• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Har du nÄn bild pÄ det nya Tradera fyndet?
Inte Àn tyvÀrr. Glömde fixa det innan jag hastade ivÀg den pÄ batteribyte. Har inte fÄtt tillbaks den Àn. Men ytskicket pÄ den var riktigt fint, inga repor pÄ display vad jag hann se. Sen ÄterstÄr det ju att se om det rÀcker med batteribyte för att fÄ igÄng den :bag: I vÀrsta fall har jag ju iaf ett riktigt fint band/bezel i antracitmetallic för 58bagis:D

Mitt 500e inlÀgg (om allt stÀmmer),med klockan som drog in mig i G-shockvÀrlden och KS:D Vet att man ligger i lÀ jÀmtemot mÄnga av er, men iaf;)
IMG_20200907_180823.jpg

Fick tag i en riktig raritet i frÄn en kollega för nÄgra dagar sedan! En somalisk kopia pÄ F-91w. Antar att det Àr en kopia dÄ det inte finns nÄgon mÀrkning nÄgonstans pÄ klockan! Kanske en Pirate edition mÄnne :rolleyes: Mer terrorist Àn sÄ hÀr lÀr det knappast bli :D
2993F739-78EE-4954-8F11-E3DD393C4F7C.JPEG
.

Fick tag i en riktig raritet i frÄn en kollega för nÄgra dagar sedan! En somalisk kopia pÄ F-91w. Antar att det Àr en kopia dÄ det inte finns nÄgon mÀrkning nÄgonstans pÄ klockan! Kanske en Pirate edition mÄnne :rolleyes: Mer terrorist Àn sÄ hÀr lÀr det knappast bli :D
.

Hmm... undrar hur hÄller den tiden jÀmfört med F-91...? :rolleyes:

Hmm... undrar hur hÄller den tiden jÀmfört med F-91...? :rolleyes:
Jag antar att det Àr ett Casioverk i klockan sÄ det borde ju ÀndÄ hÄlla tiden vÀl. Skall hÄlla koll pÄ den och se hur den hÄller tiden. Fast den lÀr inte sitta nÄgot mer pÄ min arm iaf. Har precis badat alla lemmar som varit i beröring av klockan i ett hett klorinbad :D

Min GW-5600AR ska vandra vidare :rolleyes:. BestÀlld via Relojesdemoda 2020-08-23 och Àr i sÄldes mycket fint skick. Har monterat dit en kombilÀnk samt bytt till annan bezel med röda textdetaljer. Original gummi och bezel följer givetvis med. Skicka PM vid intresse :).
DE331A6F-9633-404A-97AF-9C500D347037.jpeg
F82F8F0F-B594-4071-B857-67D18D23700C.jpeg

.
Mjaaaa, nÄgon kopia pÄ en Terrorist Àr det vÀl ÀndÄ inte? har ju funnits en shitload modeller av den dÀr typen. Kanske en A158 kopia eller nÄt i den stilen? :)

Min GW-5600AR ska vandra vidare :rolleyes:. BestÀlld via Relojesdemoda 2020-08-23 och Àr i sÄldes mycket fint skick. Har monterat dit en kombilÀnk samt bytt till annan bezel med röda textdetaljer. Original gummi och bezel följer givetvis med. Skicka PM vid intresse :).
DE331A6F-9633-404A-97AF-9C500D347037.jpeg
F82F8F0F-B594-4071-B857-67D18D23700C.jpeg
Som en blixt frÄn klarblÄ himmel!!! ;)
Försök nu lova att du inte bestÀller en ny AR inom tvÄ veckor iaf :D

Är ingen expert pĂ„ Casios modeller! Tyckte bara att den var lik terroristklockan. SĂ„ du har sĂ€kert rĂ€tt!
Den dÀr var alldeles för elegant för att en terrorist ska glida omkring med den. ;) Men mÄnga av dom dÀr 80-90 tals modellerna skulle göra sig bÀttre utan Casios trÄkiga text-logga. Just den dÀr blev dock lite obalanserad i sitt utförande. :D
Kanske den hÀr var vad dom sneglat pÄ?

Edit: Ooops, sÄg nu att vi Àr i G-Shock trÄden och inte Casio-trÄden. Ber om ursÀkt för off-topic.

Edit2: Vid nÀrmare inspektion ser det ju faktiskt ut att vara just den dom kopierat och fÄtt slut pÄ röd-fÀrg! haha I love it! :hilarious:

IMG_5036-20111011-180824.JPG

Senast Àndrad:
.
Kanske redan vÀlkÀnt och testat (och sÀkerligen nÀmnt i flertalet trÄdar) men sÄ hÀr testar man.
”If you hold down the bottom right button of your F91W Casio for 3 seconds the word CASIo will be displayed if authentic.”

.
Kanske redan vÀlkÀnt och testat (och sÀkerligen nÀmnt i flertalet trÄdar) men sÄ hÀr testar man.
”If you hold down the bottom right button of your F91W Casio for 3 seconds the word CASIo will be displayed if authentic.”

Jag kan dock flika in med att min F91 frÄn tidigt 2k tal inte har den "funktionen". Köpt hos AD.

Tillbaka
Topp