Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Skaffa dig en GPR-B1000 istĂ€llet med GPS sĂ„ klarar du dig VĂLDIGT lĂ€nge i vildmarken utan vare sig mobil eller ström.Har nu haft min Rangeman (GW-9400) ett tag och tĂ€nkte dela med mig lite av mina erfarenheter. FrĂ„n (+) till (-) i fallande skala. Jag kan ha missuppfattat vissa funktioner eller rent av anvĂ€nd trippel sensorn fel (konfigurering?) i sĂ„ fall tar jag gĂ€rna emot tips hur jag kan göra Rangeman till en Ă€nnu bĂ€ttre kompis
PÄ det hela taget en mycket fin klocka, men jag tror tyvÀrr att jag kommer fortsÀtta min Suunto nÀr jag Àr ute i vildmarken nÄgot jag hoppades kunna ersÀtta. Kanske fÄr följa med pÄ klippklÀttringar i framtiden?
- Byggkvalitet - det Àr sannerligen skillnad pÄ plast och plast
- Knapparna - Perfekta i min mening
- Multiband - funkar till och med i LuleÄ
- Tough solar
- Storlek - Perfekt pÄ min, relativt klena handled
- Display - Uppskattar att man ser mycket information (bla. tiden) i alla lÀgen
- Digital - Tycker en trippel sensor gör sig bÀst som digital
- Ljus - Lyser upp displayen relativt jÀmt och med lagom intensivt, gillar "fÀrgen"
- Snabbknappen för att starta tidtagning
- Funktionen för solens upp och nedgÄng
- Kompassen - För kÀnsligt med NNW - WNW, hade rÀckt med NW, nu uppdateras informationen hela tiden vilket stör mig
- Barometer - Fattar inte riktigt skalan, ibland Àr hela skÀrmen tom med en blinkande prick, det kÀnns som att man borde kunna skala kurvan smartare?
- HöjdmÀtare - MÄste tyvÀrr kalibreras för ofta för att jag ska kÀnna att den Àr anvÀndbar. Slutar med att jag plockar med mig GPS klockan pÄ mina vandringar
- Auto-light - FörstÄr inte hur funktionen Àr tÀnkt att fungera, det Àr sÀllan som den lyser upp nÀr man vill och jo jag vet att den bara ska fungera nÀr det Àr riktigt mörkt
- Termometer - OanvÀndbart förutom pÄ natten dÄ man ligger och fryser i tÀltet och undrar hur pass kallt det Àr (förutsatt att man plockat av sig klockan)
Letar för fullt efter min husrenoveringsklocka och bestÀmt mig för en G-shock square, problemet 1000 olika modeller för en oinvigd! Förslag mottages gÀrna, hade vart skoj med nÄgon roligare fÀrg nÄgonstans runt om och inte helsvart.
Har nu haft min Rangeman (GW-9400) ett tag och tÀnkte dela med mig lite av mina erfarenheter. FrÄn (+) till (-) i fallande skala. Jag kan ha missuppfattat vissa funktioner eller rent av anvÀnd trippel sensorn fel (konfigurering?) i sÄ fall tar jag gÀrna emot tips hur jag kan göra Rangeman till en Ànnu bÀttre kompis
PÄ det hela taget en mycket fin klocka, men jag tror tyvÀrr att jag kommer fortsÀtta min Suunto nÀr jag Àr ute i vildmarken nÄgot jag hoppades kunna ersÀtta. Kanske fÄr följa med pÄ klippklÀttringar i framtiden?
- Tough solar
- Ljus - Lyser upp displayen relativt jÀmt och med lagom intensivt, gillar "fÀrgen"
- Kompassen - För kÀnsligt med NNW - WNW, hade rÀckt med NW, nu uppdateras informationen hela tiden vilket stör mig
- Barometer - Fattar inte riktigt skalan, ibland Àr hela skÀrmen tom med en blinkande prick, det kÀnns som att man borde kunna skala kurvan smartare?
