• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

B14D4681-212B-4347-AE61-49837F4B2A57.jpeg
 
Helt klart underskattad modell. Kanske börjar spela ut sin roll iom G-lide modellerna som har samma funktioner.
Tycker att , sÄ lÀnge modellen Àr beroende av mobilen för att fÄ korrekt data, sÄ Àr gamla modeller ett helt klart bÀttre alternativ. Jag tycker dom gÄr bort direkt om jag behöver 3-4 olika appar för att synka mina klockor.
 
.


KrÀver glide bt access för att ta emot korrekt data? GÄr ju fetbort dÄ.
VÀntar att fÄ hem en I dagarna, men som jag förstÄtt sÄ ska alla funktioner fungera utan app. Sedan möjliggör appen gps data frÄn telefonen och naturligtvis sÄ Àr det enklare att konfigurera klockan med ett modernt grÀnssnitt. Det negativa jag hört om modellen Àr notifieringar som man kan fÄ synkat frÄn telefonen, en funktion som jag Àr helt ointresserad av. Största fördelen verkar vara displayen, sedan tycker jag personligen att designen Àr riktigt snygg.
 

Ingen aning, funktionerna kanske kan stÀllas in via knapparna men finjusteringen via bt?


VÀntar att fÄ hem en I dagarna, men som jag förstÄtt sÄ ska alla funktioner fungera utan app. Sedan möjliggör appen gps data frÄn telefonen och naturligtvis sÄ Àr det enklare att konfigurera klockan med ett modernt grÀnssnitt. Det negativa jag hört om modellen Àr notifieringar som man kan fÄ synkat frÄn telefonen, en funktion som jag Àr helt ointresserad av. Största fördelen verkar vara displayen, sedan tycker jag personligen att designen Àr riktigt snygg.

SÄ lÀnge modellen tilltalar tycker jag inte att synk, bt, notiser och liknande bör vara en deal breaker. Jag gillar dock funktion och form sÄ just nya Glide hamnar inte sÄ högt pÄ listan tyvÀrr.


Funderar pÄ att slÄ till pÄ en. Upplevs den som mycket större Àn en square och vet du om det gÄr att sÀtta pÄ gw-5000-band?

Den sitter ungefÀr som en square. Fast tjockare. Men det Àr inget jag lÀgger mÀrke till eftersom jag sÀllan bÀr klockan under t ex jackÀrmen. :)

Skruvarna som hÄller ihop bandet pÄ Gulfman Àr tjockare Àn de som sitter pÄ vanliga squares.

Bandet Àr inte sÄ illa faktiskt. Lite styvt men det Àr frÀmst bandets vÄgor som kan skÀra in lite i handleden. Mina handleder Àr konstruerade pÄ sÄdant vis att jag nÀstan alltid hamnar mellan tvÄ hÄl sÄ det Àr ju inte klockans fel.
 
Senast Àndrad:
Har ju inte denna Àn, men om det Àr den enda man behöver kanske jag behöver införskaffa en.


Siktar pÄ en grodman först dock

Jag har en till salu om du Àr intresserad (pga @Derix kan tillÀggas ;)) :)

F***! Jag som skulle ligga lĂ„gt med klockinköp ett tag 😭

Jaja, tog och bestĂ€llde en Gameboyoak 😂

Behöver verkligen rensa nu sÄ om nÄgon Àr sugen att köpa min G-Shock GW-M5610 för 655 kr inklusive frakt sÄ Àr det bara att PM:a :)

PXL_20201228_082617121.jpg
 
Helt klart den av mina GŽs som fÄr mest armtid..
Beaternas beater 👍 😃
Tack alla för input, jag mÄste hÄlla lite mindre kronorna sÄ fÄr passa denna gÄng men gillar starkt att klockorna snurrar innom denna grupp, jag har svÄrt att tro att jag kommer sÀlja nÄgra av gravitaions-shockarna men om jag gör det kommer jag lÀgga ut hÀr först.
 
Kul start pĂ„ det nya Ă„ret med en svacka dĂ€r jag övervĂ€ger sĂ€lja min MR-G, GMW-B5000G ”Porter” modd och min Muddie 😳. Hoppas givetvis jag kommer pĂ„ ”bĂ€ttre” tankar och inser att det vore idiotiskt att sĂ€lja 🙏🙂.
Önskar iallafall alla hĂ€r en god fortsĂ€ttning pĂ„ det nya Ă„ret.
 
Kul start pĂ„ det nya Ă„ret med en svacka dĂ€r jag övervĂ€ger sĂ€lja min MR-G, GMW-B5000G ”Porter” modd och min Muddie 😳. Hoppas givetvis jag kommer pĂ„ ”bĂ€ttre” tankar och inser att det vore idiotiskt att sĂ€lja 🙏🙂.
Önskar iallafall alla hĂ€r en god fortsĂ€ttning pĂ„ det nya Ă„ret.
Jag har legat lÄgt ett bra tag nu utan att flippa sÄ mycket. Det Àr lite trÄkigt men samtidigt avkopplande. Ge det ett par timmar sÄ kanske det kÀnns bÀttre. Kanske kan du till och med sova pÄ saken :)
 
Kul start pĂ„ det nya Ă„ret med en svacka dĂ€r jag övervĂ€ger sĂ€lja min MR-G, GMW-B5000G ”Porter” modd och min Muddie 😳. Hoppas givetvis jag kommer pĂ„ ”bĂ€ttre” tankar och inser att det vore idiotiskt att sĂ€lja 🙏🙂.
Önskar iallafall alla hĂ€r en god fortsĂ€ttning pĂ„ det nya Ă„ret.
Det lÄter som om du tÀnker spara till nÄgot sÀrskilt? :woot:
 
Tillbaka
Topp