• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Ja fasiken var bra den Àr men nu Àr den borta hos @Maximilian , hit us with your best shot!
BÀttre sent Àn aldrig! Sitter som en smÀck.

IMG_3756.jpeg
 

DrDre

Patek
förstÄr inte vf man inte lÀgger krutet pÄ att göra en ny steelfish 42 med bra fÀrger istÀllet?!
Steelfish kommer nog tyvÀrr inte tillbaka. Det var vÀl nÀstan tio Är sedan den lades ner sÄ den Àr för ny för att Äterkomma som retro.

Jag gillar den nya gröna black steel:en. Snyggt utan datum och fina fÀrger, men 46mm funkar inte för mig.
 

Rulle

Audemars
Steelfish kommer nog tyvÀrr inte tillbaka. Det var vÀl nÀstan tio Är sedan den lades ner sÄ den Àr för ny för att Äterkomma som retro.

Jag gillar den nya gröna black steel:en. Snyggt utan datum och fina fÀrger, men 46mm funkar inte för mig.
jag menar inte exakt steelfish men nÄgon ny dykarvariant pÄ.42an utan siffror och med frÀscha fÀrger .....

ur en rent ekonomiskt synounkt hade det not varit ett bÀttre slÀpp Àn dessa 46or tror jag!
 

DrDre

Patek

vad tycker ni om denna?
prisvÀrd?

Priset kÀnns svettigt. Roligt att originalvisarna sitter kvar. Om man vill kalla urtavlan för patina (=ökar vÀrdet?) eller skadad (=drar ner vÀrdet) Àr vÀl en smakfrÄga men personligen skulle jag föredra en utan den patitan/skadan.
 

DrDre

Patek
borde kanske ta och sÀlja dessa tvÄ nu dÄ?
20220102_191549.jpg

Det vore vÀl vÀldigt synd? I alla fall en borde du vÀl behÄlla? Det Àr ju jÀkligt svÄrt att hitta en i fint originalskick.

Breitling som varumÀrke Àr vÀl (min kÀnsla) pÄ vÀg uppÄt och de dÀr Àr milstolpar i Bretitlings moderna historia, sÄ frÄn ett investeringsperspektiv kan det nog vara fördelaktigt att behÄlla dem.
 
Senast Àndrad:

Rulle

Audemars
Det vore vĂ€l vĂ€ldigt synd? I alla fall en borde du vĂ€l behĂ„lla? (Är det inte sĂ„ att en av dem Ă€r helt original och den andra Ă€r re-lumad?). Det Ă€r ju jĂ€kligt svĂ„rt att hitta en i fint originalskick.

Breitling som varumÀrke Àr vÀl (min kÀnsla) pÄ vÀg uppÄt och de dÀr Àr milstolpar i Bretitlings moderna historia, sÄ frÄn ett investeringsperspektiv kan det nog vara fördelaktigt att behÄlla dem.
jag bara skojade lite angÄende dessa tvÄ!
det Àr ju dom bÀsta brattarna jag har!

coolaste tavlan som finns till 81950


vart har du fÄtt för dig att en Àr relumad?
 

DrDre

Patek
jag bara skojade lite angÄende dessa tvÄ!
det Àr ju dom bÀsta brattarna jag har!

coolaste tavlan som finns till 81950


vart har du fÄtt för dig att en Àr relumad?

Jag minns nog fel i sÄ fall. Jag hade för mig att ngn hade en sÄdan tidig som var re-lumad och som han anvÀnde mer som bruksklocka, men jag kan ha blandat ihop det med nÄgon annans. Jag tar bort den delen i min tidigare kommentar för att undvika förvirring och felaktiga rykten.
 

Rulle

Audemars
Jag minns nog fel i sÄ fall. Jag hade för mig att ngn hade en sÄdan tidig som var re-lumad och som han anvÀnde mer som bruksklocka, men jag kan ha blandat ihop det med nÄgon annans. Jag tar bort den delen i min tidigare kommentar för att undvika förvirring och felaktiga rykten.
har knappt brukat dessa tvÄ haha

har dock en gammal 81950 med frecce orginaltavla och gamla bratte loggan som Àr duktigt relumad haha

det gÄr ej att missa och den Àr bra anvÀnd med.

lÀr fÄ ge bort den nÀr den ska sÀljas haha
 

Rulle

Audemars
JÀkligt coola fÀrger, fattar ej riktigt heller, 42 och 44 borde sÀlja bÀttre ? ? och Breitling bedriver vÀl ej red cross verksamhet

tÀnk dig en no-date version utav 42an

utan siffror

i lite coola fÀrger

kanske biffar till caset lite och smÀller dit en frÀck heliumventil

göra dom likt dom Àldre SO pro

en sÄdan borde sÀlja bra mycket bÀttre Àn vad dom nuvarabde 42orna gör!
 

Watchie

Patek
2-Faktor
tÀnk dig en no-date version utav 42an

utan siffror

i lite coola fÀrger

kanske biffar till caset lite och smÀller dit en frÀck heliumventil

göra dom likt dom Àldre SO pro

en sÄdan borde sÀlja bra mycket bÀttre Àn vad dom nuvarabde 42orna gör!
Amen och sedan för jag Àr i en titanorgie, steel, dlc och titanval, cobra tavla, military green, vad hette den i lila oxÄ, burgundy ? Men ingen mer pastell pÄ sÄdan dinka
 

Matte1970

Cartier
NÄgra nÀrbilder sÄ hÀr pÄ kvÀllskvisten.
 

Bilagor

  • CN_31525.JPG
    CN_31525.JPG
    266.8 KB · Visningar: 8
  • CN_31526.JPG
    CN_31526.JPG
    203.2 KB · Visningar: 4
  • CN_31527.JPG
    CN_31527.JPG
    228.5 KB · Visningar: 4
  • CN_31532.JPG
    CN_31532.JPG
    214 KB · Visningar: 3
  • CN_31533.JPG
    CN_31533.JPG
    205.8 KB · Visningar: 3
  • CN_31534.JPG
    CN_31534.JPG
    235 KB · Visningar: 3
  • CN_31542.JPG
    CN_31542.JPG
    319.2 KB · Visningar: 4
  • CN_31544.JPG
    CN_31544.JPG
    207.7 KB · Visningar: 4
  • CN_31545.JPG
    CN_31545.JPG
    215.1 KB · Visningar: 4
  • CN_31546.JPG
    CN_31546.JPG
    379.4 KB · Visningar: 4
  • CN_31547.JPG
    CN_31547.JPG
    494.9 KB · Visningar: 4
  • CN_31548.JPG
    CN_31548.JPG
    302.3 KB · Visningar: 4
  • CN_31549.JPG
    CN_31549.JPG
    256.1 KB · Visningar: 4

Boozer_87

Panerai
Svart Ă€r ju svart @Nissestr men jag Ă€r fasiken inne pĂ„ en "grĂ„" exo med lĂ€nk. Det kliar i alla fingrar nu, perfekt jobbklocka! Är högt och lĂ„gt nu, tĂ€nker pĂ„ 3-4 olika modeller per dag! đŸ€Ł
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Svart Ă€r ju svart @Nissestr men jag Ă€r fasiken inne pĂ„ en "grĂ„" exo med lĂ€nk. Det kliar i alla fingrar nu, perfekt jobbklocka! Är högt och lĂ„gt nu, tĂ€nker pĂ„ 3-4 olika modeller per dag! đŸ€Ł
Funderar ocksÄ... antingen sÀlja exo och Aero och fixa chronomat reverse panda, eller sÀlja Aero och skaffa exo lÀnk...
 
Topp