• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
More black, helt fantastiskt :)
PicsArt_04-14-08.50.51.jpg
PicsArt_04-14-08.51.25.jpg
PicsArt_04-14-08.52.04.jpg
PicsArt_04-14-08.52.35.jpg

Once u go black
 

DrDre

Patek


Nya tider. Tyvärr. Det är en av årets klockhöjdpunkter även om man inte åker dit.

Nyttan verkar inte längre motsvarar kostnaden. Så här kommenterade Nick Hayek Swatchgruppens (som väl är den allra mest betydelsefulla/största aktören) beslut att dra sig ur:

"Mr Hayek explains that the costs of such a fair are extremely high for the group and its brands – in excess of CHF 50 million for the group, including travel expenses and accommodation – and that the system itself isn’t adapted to today’s needs, regarding retailers and journalists. "

https://monochrome-watches.com/swatch-group-meaning-18-brands-to-leave-baselworld-in-2019/

En halv miljard för en mässa är onekligen en jäkla massa pengar. Kanske kan de uppnå mer effekt på andra sätt.
 

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Jag kanske har missat detta och ni redan diskuterat det men är det ett stålarmband på klockan i mitten? Bilden är från Basel i år.
4EFFAFB0-1429-4F39-BB0D-CF5CF88BC898.jpeg

Jag tycker att armbandet i mitten ser ascoolt ut. Tips mottages på vad denna typ av armband kan tänkas kallas eller var jag kan köpa ett.
 

Ninen79

Audemars
Jag kanske har missat detta och ni redan diskuterat det men är det ett stålarmband på klockan i mitten? Bilden är från Basel i år.
4EFFAFB0-1429-4F39-BB0D-CF5CF88BC898.jpeg

Jag tycker att armbandet i mitten ser ascoolt ut. Tips mottages på vad denna typ av armband kan tänkas kallas eller var jag kan köpa ett.
Denna stålarmband har man tidigare kunnat köpa ihop med Navitimer modellen, iallafall jag såg hos Stjärn urmakarna ca år 2013.
 
C

Coach

Guest
Finns det någon sån här på forumet ?
Har börjat gilla modellen helt plötsligt.
0E5072E3-C416-4C0A-A50C-9924705115BA.png
 

DrDre

Patek
Finns det någon sån här på forumet ?
Har börjat gilla modellen helt plötsligt.
0E5072E3-C416-4C0A-A50C-9924705115BA.png

Jag skulle inte bli så förvånad om den kommer att utgå nu när man har presenterat den nya varianten (den med stora siffror). Båda finns på Breitlings hemsida fortfarande, men man verkar ligga lite efter där (Aviator 8 har ännu inte uppdaterats).
 
C

Coach

Guest
Är själv barnsligt förtjust i min avenger 2, buren dagligen sen i höstas. Gäller att inte vara rädd för repor dock då länken är polerad :) Ser snart borstad ut :p
IMG_20190416_160606.jpg
Kul att läsa :) Nojan för repor har lagt sig. Känns ouppnåeligt att försöka hålla klockor och länkar borta från repor.
Kommer troligtvis köpa den på länk och komplettera med ett blått eller svart ocean racer gummi med viklås :cool:
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Finns det någon sån här på forumet ?
Har börjat gilla modellen helt plötsligt.
0E5072E3-C416-4C0A-A50C-9924705115BA.png

Tror det funnits någon enstaka på K&S. Själv varit sugen som fan på den (svarta) i omgångar, mycket pga. att den är ganska ovanlig, i en överkomlig storlek, men även sådär skönt Pre Kern-vulgo. Även sneglat en hel del åt gamla Colt..

En sak som stör mig med Superocean II dock är den skeva placeringen av "22" på tavlan. En sån där "once seen, can't be unseen" för mig. Kanske satsar på nya istället, gillar att Breitling kör alu- istället för gummibezel på den. Någon som vet när den når handlarna?
 
Topp