 46mm, har letat efter klockor i flera mĂ„nader och kan inte hitta nĂ„gon snyggare klocka och vad jag förstĂ„r sĂ„ Ă€r urverket inte det sĂ€msta:) SĂ„ nu letar jag priser pĂ„ nya och ser att Tyskland (Berlin) har bra priser. Varför har dom bĂ€ttre priser Ă€n svenska Ă„terförsĂ€ljare? Vad ska jag tĂ€nka pĂ„, om jag köper igenom Chrono24 tex? Tull mm? Behöver man va orolig för fejk? Grymt tacksam för svar! Mvh
 
Senast Àndrad:

frasse

Cartier
E48E2632-90BD-417D-82CB-E0EAD3F1F41A.jpeg


Hoppar in hos er temporÀrt men förhoppningsvis permanent! :)
Tycker dom Àr sÄ jÀkla frÀna.
 

Sheepdog

Panerai
2-Faktor
Funderar pÄ att köpa en Colt frÄn typ 2010. TyvÀrr Àr det inte lÀnk pÄ de som jag hittar. Vad kostar en ny resp. begagnad lÀnk? Finns det flera olika modeller som passar (20 mm)? NÄgon snygg men ej original?
 

Stig

Omega
2-Faktor
Är pĂ„ jakt efter en chrono Avenger M1. Har sedan tidigare en Aerospace Avantage som komplement till de automatiska verken. Men har behov av ett mer robust quartzverk Ă€n Aerospacen för att nyttja i tjĂ€nsten. Hur upplevs M1'an? Är den lika tjock som sina mekaniska syskon? Kanske Ă€r det nĂ„gon som har en M1'a liggandes hemma?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är pĂ„ jakt efter en chrono Avenger M1. Har sedan tidigare en Aerospace Avantage som komplement till de automatiska verken. Men har behov av ett mer robust quartzverk Ă€n Aerospacen för att nyttja i tjĂ€nsten. Hur upplevs M1'an? Är den lika tjock som sina mekaniska syskon? Kanske Ă€r det nĂ„gon som har en M1'a liggandes hemma?
M1 Àr ju 16.8mm, sÄ lika tjock som de i titan, Aerospace Àr ju bara runt 12mm?
 

DarnGard

Cartier
BerĂ€tta allt! Är det en 42a? Nöjd?

Ja fy fan, 42 mm, tudors 3 hands verk.
Först och frÀmst sÄ har jag vÀl aldrig varit intresserad av tudor, vilket definitivt inte lÀngre Àr fallet. Har haft den i tvÄ veckor och dragit igÄng den nÀr jag plockade upp den ur förpackningen. Visst har den fÄtt mycket handledstid men legat orörd mer Àn 24 h ett par ggr utan mÀrkbart tapp i tid utan att ha mÀtt det.
Vridningen i bezeln Ă€r rĂ€tt ”hĂ„rd” med distinkta hack, hade jag anvĂ€nt det mycket hade jag nog kikat efter nĂ„got ”mjukare”. Det Ă€r dock inget jag anvĂ€nder över huvud taget sĂ„ det kvittar.
Lite instÀllningsmöjligheter pÄ spÀnnet sÄ att hitta en bra fit var utan huvudvÀrk.
Skön tyngd i den :)
13492308-C742-4715-B0CC-474BC391D69C.jpeg
2804DFD5-1C6E-43EF-BACC-081641A558D3.jpeg

Sköna bandhorn
DBA551B9-BBE6-4165-9AA1-4E637C36F746.jpeg
726E4FEF-7A24-46C4-B902-EB58AA08D7CA.jpeg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ja fy fan, 42 mm, tudors 3 hands verk.
Först och frÀmst sÄ har jag vÀl aldrig varit intresserad av tudor, vilket definitivt inte lÀngre Àr fallet. Har haft den i tvÄ veckor och dragit igÄng den nÀr jag plockade upp den ur förpackningen. Visst har den fÄtt mycket handledstid men legat orörd mer Àn 24 h ett par ggr utan mÀrkbart tapp i tid utan att ha mÀtt det.
Vridningen i bezeln Ă€r rĂ€tt ”hĂ„rd” med distinkta hack, hade jag anvĂ€nt det mycket hade jag nog kikat efter nĂ„got ”mjukare”. Det Ă€r dock inget jag anvĂ€nder över huvud taget sĂ„ det kvittar.
Lite instÀllningsmöjligheter pÄ spÀnnet sÄ att hitta en bra fit var utan huvudvÀrk.
Skön tyngd i den :)
13492308-C742-4715-B0CC-474BC391D69C.jpeg
2804DFD5-1C6E-43EF-BACC-081641A558D3.jpeg

Sköna bandhorn
DBA551B9-BBE6-4165-9AA1-4E637C36F746.jpeg
726E4FEF-7A24-46C4-B902-EB58AA08D7CA.jpeg
Deras verk har vÀl kiselspiral?
 

