• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

"Passiv jakt" Ă€r ett intressant uttryck, hur gĂ„r det till? 😅
Det Àr vÀl lite som att sitta pÄ pass under jakt tÀnker jag.
Om den rĂ„kar komma nĂ„got intressant skjuter du, men du orkar inte springa runt och leta efter nĂ„tt att skjuta. 😂
Ibland kan man ju lessna pĂ„ tristessen och den passiva övergĂ„r snabbt till en manisk aktiv jakt, men inte dĂ€r Ă€nnu😅

đŸ©¶đŸ©¶đŸ©¶
IMG_4468.jpeg
IMG_4466.jpeg

En frÄga till er som Àr bÀttre bevandrade pÄ omrÄdet Àn jag Àr: mjuknar Breitlings gummin nÄgot med tiden nÀr man anvÀnder dem? Jag gillar den hÀr modellen men tycker att den Àr lite i styvaste laget för att sitta riktigt bekvÀmt.

A41EA75D-39E8-4016-9BE0-5051314A6CBF.jpeg

En frÄga till er som Àr bÀttre bevandrade pÄ omrÄdet Àn jag Àr: mjuknar Breitlings gummin nÄgot med tiden nÀr man anvÀnder dem? Jag gillar den hÀr modellen men tycker att den Àr lite i styvaste laget för att sitta riktigt bekvÀmt.

Hade en superocean steelfish för en massa Ă„r sedan med ett likadant svart gummi. Vill minnas att det inte mjuknade nĂ€mnvĂ€rt de ca 6 mĂ„nader som jag hade den men kanske andra kan fylla pĂ„ đŸ€·â€â™‚ïž

Hade en superocean steelfish för en massa Ă„r sedan med ett likadant svart gummi. Vill minnas att det inte mjuknade nĂ€mnvĂ€rt de ca 6 mĂ„nader som jag hade den men kanske andra kan fylla pĂ„ đŸ€·â€â™‚ïž
Har jag inte haft just det röda, men mina fÀrgade gummin (blÄtt/gult) har varit styvare Àn de svarta jag haft. Tycker inte heller de sitter riktigt bra, inte tycker jag de mjuknat nÀmnvÀrt heller tyvÀrr.

Diver PRO Ă€r faktiskt obekvĂ€m med spĂ€nne . Vill du ha bĂ€ttre kĂ€nsla dĂ„ Ă€r det mesh eller diver PRO med microjustering lĂ„s 😃

Ah, nej det kÀnns ju förstÄs rimligt att gummi liksom Àr det det Àr och inte Àndras sÄ mycket Ät det mjukare hÄllet - hade för mig att jag hört nÄgon sÀga nÄgot i den riktningen men jag misstÀnker att jag (eller vederbörande) misstog mig.

Tack för svar 🙏🙂

Har jag inte haft just det röda, men mina fÀrgade gummin (blÄtt/gult) har varit styvare Àn de svarta jag haft. Tycker inte heller de sitter riktigt bra, inte tycker jag de mjuknat nÀmnvÀrt heller tyvÀrr.
Undrar om inte det svarta jag testade pĂ„ en kompis klocka för nĂ„gra dagar sedan var lite mjukare det med nu nĂ€r du sĂ€ger det đŸ€”

Det Àr vÀl bara sÄ det Àr antar jag - men lite trist dÄ jag tycker att kombon med fÀrgglatt gummi och överdimensionerad logga har en skön flair

Senast Àndrad:
Diver PRO Ă€r faktiskt obekvĂ€m med spĂ€nne . Vill du ha bĂ€ttre kĂ€nsla dĂ„ Ă€r det mesh eller diver PRO med microjustering lĂ„s 😃
Är det viklĂ„s som Ă€r lösningen alltsĂ„? Det lĂ„ter ju iofs rĂ€tt rimligt att det lĂ€ngre lĂ„set skulle kunna böja runt bandet till en lite rundare form - frĂ„gan Ă€r bara hur mycket man orkar investera sig i deras gummin om de inte Ă€r bĂ€ttre Ă€n sĂ„hĂ€r đŸ€”

Är det viklĂ„s som Ă€r lösningen alltsĂ„? Det lĂ„ter ju iofs rĂ€tt rimligt att det lĂ€ngre lĂ„set skulle kunna böja runt bandet till en lite rundare form - frĂ„gan Ă€r bara hur mycket man orkar investera sig i deras gummin om de inte Ă€r bĂ€ttre Ă€n sĂ„hĂ€r đŸ€”
AlltsÄ jag lovar att det Àr stor skillnad. Problemet Àr att bandet Àr tjock och det bygger vÀldigt mycket tjockleken vid vanligt spÀnne . Var bor du ?

SjÀlv gillar jag deras gummimesh sjukt mycket, men det finns ju bara i svart eller blÄ.

Undrar om inte det svarta jag testade pĂ„ en kompis klocka för nĂ„gra dagar sedan var lite mjukare det med nu nĂ€r du sĂ€ger det đŸ€”

Det Àr vÀl bara sÄ det Àr antar jag - men lite trist dÄ jag tycker att kombon med fÀrgglatt gummi och överdimensionerad logga har en skön flair

Ja de Ă€r ju jĂ€kligt snygga â˜ș
Jag satte pĂ„ det vanliga enkla lĂ„set tillslut pĂ„ mina, tyckte det blev aningen bĂ€ttre Ă€n ”fjĂ€rilslĂ„set”. Mer följsamt, men inte perfekt

HĂ„ller med om att viklĂ„s Ă€r bĂ€ttre, men dĂ„ blir man ju som sagt ocksĂ„ lite mer begrĂ€nsad vad gĂ€ller band 🙃

Hi everyone,

Apologies for the English but min svenska Àr jÀtte dÄlig. I'm sure this has been asked a few times but the threads I found were all dated.

I've got a Breitling Chronomat with a Valjoux 7750 in desperate need of services and am looking for a trusted independent watchmaker here in Stockholm.

Any recommendations?

Thank you in advance!

Tillbaka
Topp