• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Vilken spec Àr det som gör den lockande för er?
42 mm, helt klart! Har inget emot större klockor, kör ju min DW-6900 just nu, men i Casioakens fall sÄ Àr urtavlan sÄ stor i relation till boetten att jag tycker den upplevs stor visuellt. Kollar man pÄ 6900 Àr det tvÀrt om, stor boett med liten urtavla vilket gör att den upplevs som midsize pÄ armen trots sina 53 mm. KÀnns som 42 mm kommer vara helt perfekt för Casioaken!
 
Vart fÄr ni tag pÄ Bezel skruvar? Kollat runt lite och hittar inga till GW 9400. Sugen pÄ svarta och kanske nÄn nya silvriga!

Min Àr en limited edition med svarta knappar och skruvar, det finns en gul limited ocksÄ med samma svarta detaljer.
Gw9400-1ber har svarta skruvar men kromade knappar.
Bukten.
Sök pÄ GW-9400 screws för kromade och GW-9430 screws för svarta.
Delar med mina bevakningar ocksÄ ;)
Kromade:
Svarta:
 
4A06105F-63EC-4638-BB8D-53F9576F009A.jpeg
895800A4-E6AD-43E3-8520-6B60FD958DC2.jpeg
 
Gw-205k-2jr
Stor men jĂ€kla vad skönt den satt😀 Ă„ cool sĂ„ det förslĂ„đŸ˜ŽđŸŹ
IMG_20210113_165820.jpg


Fundera lite pĂ„ att byta band pĂ„ den. Det vita har gulnat.. Kollat lite pĂ„ tictox.com men jag Ă€r inte helt hundra pĂ„ vilket som passađŸ€”
Citera mig sjĂ€lv 🙈

Fundera Ă€ndĂ„ pĂ„ att byta den mot en square. Om nĂ„n Ă€r sugen sĂ„ hör av er. Pengar upp/ner ok😀
 
Tack sÄ mycket! FÄr kolla runt lite och införskaffa!
Bukten.
Sök pÄ GW-9400 screws för kromade och GW-9430 screws för svarta.
Delar med mina bevakningar ocksÄ ;)
Kromade:
Svarta:
 
Vad erbjuder MR-G som en vanligt G-Shock inte erbjuder? DÄ syftar jag pÄ funktioner och inte kvalite/finish.

MRG erbjuder Àven synk med GPS. Men annars Àr funktionerna inte fler Àn vanliga G-shocks, kanske snarare fÀrre beroende pÄ vad du jÀmför med.

Men annars utmÀrker sig MRG för att vara 100% analog, bra finish, separata motorer för visarna, högkvalitativ craftmanship, top-of-the-line kÀnsla mm. :)
 
Totalt super-OT men vilka handskar Àr det dÀr? Jag har sett dem pÄ nÄgon annan bild frÄn dig, de ser nice ut.
Kan svara pÄ det. Det Àr lars fÀlt guide glove frÄn hestra. Kostar över tusenlappen. Jag har ett par och jag Àr inte nöjd med dom. Jag tycker dom Àr för tjocka och svÄra att göra finmotoriska saker med och jag tycker ullet pÄ insidan sticks. Annars Àr dom sÀkert skitbra. Jag har bara anvÀnt mina en enda gÄng.
 
Kan svara pÄ det. Det Àr lars fÀlt guide glove frÄn hestra. Kostar över tusenlappen. Jag har ett par och jag Àr inte nöjd med dom. Jag tycker dom Àr för tjocka och svÄra att göra finmotoriska saker med och jag tycker ullet pÄ insidan sticks. Annars Àr dom sÀkert skitbra. Jag har bara anvÀnt mina en enda gÄng.
Det Àr kanske frÄn dina bilder som jag kÀnner igen dem dÄ. För över tusenkronor förvÀntar man sig ÀndÄ ett par handskar som Àr grymma. Stickig insida gÄr bort direkt.. Tack för utlÄtandet.
 
Det Àr kanske frÄn dina bilder som jag kÀnner igen dem dÄ. För över tusenkronor förvÀntar man sig ÀndÄ ett par handskar som Àr grymma. Stickig insida gÄr bort direkt.. Tack för utlÄtandet.
Hehe, beror vÀl pÄ om jag gillar ull. Jag Àlskar merinoull men vanlig ull gÄr bort för mig. Det Àr för sticksigt. Vill du ha ett par bra handskar för att hantera eld, brinnande trÀbitar, varma kaffekannor osv tycker jag du ska kika pÄ hestra job, dom har grymma handskar för runt 100 lappen, vissa upp till 200-300 kr.
 