- HöjdmÀtare - MÄste tyvÀrr kalibreras för ofta för att jag ska kÀnna att den Àr anvÀndbar. Slutar med att jag plockar med mig GPS klockan pÄ mina vandringar
- Auto-light - FörstÄr inte hur funktionen Àr tÀnkt att fungera, det Àr sÀllan som den lyser upp nÀr man vill och jo jag vet att den bara ska fungera nÀr det Àr riktigt mörkt
- Termometer - OanvÀndbart förutom pÄ natten dÄ man ligger och fryser i tÀltet och undrar hur pass kallt det Àr (förutsatt att man plockat av sig klockan)
Jag tycker ocksÄ en square Àr ett bra stÀlle att börja. VÀldigt klassisk modell, och inte lika extrem som mÄnga andra.Letar för fullt efter min husrenoveringsklocka och bestÀmt mig för en G-shock square, problemet 1000 olika modeller för en oinvigd! Förslag mottages gÀrna, hade vart skoj med nÄgon roligare fÀrg nÄgonstans runt om och inte helsvart.
Har nu haft min Rangeman (GW-9400) ett tag och tÀnkte dela med mig lite av mina erfarenheter. FrÄn (+) till (-) i fallande skala. Jag kan ha missuppfattat vissa funktioner eller rent av anvÀnd trippel sensorn fel (konfigurering?) i sÄ fall tar jag gÀrna emot tips hur jag kan göra Rangeman till en Ànnu bÀttre kompis
- Tough solar
SÄ har jag ocksÄ uppfattat det innan jag fick hem mitt exemplar. Det Àr ju en bÀttre beggad som jag fick till ett kanonpris sÄ det Àr fullt möjligt att exemplaret inte Àr representativt för klockan. Min tÀnder en gÄng av fem. Inget stort problem, det finns ju en dedikerad knapp för ljusetAutolighten fungerar klockrent tycker jag. Sen Àr det klart den tÀnds vÀl i tid och otid nÀr jag rör mig men vill jag tÀnda den sÄ fungerar alltid att bara vicka pÄ handleden
Letar för fullt efter min husrenoveringsklocka och bestÀmt mig för en G-shock square, problemet 1000 olika modeller för en oinvigd! Förslag mottages gÀrna, hade vart skoj med nÄgon roligare fÀrg nÄgonstans runt om och inte helsvart.
Haha ja, de funkar ju till allt! Till och med att hÄlla ens slokande vÀxter uppe:Rent ekonomiskt sÄ borde man vara OWG med en Casio F-91W
Grattis, det ser ut att vara en DW-5600C-9CV frĂ„n 1990.VARNING FĂR OANSTĂNDIGA BILDER
SÄdÀr ja dÄ har jag budat hem en DW-5600 med screw back. Nu blir det att leta klÀder
Grattis, det ser ut att vara en DW-5600C-9CV frÄn 1990.
Klart man ska lÄta gucket sitta kvar, annars förlorar man ju funket!
Lagom sunkig. GrattisVARNING FĂR OANSTĂNDIGA BILDER
SÄdÀr ja dÄ har jag budat hem en DW-5600 med screw back. Nu blir det att leta klÀder
Gratulerer med en nydelig klokke.VARNING FĂR OANSTĂNDIGA BILDER
Lagom sunkig. Grattis
Gratulerer med en nydelig klokke.
Dette blir en perle.
Detta Àr den bÀsta bilden nÄgonsin pÄ Klocksnack.KvÀllsklockan
"User residue"Ăsch, kallas mĂ€nskligpatina
Tackar!
DÄ Casio slutar producera delar till 5600C fÄr det tyvÀrr bli AM delar, men det blir sÀkert snyggt ÀndÄ
https://www.ebay.com/itm/183937197087
Plötsligt sÄ fattar jag grejen