• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Höstcamo,
BED40C40-DF1D-4FBF-8EFB-9B667BDC77C8.jpeg

AnvÀnder du den frÀmst för att hÄlla koll pÄ din puls under gympasset?
Ja, det Àr den frÀmsta realtids anvÀndningen för min del. Sen loggar den ju all trÀningsdata i appen och dÀr Àr det ju lite skoj att ha koll pÄ ackumulerad trÀningsdata (distans/tempo/syreupptagningsförmÄga/kalorier etc) över tiden.

Avundsjuk pÄ alla som gymmar. SjÀlv bor man i VG region sÄ det blir inget gym pÄ ett tag...

Bor ocksÄ i VGR, men har ett hemmagym i pannrummet som jag kan trÀna i :D

Ja, det Àr den frÀmsta realtids anvÀndningen för min del. Sen loggar den ju all trÀningsdata i appen och dÀr Àr det ju lite skoj att ha koll pÄ ackumulerad trÀningsdata (distans/tempo/syreupptagningsförmÄga/kalorier etc) över tiden.

Jaha! Det var ju betydligt mer information Àn vad jag tÀnkte. FÄr ta och kolla nÀrmare pÄ det. Tycker det har varit svÄrt att hitta en bra klocka för gymmande dÄ de flesta trÀningsklockor verkar vara riktade mot cykling och löpning.

Investera i ett par hantlar och kanske en trÀningsbÀnk. Man kommer lÄngt med trÀningen med den utrustningen.
Behöver inte vara nÄt fancy för att köra igenom hela kroppen.

+1 pÄ ovan. Kör med hantlar och trÀningsbÀnk och kan inte sÀga att jag saknar gymmet. Sen nÀr vÀl den gamla pannan Àr utslÀngd och bergvÀrmepumpen installerad i garderoben sÄ fÄr jag undersöka vad för ytterligare maskin som kan vara vÀrt att köpa :)

Senast Àndrad:
+1 pÄ ovan. Kör med hantlar och trÀningsbÀnk och kan inte sÀga att jag saknar gymmet. Sen nÀr vÀl den gamla pannan Àr utslÀngd och bergvÀrmepumpen installerad i garderoben sÄ fÄr jag undersöka vad för ytterligare maskin som kan vara vÀrt att köpa :)
Hemmagym Àr nog den investering jag gjort som betalade sig snabbast. För kostnaden av ett Ärskort fÄr man ett bra gym, efter tvÄ Ärskort blir det riktigt bra. Ett tips Àr att köpa frÄn Decathlon.

Utegym is da shit!
Jag har trÀnat nÄgra Är pÄ NW och nÀr de byggde om utegymmet hÀr i Ruddalen dÄ började jag trÀna ute... underbart, frisk luft, omvÀxling pÄ folk, mysig morgonkyla, skönt nÀr det Àr snö.

Hemmagym Àr nog den investering jag gjort som betalade sig snabbast. För kostnaden av ett Ärskort fÄr man ett bra gym, efter tvÄ Ärskort blir det riktigt bra. Ett tips Àr att köpa frÄn Decathlon.

Precis. Dyrt för stunden men ack sÄ skönt att ha egna grejer.

Det man eventuellt saknar frÄn gymmet Àr vÀl hissmaskiner men blir jag rik och fÄr ett stort rum till förfogande ska jag minsann ordna ett komplett gym.

Men bÀnk, stÄng, böjrack/stÀllning och ett par hantlar fixar ju 95% av allt man kan vilja köra.

Investera i ett par hantlar och kanske en trÀningsbÀnk. Man kommer lÄngt med trÀningen med den utrustningen.
Behöver inte vara nÄt fancy för att köra igenom hela kroppen.
Hade varit aktuellt om jag ej bott i lÀgenhet.

Jag bor i VG och har hemmagym med trĂ€nar pĂ„ STC Ă€ndĂ„ đŸ€”
Respektlöst mot vÄrdpersonalen nÀr rekommendationer nu lyder att undvika allmÀnna gym specifikt.

Ontopic:

IMG_20201101_162121.jpg

Hade varit aktuellt om jag ej bott i lÀgenhet.

Respektlöst mot vÄrdpersonalen nÀr rekommendationer nu lyder att undvika allmÀnna gym specifikt.

Ontopic:

IMG_20201101_162121.jpg

Lite mer ot;
Fast Tegnell sĂ€ger i en intervju dĂ€r han förklarar vidare att gym och köpcenter Ă€r exempel pĂ„ vad man bör undvika om man normalt trĂ€ffar mĂ„nga okĂ€nda pĂ„ sĂ„dana stĂ€llen. Är det t ex mer eller mindre tomt pĂ„ ett gym 7 pĂ„ morgonen föreligger det ju ingen smittorisk. Men om man vet att man gĂ€rna trĂ€ffar mĂ„nga pĂ„ gymmet ska man undvika att gĂ„ dit.

Lite mer ot;
Fast Tegnell sĂ€ger i en intervju dĂ€r han förklarar vidare att gym och köpcenter Ă€r exempel pĂ„ vad man bör undvika om man normalt trĂ€ffar mĂ„nga okĂ€nda pĂ„ sĂ„dana stĂ€llen. Är det t ex mer eller mindre tomt pĂ„ ett gym 7 pĂ„ morgonen föreligger det ju ingen smittorisk. Men om man vet att man gĂ€rna trĂ€ffar mĂ„nga pĂ„ gymmet ska man undvika att gĂ„ dit.
Precis. Det gĂ„r galant att gĂ„ i klockbutik och titta pĂ„ G-shock om det Ă€r NÖDVÄNDIGT (vilket det Ă€r) men undvika folk och hĂ„lla avstĂ„nd.
Hade man inte fÄtt kolla G-Shock alls hade dom istÀllet stÀngt klockbutikerna (och gymmen) helt. Frihet under ansvar medans Frankrike, Spanien mfl bommar igen helt.

Bor ocksÄ i VGR, men har ett hemmagym i pannrummet som jag kan trÀna i :D

Jaha! Det var ju betydligt mer information Àn vad jag tÀnkte. FÄr ta och kolla nÀrmare pÄ det. Tycker det har varit svÄrt att hitta en bra klocka för gymmande dÄ de flesta trÀningsklockor verkar vara riktade mot cykling och löpning.
Den Àr nog absolut mest optimerad för löpning, mitt behov av gps i trÀningsklockan tex Àr ju minst sagt försumbart.

Tillbaka
Topp