• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
6A555287-20A0-4B05-8D7E-BC5A6754D0EE.jpeg
 

GlenHoyo

Breitling
Ny hÀr i forumet och förhoppningsvis snart breitlingÀgare.
TÀnkte dock kolla lite med er som Àr lite mer insatta.
Vad tycker ni dels om avenger Blackbird 44, Àr jÀvligt sugen pÄ den.
Men hÄller fÀrgen etc?
Och tittar Àven pÄ en begagnad avenger skyland 44 uttagen 2008 för 22000, Àr det rimligt pris?
Tacksam för alla tips.
Har sjÀlv en Avenger Seawolf limited ed. i blacksteel och jag har "dammat" i den rÀtt bra nÄgra gÄnger men mÄste sÀga att jag Àr imponerad av coatingen. SÄ att vÀlja blacksteel skall du inte vara rÀdd för. Eller black titanum som det blir pÄ Blackbirden.
 
Senast Àndrad:

DrDre

Patek
Vad tror vi om slÀpp i Basel och under resten av Äret?
Vad fÄr vi se?

Det hÀr kan ge lite vÀgledning. Kanske.

"His strategy is to take inspiration from Breitling designs released between the 1930s and ’70s— in Kerns’s words, “the great years of cars, boats, and motorcycles” — in order to deliver similarly sporty yet sophisticated timepieces that appeal to contemporary sensibilities"

"Next on Kerns’s to-do list: smaller 38-millimetre diameters, and women’s watches."

http://sharpmagazine.com/2018/02/28...mer-8-embodies-the-brands-bold-new-direction/

Det har vÀl ocksÄ framgÄtt lite vagt att man gillar Norton motorcyklar, sÄ kanske ngn form av samarbete pÄ gÄng dÀr?
 

0-500

Cartier
A859FA65-B413-4782-8DF9-7A3E6E1AB5F9.jpeg
Det hÀr kan ge lite vÀgledning. Kanske.

"His strategy is to take inspiration from Breitling designs released between the 1930s and ’70s— in Kerns’s words, “the great years of cars, boats, and motorcycles” — in order to deliver similarly sporty yet sophisticated timepieces that appeal to contemporary sensibilities"

"Next on Kerns’s to-do list: smaller 38-millimetre diameters, and women’s watches."

http://sharpmagazine.com/2018/02/28...mer-8-embodies-the-brands-bold-new-direction/

Det har vÀl ocksÄ framgÄtt lite vagt att man gillar Norton motorcyklar, sÄ kanske ngn form av samarbete pÄ gÄng dÀr?
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Att ingen plockade denna innan mig Àr vÀl bara att tacka för.
IMG_2973.JPG

Grym klocka till bra pris.

HÄller med. Var lite sugen, men osÀker pÄ vad som i sÄ fall skulle ut.

Jag sÄlde den dumt nog för att jag inte rationellt kunde motivera tre kronografer i lÄdan Àven om en var en kvarts med regattatimer osv. Ja, jag vet att det lÄter helt jÀkla tokigt! Men, jag fick en fin sÀljupplevelse med @coolrader :)

Men, jag la stÄlarna pÄ födelsedagspresenter till mina grabbar, Certina DS action diver precidrive i blÄtt till den ene och grönt Ät den andre. Bra sommarklockor sÄ att de kan schteka under medelhavssemestern :)
 
Topp