• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

.


Lite röklukt ger vÀl bara extra olfaktorisk patina? :)
Var tvungen att googla olfaktorisk hĂ€r nu 😂
Det kom till en punkt nĂ€r det började kĂ€nnas ohĂ€lsosamt att kĂ€nna lukten av brandrök nattetid dĂ„ jag har klockorna pĂ„ dygnet runt. Men som sagt, jag har en ny icke-kontaminerad sedan dess, som hĂ€ngt med sen 2015 och storleken Ă€r perfekt đŸ‘ŒđŸ»
 
NÄn/nÄgra G som du Ängrar att du flippat?

För mig Àr det bl.a. den hÀr MIRO Mudman, sÄld för flera Är sedan, dumheter. :banghead:
gs_mm01.jpg

Saknar min Mudmaster :(

IMG_20200530_163910.jpg


Jag "samlar" som sĂ„ att jag har en klockbudget, om budgeten Ă€r slut och jag villbehöver prova nĂ„got annat sĂ„ fĂ„r jag skapa utrymme i budgeten. Egentligen har jag lagt den begrĂ€nsningen pĂ„ mig sjĂ€lv för att jag har en hoarder mentalitet samt att det Ă€r lite för lĂ€tt att brĂ€nna pengar pĂ„ den hĂ€r hobbyn 😅
 
Den hÀr modifikationen (eller vad man ska kalla det) har florerat pÄ instagram de senaste dagarna. Lite udda. Man utgÄr ifrÄn en GA-2100-1A1 och byter sedan skalet.

TillÀgg. Jag sÄg nu att jag var hyfsad tvÄa pÄ bollen, men det Àr ju en snygg bild sÄ jag lÄter den ligga kvar.

31CB30BD-B46B-4046-A94E-CAAF5DA4D539.jpeg
 
Senast Àndrad:
Den hÀr modifikationen (eller vad man ska kalla det) har florerat pÄ instagram de senaste dagarna. Lite udda. Man utgÄr ifrÄn en GA-2100-1A1 och byter sedan skalet.

31CB30BD-B46B-4046-A94E-CAAF5DA4D539.jpeg
Det finns ett flertal olika modkit att köpa, exempelvis frÄn Aliexpress. Coola men som konstaterat innan, endast 3rd party vilket Àr synd.
 
HÀr kommer efterfrÄgade bilder pÄ 2110 i svarta klÀder i lite olika ljus/miljöer. SlÀngde med 2100 i grÄa klÀder ocksÄ.
18F7D464-857B-4BAF-A4E0-9C8787CD67FB.jpeg


Det intressanta med 2110 Àr ju att bezeln Àr en mörkare grÄ, jÀmfört med resten av klockan. NÄgot som jag tycker syns dÄligt pÄ produktbilderna
 
HÀr kommer efterfrÄgade bilder pÄ 2110 i svarta klÀder i lite olika ljus/miljöer. SlÀngde med 2100 i grÄa klÀder ocksÄ.
18F7D464-857B-4BAF-A4E0-9C8787CD67FB.jpeg


Det intressanta med 2110 Àr ju att bezeln Àr en mörkare grÄ, jÀmfört med resten av klockan. NÄgot som jag tycker syns dÄligt pÄ produktbilderna
SvĂ„rt att sĂ€ga vilken av dem som blev snyggast! Helst sĂ„ skulle man ha hela GA-21*0-serien hemma och byta delar mellan 🙃
 
HÀr kommer efterfrÄgade bilder pÄ 2110 i svarta klÀder i lite olika ljus/miljöer. SlÀngde med 2100 i grÄa klÀder ocksÄ.
18F7D464-857B-4BAF-A4E0-9C8787CD67FB.jpeg


Det intressanta med 2110 Àr ju att bezeln Àr en mörkare grÄ, jÀmfört med resten av klockan. NÄgot som jag tycker syns dÄligt pÄ produktbilderna

Antigen grĂ„tt original eller grĂ„tt med svart bezel. Är tiden lĂ€tt att lĂ€sa av förresten?
 
Antigen grĂ„tt original eller grĂ„tt med svart bezel. Är tiden lĂ€tt att lĂ€sa av förresten?
GrĂ„ tavla med svart case tycker jag hamnar lite högre, men svart tavla och grĂ„tt case Ă€r ocksĂ„ fint. Mao jag Ă€r kluven 😄
LÀsa tiden gÄr utmÀrkt pÄ bÄda tavlor. Den grÄ Àr överraskande lÀttlÀst + en positiv display gör den funktionen sÄ mycket bÀttre
 
Tillbaka
Topp