• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Rust resist stÄr pÄ bandet ocksÄ. Casio vill verkligen försÀkra sig om att man inte missar featuren. :)

Den billigaste bland Master of G förresten.
Tack för informationen. Visste inte att bÄde G-9100 Gulfman och G-9000 Mudman tillhör Master of G. (sökte pÄ internet)
Gulfman G-9100 Àr en av dem mest tÄliga G-shocks, fanns en gammal grym torture test pÄ youtube förut.
Den gick sönder till slut nÀr man anvÀnder klockan som hockey puck. Det var den videon som motiverade mig att köpa min första G-shock.
 
T.o.m El capitan i filmen Tropa de elite har en Gulfman G-9100 :)
För er som inte har sett filmen, rekommenderas om man gillar actionfilmer.

1609355351330.png
 
Tack för informationen. Visste inte att bÄde G-9100 Gulfman och G-9000 Mudman tillhör Master of G. (sökte pÄ internet)
Gulfman G-9100 Àr en av dem mest tÄliga G-shocks, fanns en gammal grym torture test pÄ youtube förut.
Den gick sönder till slut nÀr man anvÀnder klockan som hockey puck. Det var den videon som motiverade mig att köpa min första G-shock.


Hela paketeringen Àr optimal pÄ denna modell imo. Inga kompromisser förutom de fÄ negativa aspekter jag nÀmnde tidigare.

VÀger mindre Àn en vanlig square (1g), liten men ÀndÄ tillrÀckligt bullig för att inte misstas för en woman watch, lÀttÄtkomliga och lÀtt-tryckta knappar, störtbra lume, bra timer funktioner med nedrÀkningssignal och signaler som indikerar att tidrÀkningen snart Àr slut, 7 Ärs batteri, vÀrldstid mm.. En lÄng lista pÄ bra features.

Och snygg dÄ. :)
.
 
Precis sÄdÀr jag vill göra :D
Fler bilder pÄ den grÄ med svart bezel tackar :)

TĂ€nk dig den med svarta visare för Ă€nnu bĂ€ttre balans i fĂ€rgerna, ojojoj 😍
Tack. Riktigt nöjd.
Du menar den med grÄ tavla? Ska fixa fler bilder vid tillfÀlle.
Har ocksÄ funderat pÄ nya visare (med bra lume) men det tror jag Àr en för avancerad mod för mig
 
Visst borde det finnas andra band som passar en M5610? Dragspelsdelarna liksom trycker in i handleden pĂ„ ett mĂ€rkligt sĂ€tt. NĂ„t slĂ€tt band i stil med al-qaida-casion borde vĂ€l finnas? đŸ€”
20201230_173444.jpg

20201230_174041.jpg
 
Tack
Men, skĂ„ms nĂ€stan för att kalla det en mod med tanke pĂ„ hur avancerade Ă€n del andra tar sitt moddande. Jag ser det mer som att jag ”bytte armband” 🙃 med lyckat resultat
Riktigt bra, jag tror att den bezeln med bandet frÄn DW5600CC hade balanserat upp fÀrgerna pÄ ett jÀkla bra sÀtt!
8B13F77D-9346-4350-A2D2-4E7D70FA9884.png
 
Tillbaka
Topp