• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Verkar onekligen vara ett skÀmt, frÄn deras IG:
C9D5F5BD-5EE5-43AB-AEC6-62978DE0F82E.jpeg
Och nu har de lagt ut denna bild i sitt FB flöde istÀllet, ingen aning om den Àr avsedd att vara Àkta eller mer skoj? Ser ju ut som en monokrom version av den första...
821A1548-40DC-42A1-9DF5-1B62D85FCB12.jpeg
 
Ni som har/haft bĂ„de stĂ„lis-squares samt titanium-squares, Ă€r L2L-mĂ„ttet samma dvs. har bĂ„da varianter ”stela” Ă€ndlĂ€nkar som gör att de bĂ€rs större Ă€n en semi-stĂ„lis eller en GW-5000?
Har sjÀlv haft stÄlisar men Àr nyfiken pÄ titanium och hur de bÀrs.
Jag skulle sÀga att dom Àr identiska i dimensionerna och sitter pÄ samma vis. Titanaren Àr dock inte topptung, och det svarta bidrar till att fÄ den lite mer slimmad till utseendet tycker jag. PÄ min handled sitter titan/stÄl lika som gw-b5600 eller gw-m5610. Jag har för mig att jag mÀtte bezel och kom fram till att det inte skiljde mer Àr nÄgon mm mellan resin och stÄl/titan. Det Àr bara den första lÀnkbiten som har en annan vinkel Àn resinbandet. Men pÄ mig böjs det ut nÀr klockan bÀrs, sÄ dom ser ut att sitta identiskt.
 
Jag skulle sÀga att dom Àr identiska i dimensionerna och sitter pÄ samma vis. Titanaren Àr dock inte topptung, och det svarta bidrar till att fÄ den lite mer slimmad till utseendet tycker jag. PÄ min handled sitter titan/stÄl lika som gw-b5600 eller gw-m5610. Jag har för mig att jag mÀtte bezel och kom fram till att det inte skiljde mer Àr nÄgon mm mellan resin och stÄl/titan. Det Àr bara den första lÀnkbiten som har en annan vinkel Àn resinbandet. Men pÄ mig böjs det ut nÀr klockan bÀrs, sÄ dom ser ut att sitta identiskt.
Tack för svaret!
Gissar att det Àven beror pÄ hur handleden ser ut. Min Àr ganska platt och mÀter ca 17 vilket gör att en stÄlis inte sitter lika bra som en semi-stÄlis. Man fÄr vÀl ÀndÄ ta och testa en titanare nÄgon gÄng för att se hur den kÀnns.
 
Har metallmodellerna lÀngre lug-to-lug Àn exempelvis GW-M5610? Gillar fyrkanter, men tycker att banden gÄr vÀl "rakt ned", vilket blir smÄbesvÀrligt med större, breda handleder (jag har typ 18,5-19cm). Dock ser det ut som banden pÄ metallmodellerna gÄr mer "utÄt" om du förstÄr hur jag menar.
Jag har bara pÄ lÀnk, men kan bekrÀfta att endlinks Àr ganska stela. Dock Àr den hög, sÄ att vikningen kommer nÀstan i höjd med baksidan. PÄ M5610 Àr ju bandet som stelast nÀrmast boetten, sÄ det hjÀlper inte sÄ mycket att lossa pÄ bandet om bredden Àr problemet. PÄ stÄlisen Àr dessutom ÀndlÀnkarna aningen lÀngre isÀr, sÄ det blir lite bredare naturligt ocksÄ.
Det syns inte sÄ bra pÄ bilderna, men M5610 ligger precis mot flaskan och B5000 har lite luft.
E00EE340-EFB6-46C7-9A92-19E5DA4E3827.jpeg

89258514-E5AD-48FF-AF6D-0A2B7C450F19.jpeg

A9937CC0-812B-467D-A99C-15D170D2C4AA.jpeg
 
Tillbaka
Topp