• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Maxer

Audemars
2-Faktor
Fick avi, stÄr i kö!
Postbored eller va de kallar sig ; "Nu kom du lite tidigt!"
Jaha, men det var inget kul skÀmt!
Jag har stÄtt i kö en halvtimme, förutom att jaga hem för att hÀmta paket, det stÄr 16.00 idag pÄ avin!?...
Postbored; "paketet kommer kanske imorrn"
HÀr pÄ klocksnack Àr det vÀl ingen idé att gnÀlla, det var vÀrre under franska revolutionen eller kanske man fÄtt ryska Corona vaccinet...
Tjoho, "holy grail around the corner"😛
Du testade inte att spÄra paketet först? :)

Avin kan man inte lita pÄ...
 

Clemons

Rolex
2-Faktor
Breitling eller Patek?

Sista stulna fjantbilden av mig, jag lovar. Och jag vet att Breitling hade Datora back in the day... :D

1617957312795.png
 

DrDre

Patek
Fick avi, stÄr i kö!
Postbored eller va de kallar sig ; "Nu kom du lite tidigt!"
Jaha, men det var inget kul skÀmt!
Jag har stÄtt i kö en halvtimme, förutom att jaga hem för att hÀmta paket, det stÄr 16.00 idag pÄ avin!?...
Postbored; "paketet kommer kanske imorrn"
HÀr pÄ klocksnack Àr det vÀl ingen idé att gnÀlla, det var vÀrre under franska revolutionen eller kanske man fÄtt ryska Corona vaccinet...
Tjoho, "holy grail around the corner"😛

FÄr man frÄga vad det Àr du har pÄ ingÄende?
 

flaskburk

Omega
Hej alla handledshunkar. Är i vanlig ordning i köptankar och har senaste veckorna spanat pĂ„ superocean heritage 42 med gummi. NĂ„gon uppfattning hur stort el litet klockan bĂ€rs?
 

Boozer_87

Panerai
Trevlig Fredag :)

//Simon
SlĂ€pp din g/s till mig nu @Simon.x , vi byter, du behöver fĂ„ lite riktig B i arsenalen. Du Ă€lskar ju svarta och g/s đŸ€Ł korpen + Chronomat gt:n g/s dĂ„ fĂ„r du ju det bĂ€sta som du Ă€lskar 2 for 1, samma pengar, JALLA! 😘

Edit: jĂ€kla knĂ€ppisryck jag fick dĂ€r 😁 har ju aldrig ens tĂ€nkt pĂ„ ny g/s Chronomat, fick nog en mindre stroke, ber om ursĂ€kt @Simon.x
 
Senast Àndrad:

Atlantis

Panerai
2-Faktor
FrÄga: hur Àr det med 90-tals chronomaterna (B13048 i mitt fall). GÄr de att polera glaset lite lÀtt (har nÄgon liten scratch) eller sabbas AR-coatingen dÄ? Tack!
 

Simon.x

Rolex
SlĂ€pp din g/s till mig nu @Simon.x , vi byter, du behöver fĂ„ lite riktig B i arsenalen. Du Ă€lskar ju svarta och g/s đŸ€Ł korpen + Chronomat gt:n g/s dĂ„ fĂ„r du ju det bĂ€sta som du Ă€lskar 2 for 1, samma pengar, JALLA! 😘

Edit: jĂ€kla knĂ€ppisryck jag fick dĂ€r 😁 har ju aldrig ens tĂ€nkt pĂ„ ny g/s Chronomat, fick nog en mindre stroke, ber om ursĂ€kt @Simon.x
haha
Jag har ju 2 svarta en med gul tavla/ svarta sub dails samt den med svart tavla/4 kantiga sub dails bÄda bak glas pÄ baksidan ;)
Alla mina Breitling har vingar (den svarta Àr frÄn 2020 september TP fixade fram en ny till mej) ''OBS Desssa Àr pre KERN''

Dax att ta en vit mÄnad nu eller :blackalien:

//Simon
 

Simon.x

Rolex
FrÄga: hur Àr det med 90-tals chronomaterna (B13048 i mitt fall). GÄr de att polera glaset lite lÀtt (har nÄgon liten scratch) eller sabbas AR-coatingen dÄ? Tack!
Ja AR kan bli mer skadad om du polerar.
Finns vissa hÀr pÄ KS, NÀmner inga namn men dessa har polerat bort AR helt och hÄllet ;) (med sand papper) :)
Hör med en AD vad ett glas byte kostar, om detta Àr en stor repa.
Testa med en filt duk en för glasögon typ, Kan ev bli lite bÀttre.