Dawsss

Omega
Ja fy fan, 42 mm, tudors 3 hands verk.
Först och frÀmst sÄ har jag vÀl aldrig varit intresserad av tudor, vilket definitivt inte lÀngre Àr fallet. Har haft den i tvÄ veckor och dragit igÄng den nÀr jag plockade upp den ur förpackningen. Visst har den fÄtt mycket handledstid men legat orörd mer Àn 24 h ett par ggr utan mÀrkbart tapp i tid utan att ha mÀtt det.
Vridningen i bezeln Ă€r rĂ€tt ”hĂ„rd” med distinkta hack, hade jag anvĂ€nt det mycket hade jag nog kikat efter nĂ„got ”mjukare”. Det Ă€r dock inget jag anvĂ€nder över huvud taget sĂ„ det kvittar.
Lite instÀllningsmöjligheter pÄ spÀnnet sÄ att hitta en bra fit var utan huvudvÀrk.
Skön tyngd i den :)
13492308-C742-4715-B0CC-474BC391D69C.jpeg
2804DFD5-1C6E-43EF-BACC-081641A558D3.jpeg

Sköna bandhorn
DBA551B9-BBE6-4165-9AA1-4E637C36F746.jpeg
726E4FEF-7A24-46C4-B902-EB58AA08D7CA.jpeg


Gott gott. Kul att du Àr nöjd :)
Har vart och klÀmt pÄ en. Riktigt fina!
Vad tycker du om tjockleken?
 

DarnGard

Cartier
Gott gott. Kul att du Àr nöjd :)
Har vart och klÀmt pÄ en. Riktigt fina!
Vad tycker du om tjockleken?

Det Àr vÀl det enda negativa jag har att sÀga, den kommer inte bÀras med manschett knappar iaf ;)

@yonsson jovisst Àr det sÄ, sjÀlv sÄ Àr jag sÄ fÀrsk att jag inte har nÄgon aning om vad det betyder i skillnad mot tudors silikon baserade eller vad de nu har. Kanske du kan hjÀlpa mig med? :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det Àr vÀl det enda negativa jag har att sÀga, den kommer inte bÀras med manschett knappar iaf ;)

@yonsson jovisst Àr det sÄ, sjÀlv sÄ Àr jag sÄ fÀrsk att jag inte har nÄgon aning om vad det betyder i skillnad mot tudors silikon baserade eller vad de nu har. Kanske du kan hjÀlpa mig med? :)
Antingen Àr spiraler metalliska-legeringar, eller sÄ Àr de kisel. Kisel heter silicon pÄ engelska.
 

PCB

Audemars
Funderar pÄ att köpa en Colt frÄn typ 2010. TyvÀrr Àr det inte lÀnk pÄ de som jag hittar. Vad kostar en ny resp. begagnad lÀnk? Finns det flera olika modeller som passar (20 mm)? NÄgon snygg men ej original?
VÀnta tills en med lÀnk dyker upp, Àr mitt rÄd.
Inte fösvarbart att köpa ny lÀnk ekonomiskt.
Och eftermaknadslÀnk Àr fett förbjudet pÄ en bratte imho.
 

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
Alla dessa lÀckra bilder gör att jag blir nykÀr i min och extra glad att ingen nappade pÄ att köpa min :D jag hade bara Ängrat mig!
haha vilken tur att bilderna har den inverkan och inte fÄr dig att vilja kasta bort den ;) Det Àr skönt nÀr de kÀnslorna uppkommer i den ordningen, sjÀlv brukar jag alltid Ängra mig nÀr jag ser nÀsta persons paketöppning :banghead::hilarious:
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Hej Breitling vĂ€nner! Är ny inom klockvĂ€rden sĂ„ Ă€r helt nollad :) Nu tĂ€nkte jag höra med er som Ă€r lite mer insatta, jo jag tĂ€nkte köpa min första ”riktiga” klocka. Valet har hamnat pĂ„ Navitimer 01 46mm, har letat efter klockor i flera mĂ„nader och kan inte hitta nĂ„gon snyggare klocka och vad jag förstĂ„r sĂ„ Ă€r urverket inte det sĂ€msta:) SĂ„ nu letar jag priser pĂ„ nya och ser att Tyskland (Berlin) har bra priser. Varför har dom bĂ€ttre priser Ă€n svenska Ă„terförsĂ€ljare? Vad ska jag tĂ€nka pĂ„, om jag köper igenom Chrono24 tex? Tull mm? Behöver man va orolig för fejk? Grymt tacksam för svar! Mvh
Hej och vÀlkommen. Köper du via en handlare pÄ C24, med alla certifikat etc sÄ Àr risken minimal för att rÄka ut för en kopia. Dessutom har du ju lagstadgad returrÀtt enligt EU lag vid köp av handlare. Kolla villkoren! Priserna styrs ju av mÄnga faktorer men en Àr fasta kostnader och de Àr lÀgre för en internetbutik i Tyskland Àn en fysisk butik i Sverige.
B01 Àr ett bra urverk. Kolla bara sÄ att du inte fÄr en tidig variant. De hade en del barnsjukdomar. Tull och moms blir det inte sÄ lÀnge du handlar med EU land. DÀremot frakt, men det Àr ju en förhandlingssak. :)
 
Topp