• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

MĂ„nga bra frĂ„gor och jag ska försöka besvara dom utifrĂ„n min situation 🙂.

Min dipp för stunden handlar generellt om klockor och inte G-Shock som mÀrke.
Jag gillar verkligen G-Shocks för att dom finns i alla prisklasser och de erbjuder diverse modeller för olika behov. Som lÀget Àr nu kommer jag inte byta till annat mÀrke dÄ jag trivs sÄpass bra med Casio/G-Shock.

Precis, det Ă€r lite sĂ„ som du skriver att ”gnistan” försvunnit och att jag försöker finns den med nya klockköp som jag egentligen vet inte Ă€r lösningen pĂ„ problematiken 😊.

Jag personligen Ă€r lĂ„ngt ifrĂ„n med att ha uppnĂ„tt en fullĂ€ndad samling dĂ„ jag flippar vidare majoriteten av mina klockor 😂 vilket gör att samlingen Ă€r knaper 😉.

Jag vill försöka hÄlla mig till tre klockor som tÀcker mina diverse behov och anvÀndaromrÄden samt möjlighet till att kunna ge alla klockor handledstid.
Jag skyller mina dippar pÄ Covid-19 ne skÀmtÄsido sÄ Àr det bara en tillfÀllig period i livet som förhoppningsvis gÄr över snart.
Jag Àr exakt hÀr. Mina tre Àr isÄfall SBGH257, MRGn och Tudor GMT. Vilka för dig?
 
Halloj! Jag har mĂ€rkt att nĂ„gra av mina g’s blir liggande..
Om nÄn finner nÄt intresse av dom och sitter i samma sits sÄ Àr de bara skicka bytesförslag :) bara g-shocks(sÄklart!)

9D1D8A8F-3991-4B63-8299-3F456BA33194.jpeg
 
Det Ă€r precis som med kvinnorna och sportbilarna i ungdomen, jakten Ă€r det ”roliga”...

Jag har hittills endast hittat en keeper i min Zelos SF Frost Ti, perfekt beater/jobbklocka!

Förhoppningsvis har jag hittat min GADA inatt, en modell jag haft tidigare men nu i ”rĂ€tt” fĂ€rg och pĂ„ lĂ€nk! Dessutom NOS (för att vara en sex Ă„r gammal modell)

Vill verkligen ha en G-Shock för att komplettera till en trippel men verkar inte hitta rÀtt!
Jag troooor att en svart titansquare Àr rÀtt klocka för mig men ajaj vilka slantar det Àr för en sÄdan :(
Casioak Àr en stor favorit men finns ingen perfekt Ànnu tyvÀrr, en svart/grÄ med positiv display pÄ kombilÀnk hade nog varit det ultimata!
TyvÀrr kan jag inte mecka ihop en sÄdan annars hade jag gjort det :p
Ser att titanarna inte flippas sÄ ofta pÄ forumet lÀngre, senast var i maj 2020. Var hittar man dem nu?
 
Tack, Ja det hade kanske rÀckt med de tre och sen sÄlt resten. SÄ du sÄlde din MRG till slut, hmm. Men de tre pÄ bilderna Àr ju enligt mig vÀldigt najs. JÀvligt black ops.
Dom tre och en ”beater” som du inte behöver vara sĂ„ rĂ€dd om hade varit perfekt 🙌😎. Jepp den fick vandra vidare till @Ploprof som njuter av den nu 😉. Haha ja svarta klockor Ă€r jag 😂.
 
Nu kanske jag snackar McGyver, men hade inte gĂ„tt att helt enkelt(?) fĂ€rg visarna svarta. KĂ€nns spontant lĂ€ttare Ă€n att byta dom?? 😳
Kan man sĂ€kert men av ”slump” (Google) sĂ„ vet jag EXAKT hur min Casioak ska se ut nu! :D

Den involverar bara en Christmas, en Blackout och en kombilĂ€nk đŸ˜đŸ€Ł
 
Ett sÄdant stÄlbad du gÄr igenom! Undrar var detta ska sluta?
VÀlkommen in i ParfymtrÄden. HÀr kan man nörda in pÄ andra saker :heart:

 
Ni som har G-shocks som tarvar batteribyte emellanÄt, hur mkt betalar ni för ett batteribyte o kan man var helt sÀker pÄ att klockan Àr vattentÀt efterÄt?
 
För egen del sÄ blir det ofta att jag varvar de intressen jag har. De finns alltid dÀr men man har sÀllan tid för mer Àn en Ät gÄngen och snöar dÄ in pÄ ett visst omrÄde. NÀr man sÄ smÄningom börjar lessna sÄ Äterupptar man ett annat intresse och sÄ fortsÀtter det. Det roliga med klockor tycker jag Àr att man (eller jag Ätminstone) Àndrar sin smak vÀldigt mycket och man kan bli förvÄnad nÀr man kikar tillbaka pÄ gamla bilder och ser hur samlingen har förÀndrats med tiden. Ganska intressant ÀndÄ eftersom man med mycket annat tenderar att ha ungefÀr samma smak under en vÀldigt lÄng period, ibland hela livet.

@Lord_tito88 (citatet försvann nĂ€r jag petade i inlĂ€gget och jag orkar inte leta fram det pĂ„ nytt 😂 )

Klokt! Jag tror att det Àr @Clark Kent som brukar köra en vecka i taget? DÄ hinner man nÀstan glömma bort vissa av dem och det Àr samtidigt sÄ pass lÄng tid att man hinner fÄ en annan kÀnsla för dem jÀmfört med om man byter var och varannan dag. DÀrmed inte sagt att det ena eller andra Àr rÀtt eller fel men jag tror att det Àr klokt att ibland ta ett steg tillbaka, lugna ner sig lite och försöka att fokusera pÄ det man har istÀllet för att stressa omkring vilket gÀller bÄde flippandet, Àgandet och livet i stort.

Grrrr! đŸ˜ŒđŸ† @S.L har en men han brukar köra det pĂ„ ett lite mer diskret band.

Jag har för mig att @Chumba har en som har fĂ„tt se en del action. Har inte sett honom pĂ„ ett tag men hoppas att allt Ă€r vĂ€l. â˜ș

Körde med en klocka/per vecka under hösten 2019. Funkade vĂ€ldigt bra att dĂ€mpa köpsuget dĂ„, samtidigt som jag fick lite Ă„ngest över att vissa pjĂ€ser bara satt och vĂ€ntade i lĂ„dan 😅

StÀmmer. Kör den pÄ ett nÄgot diskretare GWG-1000GB band istf Peggy bandet.
AA1CB483-598E-4ADD-BC12-5D3842F96070.jpeg
5D1A999C-AC4A-46D8-B951-0DD43C3618C5.jpeg

Är sjĂ€lv sedan ett tag i en rejĂ€l klockdipp sĂ„ kan övertalas om nĂ„gon vill överta vĂ„rdnaden av denna och ”go full Peggy”.

Har DVD boxen med alla sÀsonger av Married with children hemma sÄ jag Àr sugen! Hör av mig vid löning om klockan Àr kvar tills dess :)

PXL_20210109_164523179.MP.jpg
 
Tillbaka
Topp