• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

OWWG - One work watch guy:
20200908_203400.jpg

Gillar kretskortsdesignen pÄ sjÀlva klockan. :) Bandet not so much.
https://products.g-shock.com/asia-mea/en/_detail/DWE-5600CC-3/

"Since the innovative new bezel of this model secures to the watch by inner hooks without screws, the bezel can also be detached and re-attache as required."

SÄ inga mer skruvar pÄ bezeln. Hmmm... tro hur bra det sitter i lÀngden dÄ. KÀnns som det kan börja glappa efter nÄgra Är?
ÄndĂ„ spĂ€nnande med nytt material pĂ„ bezeln. FĂ„r hoppas att priserna hĂ„ller sig dĂ€r dom Ă€r bara.

ÄndĂ„ spĂ€nnande med nytt material pĂ„ bezeln. FĂ„r hoppas att priserna hĂ„ller sig dĂ€r dom Ă€r bara.
Fast bezel och band Àr vÀl fortfarande samma gamla resin? SjÀlva caset har fÄtt nÄgon typ av karbon-mix av vad jag förstÄr?
Konstigt att den blivit tyngre med nÄgra gram och inte lÀttare med tanke pÄ karbon och avsaknad av skruvar?
Inte för att det spelar nÄgon roll men lite mÀrkligt. (Fast karbon Àr kanske tyngre Àn resin?)

Gillar kretskortsdesignen pÄ sjÀlva klockan. :) Bandet not so much.
https://products.g-shock.com/asia-mea/en/_detail/DWE-5600CC-3/

"Since the innovative new bezel of this model secures to the watch by inner hooks without screws, the bezel can also be detached and re-attache as required."

SÄ inga mer skruvar pÄ bezeln. Hmmm... tro hur bra det sitter i lÀngden dÄ. KÀnns som det kan börja glappa efter nÄgra Är?
Finns det inte en del befintliga modeller som har snap-on utan skruvar?
Den var ju cool och ultranördig. Displayens "kretskort" Àr den Àkta eller pÄmÄlad tro?
Fake men det var en rolig och hÀrligt nördig design. :)
Screenshot_20200909-120417_Firefox.jpg

https://www.watchuseek.com/threads/how-to-dw-5600e-module-disassembly-lcd-swap.1091187/

Fast bezel och band Àr vÀl fortfarande samma gamla resin? SjÀlva caset har fÄtt nÄgon typ av karbon-mix av vad jag förstÄr?
Konstigt att den blivit tyngre med nÄgra gram och inte lÀttare med tanke pÄ karbon och avsaknad av skruvar?
Inte för att det spelar nÄgon roll men lite mÀrkligt. (Fast karbon Àr kanske tyngre Àn resin?)
Jaja sÄklart det Àr sÄ. Men hur gÄr det ihop med att det inte lÀngre behövs skruvar. Jag tror Àven bezeln Àr ny. Blir ju mÀrkligt isÄfall att den inte Àr kompatibel med gamla bezels dÀr det bara Àr 4 hÄl som det inte gÄr att ha skruvar i.

Jaja sÄklart det Àr sÄ. Men hur gÄr det ihop med att det inte lÀngre behövs skruvar. Jag tror Àven bezeln Àr ny. Blir ju mÀrkligt isÄfall att den inte Àr kompatibel med gamla bezels dÀr det bara Àr 4 hÄl som det inte gÄr att ha skruvar i.
Ja du tÀnker sÄ. Jag tÀnkte att dom gjort smÄ piggar dÀr skruvarna ska sitta för att hÄlla den pÄ plats. Hittar ingen bild pÄ lös bezel frÄn undersidan. :shifty:

Min första g-shock som jag köpte av KS medlem. Var orolig över storleken men faktum Àr att jag blev förvÄnad över hur liten den kÀnns. Super nöjd över klockan och tacksam över att detta forum finns.

Bilagor

• B6ED0A6B-3F3E-441E-A932-B5CB72D125C8.jpeg
    B6ED0A6B-3F3E-441E-A932-B5CB72D125C8.jpeg
    225.8 KB · Visningar: 1
  • F78AABC4-1EF9-4BF8-9A51-98FA7185368A.jpeg
    F78AABC4-1EF9-4BF8-9A51-98FA7185368A.jpeg
    400.3 KB · Visningar: 3
Min första g-shock som jag köpte av KS medlem. Var orolig över storleken men faktum Àr att jag blev förvÄnad över hur liten den kÀnns. Super nöjd över klockan och tacksam över att detta forum finns.

NÀr du har vant dig vid standardstorlekar a la Rangeman kommer du sÀkert snegla pÄ Ànnu större modeller :)
Bra köp och vÀlkommen till forum.

Tillbaka
Topp