• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Ser ut som en trevlig variant, dock lite för dyr. Upp till 2000:- kan jag tÀnka mig o uret behöver inte vara fyllt med en massa funktioner.. NÄgon typ av bakgrundsbelysning Àr dock ett mÄste..
Kolla nĂ„gon av GA-2100 eller GA-2110-modellerna. Jag gav farsan en GA-2100-1A och den föll honom i smaken 😁 (Den i mitten)
IMG_20201217_160041_resized_20201229_034414584.jpg
 
Ser ut som en trevlig variant, dock lite för dyr. Upp till 2000:- kan jag tÀnka mig o uret behöver inte vara fyllt med en massa funktioner.. NÄgon typ av bakgrundsbelysning Àr dock ett mÄste..

Denna Àr inte sÄ stor heller

 
Denna Àr inte sÄ stor heller

Denna har jag, den sitter super bekvÀm. Lyset Àr en diod, inte led som vanlig G-shock. Visarna har lite sjÀlvlysande massa (lume) ocksÄ.
Bra valuta för pengarna.
 
Kortade av bandet pÄ min Mudman, klippte av och sen slipade jag den med Dremelmaskin.
Nu sitter den som den ska, gillar inte nÀr bandet sticker ut för mycket.

IMG_5617.JPG

NĂ€r jag hade Mudmannen sĂ„ brukade jag lösa problemet med TVÅ keepers.
Den nedre hade jag nĂ€rmare spĂ€nnen och den övre tryckte jag upp mot den breda delen av bandet sĂ„ den var kvar dĂ€r utan att Ă„ka tillbaka mot nedre keepern. Sen tryckte jag bara in bandtoppen i den sĂ„ den inte sticker ut utan blir gömd under keepern 👍
 
Är det nĂ„gon som sitter pĂ„ en guldis eller stĂ„lis och har tröttnat? Repor pĂ„ lĂ€nken spelar ingen roll men boetten mĂ„ste vara fin.
 
Är det nĂ„gon som sitter pĂ„ en guldis eller stĂ„lis och har tröttnat? Repor pĂ„ lĂ€nken spelar ingen roll men boetten mĂ„ste vara fin.
Haru sett denna ? ;)
 
Haru sett denna ? ;)
Ja men det kĂ€ndes som den var lite repig? 😟
 
Å jag som vill modda min, nu blir man ju lĂ€tt skeptisk :/
Köp en till vetja😁
 
Man kanske borde skaffa en innan de Àr borta :( Lite konstigt att den grÄ utgÄr nÀr den röda finns kvar.
 
Det var ju ett par filmer pÄ youtube om fake klockor, kanske bÀst man kollar dom innan man slÄr till
SÀljaren utger sig för att vara AD och har mÀngder med positiv feedback och affÀrer i ryggen. Borde vara safe? Eller?

Edit: bra med heads-up dock! Har du lÀnk till nÄgon av klippen?

Edit 2: Tack!
 
Senast Àndrad:
SÀljaren utger sig för att vara AD och har mÀngder med positiv feedback och affÀrer i ryggen. Borde vara safe? Eller?
TyvÀrr har jag för lite erfarenhet bÄde för internet köp och att veta om det ev skulle vara en fake, vet bara att flera varnade pÄ sina YouTube kanaler för fake varianter.

Tex

Men riktigt snygg klocka synd att dom slutar tillverka den
 
Hur tÀnkte Casio hÀr?

Köp en till vetja😁

F***! Jag som skulle ligga lĂ„gt med klockinköp ett tag 😭

Jaja, tog och bestĂ€llde en Gameboyoak 😂

Behöver verkligen rensa nu sÄ om nÄgon Àr sugen att köpa min G-Shock GW-M5610 för 655 kr inklusive frakt sÄ Àr det bara att PM:a :)

PXL_20201228_082617121.jpg
 
Det var ju ett par filmer pÄ youtube om fake klockor, kanske bÀst man kollar dom innan man slÄr till
I detta fallet skulle i alla fall inte jag inte vara orolig.
Kolla in deras sida. Dom har ca 300 olika Casiomodeller till salu och 99,8% positiva omdöme av 2800 olika omdömen.
Det Ă€r ju inte sĂ„ att modellerna som ska sluta sĂ€ljas inte finns.. Än.. ;)
Edit lÀgger med @Crispie i svaret :)
 
Jag vill lÀgga till en G-shock till samlingen.
jag vill rÄdfrÄga er som Àr experter pÄ dessa.
jag vill ha en g-shock som Àr rolig att modda pÄ olika sÀtt, vet att de flesta squarsen Àr modvÀnliga men jag Àr ute efter en lite mer matcho g-shock som det ocksÄ finns mÄnga moddar till.

tacksam för lite exempel pÄ modeller. :)
 
Tillbaka
Topp