//Simon
 
Senast Àndrad:

Boozer_87

Panerai
haha
Jag har ju 2 svarta en med gul tavla/ svarta sub dails samt den med svart tavla/4 kantiga sub dails bÄda bak glas pÄ baksidan ;)
Alla mina Breitling har vingar (den svarta Àr frÄn 2020 september TP fixade fram en ny till mej) ''OBS Desssa Àr pre KERN''

Dax att ta en vit mÄnad nu eller :blackalien:

//Simon
Haha vilket jĂ€kla pĂ„hopp, vita mĂ„nader Ă€r för folk som inte klarar av det, bĂ€ttre och dricka varje dag , dĂ„ Ă€r ju det "normaltillstĂ„nd" hahaha!!! ja jag vet all blahablha om dina ur Simon 😉 skojade lite och tĂ€nkte att du skulle ha 3 st svarta och en riktig chronomat 😉 ha en fin lördag @Simon.x 😘
 

Atlantis

Panerai
2-Faktor
Ja AR kan bli mer skadad om du polerar.
Finns vissa hÀr pÄ KS, NÀmner inga namn men dessa har polerat bort AR helt och hÄllet ;) (med sand papper) :)
Hör med en AD vad ett glas byte kostar, om detta Àr en stor repa.
Testa med en filt duk en för glasögon typ, Kan ev bli lite bÀttre.

//Simon
Thank you! Ja jag polerade bort AR helt pÄ en omega PO för massa Är sen, men dÄ var de riktigt fult skadat och blev sÄ mycket bÀttre efterÄt. Men nu Àr det knappt mÀrkbart sÄ ska testa lite med putsduk för att se om det bara Àr nÄgot vÀldigt ytligt - annars gör det inget :)
 

Simon.x

Rolex
Haha vilket jĂ€kla pĂ„hopp, vita mĂ„nader Ă€r för folk som inte klarar av det, bĂ€ttre och dricka varje dag , dĂ„ Ă€r ju det "normaltillstĂ„nd" hahaha!!! ja jag vet all blahablha om dina ur Simon 😉 skojade lite och tĂ€nkte att du skulle ha 3 st svarta och en riktig chronomat 😉 ha en fin lördag @Simon.x 😘
Jag har oftast fina dagar och det samma till dej.
Har en sÄdan hÀr som ligger i skÄpet. Har inte anvÀndes pÄ ett BRA tag nu, :cigar:

Dregla inte nu. ;)

(Obs lÄnad bild)


//Simon
 
Senast Àndrad:

Wadman

Breitling
Över lunchen sĂ„ var jag och jefe i en klockbutik ett ögonblick. Erbjöds avdrag pĂ„ ungefĂ€r 20% pĂ„ en Superocean. Är det vanligt med rabatt i den storleken pĂ„ B? Vi kör bĂ„da mest Omega o Seiko men vissa Breitling lockar stort 😁😎
 

Leiflicious

Cartier
Över lunchen sĂ„ var jag och jefe i en klockbutik ett ögonblick. Erbjöds avdrag pĂ„ ungefĂ€r 20% pĂ„ en Superocean. Är det vanligt med rabatt i den storleken pĂ„ B? Vi kör bĂ„da mest Omega o Seiko men vissa Breitling lockar stort 😁😎
Ja det Àr standard. Du kan nog klÀmma ur nÄgra procent till utan problem.
 

Ocean

Omega
Tjena, kikar in lite i denna trÄd, har gÄtt och suktat lite Breitling ett tag nu. Det Àr nÄgot med attityden i klockorna jag gillar, funderar pÄ att börja med nÄgon rolig Colt eller Aerospace, vad sÀger panelen, Àr det en vettig start?
 
Topp