• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

JensBP

Brattlife
2-Faktor
53:an vet jag inte vad du menar? Serienumret Àr 549. TyvÀrr ingen aopa dÄ Àven om det Àr exakt samma klocka förutom urtavla, men skön ÀndÄ, riktigt tidig "modern" chronomat, matt tavla utan krusiduller, halvtrasiga index, borstat stÄl. Sliten och hÀrlig 84:a. Helt enkelt fadern till senare chronomat blackbirds. :)

Nu fÄr jag hoppas att polska posten inte slarvar bort den...
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
BIG update!!!!! NÀr jag zoomar in pÄ bilderna jag fÄtt sÄ uppenbarar sig en sak. En positiv sak. Det Àr tametusan en av "first 500". Det sÀgs att en del "first 500" fick tavelbyte iom att Breitling bytte logo. Det jag trodde var 0549 Àr ju 0349 med lite pixelzoomning, eller har jag fel? Visst Àr det en trea?

NÄja, ingen AOPA, men jag har snart en "first 500". Gött mos.
0349.jpg
 

Huvudverk

Cartier
2-Faktor
BIG update!!!!! NÀr jag zoomar in pÄ bilderna jag fÄtt sÄ uppenbarar sig en sak. En positiv sak. Det Àr tametusan en av "first 500". Det sÀgs att en del "first 500" fick tavelbyte iom att Breitling bytte logo. Det jag trodde var 0549 Àr ju 0349 med lite pixelzoomning, eller har jag fel? Visst Àr det en trea?

NÄja, ingen AOPA, men jag har snart en "first 500". Gött mos.
0349.jpg

Jag tycker att det ser ut som en 3:a ja :)
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
BIG update!!!!! NÀr jag zoomar in pÄ bilderna jag fÄtt sÄ uppenbarar sig en sak. En positiv sak. Det Àr tametusan en av "first 500". Det sÀgs att en del "first 500" fick tavelbyte iom att Breitling bytte logo. Det jag trodde var 0549 Àr ju 0349 med lite pixelzoomning, eller har jag fel? Visst Àr det en trea?

NÄja, ingen AOPA, men jag har snart en "first 500". Gött mos.
0349.jpg
Trea! MĂ€ktigt!!!
 

jandan

Panerai
BIG update!!!!! NÀr jag zoomar in pÄ bilderna jag fÄtt sÄ uppenbarar sig en sak. En positiv sak. Det Àr tametusan en av "first 500". Det sÀgs att en del "first 500" fick tavelbyte iom att Breitling bytte logo. Det jag trodde var 0549 Àr ju 0349 med lite pixelzoomning, eller har jag fel? Visst Àr det en trea?

NÄja, ingen AOPA, men jag har snart en "first 500". Gött mos.
0349.jpg

Ser absolut ut som en trea!
 

svesam

Rolex
BIG update!!!!! NÀr jag zoomar in pÄ bilderna jag fÄtt sÄ uppenbarar sig en sak. En positiv sak. Det Àr tametusan en av "first 500". Det sÀgs att en del "first 500" fick tavelbyte iom att Breitling bytte logo. Det jag trodde var 0549 Àr ju 0349 med lite pixelzoomning, eller har jag fel? Visst Àr det en trea?

NÄja, ingen AOPA, men jag har snart en "first 500". Gött mos.
0349.jpg

Det Àr nog allt en trea.
Grattis!!
DÀremot undrar en vÀn av ordning varför ett sÄ tidigt nummer inte har AOPA tavla.
Är det möjligen en AOPA Ă€ndĂ„ som nĂ„gonstans lĂ€ngs vĂ€gen fĂ„tt ny tavla?!:nailbiting:

Ser fram emot paketöppningen :)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Det Àr nog allt en trea.
Grattis!!
DÀremot undrar en vÀn av ordning varför ett sÄ tidigt nummer inte har AOPA tavla.
Är det möjligen en AOPA Ă€ndĂ„ som nĂ„gonstans lĂ€ngs vĂ€gen fĂ„tt ny tavla?!:nailbiting:

Ser fram emot paketöppningen :)
Ja dessa nummer gjordes ju precis innan logobytet, alla dÄ med aopa, men vissa fick tavelbyte i efterhand pga att logon Àndrades. De lÀrda tvistar om hur mÄnga av de 500 som egentligen finns kvar med aopa. Det Àr vad jag hittat pÄ breitlingsource forum dÀr vÀldigt duktiga som breitlingmuseum kommenterat.
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Nytt strap pÄ Avengern.. Köpte ett svart och ett mörkgrönt Cordura frÄn Hadley Roma. Lite "military" stuk för en spottstyver!!
image.jpeg

image.jpeg
Ett schysst alternativ. Hade jag inte velat ha viklÄset sÄ hade jag ocksÄ kört ett "vanligt" cordura eller canvas (eller ja, military pÄ törnlÄs Àr sjukt coolt det med).
image.jpg

Military m viklÄs
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Nu har jag lite "modernt" Breitling-mögel pÄ ingÄng. Det Àr inte grailaktigt med "first 500"-status men f#n inte lÄngt ifrÄn. Jag Àr nöjd med bÄde serienummer och bakboett, vilket Àr viktigt för en nörd som mig. VÀnta och se.... :) Jakten pÄ en "first 500" gÄr dock vidare, men det Àr inte det lÀttaste.
Konstaterade att jag hade fÄtt med en bild pÄ de "första 500" frÄn 84 i detta lilla inlÀgg........
https://klocksnack.se/threads/trÄden-för-klockklassikerna-och-deras-Älder.43441/#post-1036897
Ska bli kul att se bilder nÀr du fÄr hem den!
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Bra kombo dÀr! FörstÄr att du saknar, tur att det gÄr att lösa om saknaden blir för stor :D
Finns sÄ mkt annat jag ocksÄ saknar att alternativen Àr som följer:

1) anskaffa ett par miljoner och Äterköp
2) försöka prioritera dem efter saknad
3) skit i det och gÄ vidare

Nr 3 Àr nog bÀst
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Finns sÄ mkt annat jag ocksÄ saknar att alternativen Àr som följer:

1) anskaffa ett par miljoner och Äterköp
2) försöka prioritera dem efter saknad
3) skit i det och gÄ vidare

Nr 3 Àr nog bÀst
Jag hade helt klart tyckt det var bÀst att skaffa ett par miljoner, men det Àr kanske bara jag...;)
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Du behöver ingen dyr klocka om du hamnar pÄ insidan sÄ dÄ Àr problemet ocksÄ löst (fast dÄligt löst).
Kass lösning. Jag ska tala med nÄgra gamla kollegor frÄn knekteriet varav nÄgra numera arbetar i blÄtt och nÄgon pÄ Äklageriet. FÄr se om lösning finnes pÄ :cool:

Edit: för den humorlöse sÄ Àr detta naturligtvis ett skÀmt
 
Topp