• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Metalmodellerna med lĂ€nk har lĂ€ngre lug-to-lug Ă€n de vanliga fyrkantern med hartsband. De har Ă€ndlĂ€nkar med fasta han-lĂ€nkbitar som gör att L2L blir extrema 59-60 mm eller nĂ„got sĂ„nt. Galet. Men – vill du ha större Ă€n vanliga square Ă€r det ju bara en fördel. :)
Tack för informationen, lĂ„ter ju bra för min del! Haha 🙂 Kan bli nĂ„got för framtiden!
 
Idag kom klockan frÄn Sellpy via Tradera. Tack igen för tipset @Buenaventura .

För er som undrar ifall Sellpy packar bra. Svaret Àr ja, super överdrivet packat av Sellpy för en liten klocka utan lÄda, lÄdan var gigantisk med massor av packning. (skulle lÀtt fÄ plats med över 10st G-shocks med förpackning)

Sedan jag köpte min första G-shock Gulfman G-9100 har jag varit nyfiken pÄ en Mudman G-9000.
Äntligen efter sĂ„ mĂ„nga Ă„r sĂ„ har jag en nu, G-9000-V3. Om man tittar pĂ„ foto frĂ„n internet tror man att klockan Ă€r ljusgrön, men i verkligheten
Àr klockan mycket mörk olivgrön, vilket jag tycker Àr bÀttre. (ser nÀstan svart ut pÄ bild, ute i solljus ser man sÀkert att den Àr olivgrön)
Klockan sitter jÀttebra pÄ min taniga handled, anvÀnder fjÀrde hÄlet och upplever att armbandet Àr mjukare Àn mina andra G-shocks.
Den negativa displayen var bÀttre Àn jag trodde. Enda negativa jag kan hitta om klockan Àr att bandet Àr sÄ himla lÄngt, gillar inte nÀr det sticker ut, fÄ se om jag
kortar av det sen.
Ryktet stÀmmer att klockan har dem trögaste knapparna, speciellt knapparna pÄ högra sidan.

IMG_5615.jpg
 
Senast Àndrad:
Har metallmodellerna lÀngre lug-to-lug Àn exempelvis GW-M5610? Gillar fyrkanter, men tycker att banden gÄr vÀl "rakt ned", vilket blir smÄbesvÀrligt med större, breda handleder (jag har typ 18,5-19cm). Dock ser det ut som banden pÄ metallmodellerna gÄr mer "utÄt" om du förstÄr hur jag menar.
Den första lÀnkbiten Àr lite rörlig, och som @Remofflan pÄpekade Àr lugglÀngden större. Tror inte du har nÄgra problem med hur den bÀrs.
 
Idag kom klockan frÄn Sellpy via Tradera. Tack igen för tipset @Buenaventura .

För er som undrar ifall Sellpy packar bra. Svaret Àr ja, super överdrivet packat av Sellpy för en liten klocka utan lÄda, lÄdan var gigantisk med massor av packning. (skulle lÀtt fÄ plats med över 10st G-shocks med förpackning)

Sedan jag köpte min första G-shock Gulfman G-9100 har jag varit nyfiken pÄ en Mudman G-9000.
Äntligen efter sĂ„ mĂ„nga Ă„r sĂ„ har jag en nu, G-9000-V3. Om man tittar pĂ„ foto frĂ„n internet tror man att klockan Ă€r ljusgrön, men i verkligheten
Àr klockan mycket mörk olivgrön, vilket jag tycker Àr bÀttre. (ser nÀstan svart ut pÄ bild, ute i solljus ser man sÀkert att den Àr olivgrön)
Klockan sitter jÀttebra pÄ min taniga handled, anvÀnder fjÀrde hÄlet och upplever att armbandet Àr mjukare Àn mina andra G-shocks.
Den negativa displayen var bÀttre Àn jag trodde. Enda negativa jag kan hitta om klockan Àr att bandet Àr sÄ himla lÄngt, gillar inte nÀr det sticker ut, fÄ se om jag
kortar av det sen.
Ryktet stÀmmer att klockan har dem trögaste knapparna, speciellt knapparna pÄ högra sidan.

IMG_5615.jpg
Är Sellpy fortfarande lite bökiga att betala? NĂ€r jag handlade av dom sist var man tvungen att skaffa konto hos dom för att betala 
 Men dom var kvicka nĂ€r allt var klart :)
Lillmuddien ser ju riktigt fin ut. Nyskick tom? :) Hade span pÄ den ;)
 
Idag kom klockan frÄn Sellpy via Tradera. Tack igen för tipset @Buenaventura .

