• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Cykeltur med Rangeman (och hustru)
20200908_111941.jpg

Perfektion!

Jag förundras alltid över nÀr jag ser recensioner pÄ klockan och nÀr tidszonerna beskrivs sÄ Àr det inte ovanligt att folk (amerikanare) drar av ett Delaware nÀr de lÀser DEL. Men vad betyder siffrorna 2-9 innanför vÀrldstidsringen?
Jag antar att det Àr för decimalavlÀsning av heltimmar? Finns ju rÀtt ofta pÄ Breitlings urtavlor. Vilket typiskt behov detta fyller rent praktiskt Àr jag dock osÀker pÄ. Se tex min Seawolf,
631DC49A-C1DD-4E19-9915-97B825D97B8A.jpeg

Dags att bryta tystnade efter en lÄng paus hÀrifrÄn.
Det som fÄtt mig att Äteruppta inlÀggen Àr senaste fyndet, DW-6400 frÄn 1994, ett nÄdens Är.
Jepp, Man har Àntligen blivit med Gundam!
DSCN0029.JPG
DSCN0030.JPG

Hmm, vad har han pallat upp sin Gundam med?
EN DW-8300 STARGATE!
DSCN0036.JPG
:cool:

Det som fÄtt mig att Äteruppta inlÀggen Àr senaste fyndet, DW-6400 frÄn 1994, ett nÄdens Är.
DSCN0029.JPG
DSCN0030.JPG

EN DW-8300 STARGATE!
DSCN0036.JPG
Muchos frÀckos!! Hur gammal Àr en 8300 ca? :)

DSCN0029.JPG
DSCN0030.JPG

EN DW-8300 STARGATE!
DSCN0036.JPG
Fin og rÄtÞff Gundam !
Tommelen opp for 901-modul....:)
Det er gjerne grĂžnt lys i den ?

Senast Àndrad:
Jag antar att det Àr för decimalavlÀsning av heltimmar? Finns ju rÀtt ofta pÄ Breitlings urtavlor. Vilket typiskt behov detta fyller rent praktiskt Àr jag dock osÀker pÄ. Se tex min Seawolf,
631DC49A-C1DD-4E19-9915-97B825D97B8A.jpeg
Ja sÄklart! Ibland nÀr man loggar flygtid loggar man i decimaler. Det Àr ju egentligen bara smidigt nÀr man ska rÀkna tidsdifferens, i alla fall som jag kan komma att tÀnka pÄ nu.

Tillbaka
Topp