• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Mudman idag, nu ser man att den Àr grön.
5B8ABAF7-6D0C-451E-BDE5-A4C46FFF9863.jpeg
 
SÄdÀrja, 2020 avslutas helt ok ÀndÄ.
:D
20201230_120341.jpg
Riktigt snygg, har spanat pÄ den rosa frogmannen, den skulle jag gÀrna ha. Kanske letar lite hÄrdare 2021 om budgeten tillÄter.

 
  • Like
Reactions: HSK
Tack för tipsen. MÄste sÀga att Rangeman GW-9400 faller mig i smaken. Dock kasst med pengar efter jul, nÄn som har koll pÄ var den kan finnas pÄ mellandags rea till bra pris?
Denna ligger fortfarande ute 😉
 
RÀtt ball modell för drygt en tusing. Skarp display!
BÀrs som en square eller baby G eller en fetto variant av GA 2100 oak. Jag Àr ju van vid betydligt större klockor Àn sÄ men jag gillar den!

Titan pÄ alla metalldelar, inklusive spÀnnet och dessutom made in Thailand.

IMG_20201230_132449.jpg
 
Glöm inte att den har autoled. ;-)

Har generell batteri-noja sÄ jag brukar stÀnga av sÄnt. :)
Men lumen Àr ju inte av denna vÀrld! Som en liten ficklampa.
Lumen pÄminner lite om Citizen diver NY0040.

Gillar ocksÄ att displayen Àr nedsÀnkt extra djupt för optimalt skydd mot stötar.

Och lite minus dÄ - mÄnfasen gÄr nÀstan inte att se. P ga displayen ligger sÄ djupt under avskiljaren i plast, uppstÄr det skuggor pÄ mÄnfasen som lÀtt kan misstolkas för just mÄnfasens lÀge.
Sub-dial som visar tio sekunders passage kÀnns som en onödig gimmick. MÄnfasen hade gjort sig bÀttre dÀr.
Ingen tidvisning i timer och kronograflĂ€ge men det har jag vant mig vid. Är ju Ă€ndĂ„ rĂ€tt fĂ„ modeller som visar tidvisning i alla lĂ€gen.
 
Har generell batteri-noja sÄ jag brukar stÀnga av sÄnt. :)
Men lumen Àr ju inte av denna vÀrld! Som en liten ficklampa.
Lumen pÄminner lite om Citizen diver NY0040.

Gillar ocksÄ att displayen Àr nedsÀnkt extra djupt för optimalt skydd mot stötar.

Och lite minus dÄ - mÄnfasen gÄr nÀstan inte att se. P ga displayen ligger sÄ djupt under avskiljaren i plast, uppstÄr det skuggor pÄ mÄnfasen som lÀtt kan misstolkas för just mÄnfasens lÀge.
Sub-dial som visar tio sekunders passage kÀnns som en onödig gimmick. MÄnfasen hade gjort sig bÀttre dÀr.
Ingen tidvisning i timer och kronograflĂ€ge men det har jag vant mig vid. Är ju Ă€ndĂ„ rĂ€tt fĂ„ modeller som visar tidvisning i alla lĂ€gen.

Denna Citizen ProMaster NY0040 har jag... den blÄa... hm, vad ska jag sÀga:
Det Àr konstigt att man mÄste ta pÄ sig solglasögon i mörkret INNAN man tittar pÄ klockan!
Det bÀsta lumen jag sett var pÄ my beloved DW-6600, dÄ mÄste man ta solförmörkelseglasögon!
đŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ˜ŽđŸ˜ŽđŸ˜ŽđŸ˜Ž
 
Senast Àndrad:
Har generell batteri-noja sÄ jag brukar stÀnga av sÄnt. :)
Men lumen Àr ju inte av denna vÀrld! Som en liten ficklampa.
Lumen pÄminner lite om Citizen diver NY0040.

Gillar ocksÄ att displayen Àr nedsÀnkt extra djupt för optimalt skydd mot stötar.

Och lite minus dÄ - mÄnfasen gÄr nÀstan inte att se. P ga displayen ligger sÄ djupt under avskiljaren i plast, uppstÄr det skuggor pÄ mÄnfasen som lÀtt kan misstolkas för just mÄnfasens lÀge.
Sub-dial som visar tio sekunders passage kÀnns som en onödig gimmick. MÄnfasen hade gjort sig bÀttre dÀr.
Ingen tidvisning i timer och kronograflĂ€ge men det har jag vant mig vid. Är ju Ă€ndĂ„ rĂ€tt fĂ„ modeller som visar tidvisning i alla lĂ€gen.
GW-9110an har inte lika skarp lume men den har bĂ„de Tough solar och Multiband istĂ€llet😁
IMG_20201230_175413.jpg
 
Tillbaka
Topp