Totalt super-OT men vilka handskar Àr det dÀr? Jag har sett dem pÄ nÄgon annan bild frÄn dig, de ser nice ut.

Kan svara pÄ det. Det Àr lars fÀlt guide glove frÄn hestra. Kostar över tusenlappen. Jag har ett par och jag Àr inte nöjd med dom. Jag tycker dom Àr för tjocka och svÄra att göra finmotoriska saker med och jag tycker ullet pÄ insidan sticks. Annars Àr dom sÀkert skitbra. Jag har bara anvÀnt mina en enda gÄng.
Jag hĂ„ller med om att de Ă€r tjocka men jag anvĂ€nder bara mina om det Ă€r riktigt jĂ€kla kallt och dĂ„ gör de ett vĂ€ldigt bra jobb. Hade dem förra helgen nĂ€r det var - 5°C och fick byta till ett par andra för det blev för varmt, hehe. De Ă€r lite stickiga i början men det försvinner nĂ€r man har anvĂ€nt dem nĂ„gra gĂ„nger sĂ„ inga problem. Jag Ă€lskar mina! 😁
 
Det Àr kanske frÄn dina bilder som jag kÀnner igen dem dÄ. För över tusenkronor förvÀntar man sig ÀndÄ ett par handskar som Àr grymma. Stickig insida gÄr bort direkt.. Tack för utlÄtandet.
Kan svara pÄ det. Det Àr lars fÀlt guide glove frÄn hestra. Kostar över tusenlappen. Jag har ett par och jag Àr inte nöjd med dom. Jag tycker dom Àr för tjocka och svÄra att göra finmotoriska saker med och jag tycker ullet pÄ insidan sticks. Annars Àr dom sÀkert skitbra. Jag har bara anvÀnt mina en enda gÄng.

Killar, don’t be pussies đŸ€Ł
För nĂ„gra Ă„r sen köpte jag tysk officertröja i ren ull pĂ„ Kvibergs Överskott, stickig som fan... Det skönaste sĂ€ttet att bĂ€ra den var pĂ„ bar överkropp nĂ€r det var minus ute.
Efter en timmes promenad sĂ„ kom jag hem och tog av den - hela överkroppen var illröd sĂ„ jag kĂ€nde mig verkligen alive and kickin’ 👍👍👍
 
Killar, don’t be pussies đŸ€Ł
För nĂ„gra Ă„r sen köpte jag tysk officertröja i ren ull pĂ„ Kvibergs Överskott, stickig som fan... Det skönaste sĂ€ttet att bĂ€ra den var pĂ„ bar överkropp nĂ€r det var minus ute.
Efter en timmes promenad sĂ„ kom jag hem och tog av den - hela överkroppen var illröd sĂ„ jag kĂ€nde mig verkligen alive and kickin’ 👍👍👍
För dig och alla andra sjÀlvplÄgare sÄ Àr det ett utmÀrkt val :)
Lite OT men sÄhÀr ser min hestra samling ut @Derix

översta höger Àr ett par bra arbetshandskar som Àr varma och tÄl stryk. Nedersta vÀnster kostar runt hundralappen och Àr medium varma och tÄl bÄde stryk och eld bra. Kan rekommendera dom som ett bra friluftsalternativ

A02438BD-762C-42AB-AC2F-AAA17B6E3311.jpeg
 
För dig och alla andra sjÀlvplÄgare sÄ Àr det ett utmÀrkt val :)
Lite OT men sÄhÀr ser min hestra samling ut @Derix

översta höger Àr ett par bra arbetshandskar som Àr varma och tÄl stryk. Nedersta vÀnster kostar runt hundralappen och Àr medium varma och tÄl bÄde stryk och eld bra. Kan rekommendera dom som ett bra friluftsalternativ

A02438BD-762C-42AB-AC2F-AAA17B6E3311.jpeg
Underbart. Nu vet jag vad jag ska nörda loss pÄ i helgen! (Förutom nya ligan i Path of Exile) :borg:
 
Min lilla samling G fick en egen vÀska idag.
Fattas en plats men den kommer in idag.
Sen ska det till en Rangeman sÄ smÄningom. Men den och Mudman fÄr vila i fönsterbrÀdan istÀllet.
Trevlig helg
6C8130CC-F05D-42E9-81D6-5D1836638F5B.jpeg
 
Tillbaka
Topp