För er som undrar ifall Sellpy packar bra. Svaret Àr ja, super överdrivet packat av Sellpy för en liten klocka utan lÄda, lÄdan var gigantisk med massor av packning. (skulle lÀtt fÄ plats med över 10st G-shocks med förpackning)

Sedan jag köpte min första G-shock Gulfman G-9100 har jag varit nyfiken pÄ en Mudman G-9000.
Äntligen efter sĂ„ mĂ„nga Ă„r sĂ„ har jag en nu, G-9000-V3. Om man tittar pĂ„ foto frĂ„n internet tror man att klockan Ă€r ljusgrön, men i verkligheten
Àr klockan mycket mörk olivgrön, vilket jag tycker Àr bÀttre. (ser nÀstan svart ut pÄ bild, ute i solljus ser man sÀkert att den Àr olivgrön)
Klockan sitter jÀttebra pÄ min taniga handled, anvÀnder fjÀrde hÄlet och upplever att armbandet Àr mjukare Àn mina andra G-shocks.
Den negativa displayen var bÀttre Àn jag trodde. Enda negativa jag kan hitta om klockan Àr att bandet Àr sÄ himla lÄngt, gillar inte nÀr det sticker ut, fÄ se om jag
kortar av det sen.
Ryktet stÀmmer att klockan har dem trögaste knapparna, speciellt knapparna pÄ högra sidan.

IMG_5615.jpg
Grattis till klockan, men nÀr jag tÀnker pÄ att packa bra nu för tiden tÀnker jag utrymmesekonomiskt...
 
Fake? Jag sĂ„g kommentarer om att dagens datum tydligen Ă€r Spaniens motsvarighet till april fools. Jag tyckte att det var en rĂ€tt lĂ€cker fĂ€rgkombo i alla fall. 👍
Oj, ingen aning om sÄ kan vara fallet.
Trodde det var legit pga en vanligtvis seriös kÀlla men alla kan ju skÀmta ibland...
 
Idag kom klockan frÄn Sellpy via Tradera. Tack igen för tipset @Buenaventura .

För er som undrar ifall Sellpy packar bra. Svaret Àr ja, super överdrivet packat av Sellpy för en liten klocka utan lÄda, lÄdan var gigantisk med massor av packning. (skulle lÀtt fÄ plats med över 10st G-shocks med förpackning)

Sedan jag köpte min första G-shock Gulfman G-9100 har jag varit nyfiken pÄ en Mudman G-9000.
Äntligen efter sĂ„ mĂ„nga Ă„r sĂ„ har jag en nu, G-9000-V3. Om man tittar pĂ„ foto frĂ„n internet tror man att klockan Ă€r ljusgrön, men i verkligheten
Àr klockan mycket mörk olivgrön, vilket jag tycker Àr bÀttre. (ser nÀstan svart ut pÄ bild, ute i solljus ser man sÀkert att den Àr olivgrön)
Klockan sitter jÀttebra pÄ min taniga handled, anvÀnder fjÀrde hÄlet och upplever att armbandet Àr mjukare Àn mina andra G-shocks.
Den negativa displayen var bÀttre Àn jag trodde. Enda negativa jag kan hitta om klockan Àr att bandet Àr sÄ himla lÄngt, gillar inte nÀr det sticker ut, fÄ se om jag
kortar av det sen.
Ryktet stÀmmer att klockan har dem trögaste knapparna, speciellt knapparna pÄ högra sidan.

IMG_5615.jpg
Kul Ă„ höra! Jag har likadan erfarenhet frĂ„n sellpy, vĂ€l paketerat. Den sĂ„g ut att vara i bra skick ocksĂ„ 😁👍
 
Ni som har/haft bĂ„de stĂ„lis-squares samt titanium-squares, Ă€r L2L-mĂ„ttet samma dvs. har bĂ„da varianter ”stela” Ă€ndlĂ€nkar som gör att de bĂ€rs större Ă€n en semi-stĂ„lis eller en GW-5000?
Har sjÀlv haft stÄlisar men Àr nyfiken pÄ titanium och hur de bÀrs.
 
Är Sellpy fortfarande lite bökiga att betala? NĂ€r jag handlade av dom sist var man tvungen att skaffa konto hos dom för att betala 
 Men dom var kvicka nĂ€r allt var klart :)
Lillmuddien ser ju riktigt fin ut. Nyskick tom? :) Hade span pÄ den ;)
Klockan var jÀtte smutsig, den hade ocksÄ fÀrgrester pÄ bezel, jag tog lite alkohol och torkade bort det, sen tog tog jag isÀr den och rengjorde den.
Förutom det sÄ Àr klockan i bra skick.
 
Klockan var jÀtte smutsig, den hade ocksÄ fÀrgrester pÄ bezel, jag tog lite alkohol och torkade bort det, sen tog tog jag isÀr den och rengjorde den.
Förutom det sÄ Àr klockan i bra skick.
Det Àr ju det fina med G-shockarna.
Skulle dom vara sĂ„ jĂ€kliga att en rengöring inte rĂ€cker kostar ju inte nya klĂ€der en förmögenhet heller😃
 
Tillbaka
Topp