• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Min lilla samling G fick en egen vÀska idag.
Fattas en plats men den kommer in idag.
Sen ska det till en Rangeman sÄ smÄningom. Men den och Mudman fÄr vila i fönsterbrÀdan istÀllet.
Trevlig helg
6C8130CC-F05D-42E9-81D6-5D1836638F5B.jpeg


Din samling Àr misstÀnkt likt min! HÀlsar du pÄ min fru nÀr jag inte Àr hemma?!
De enda jag inte har Ă€r den grĂ„a oaken (ÄN!) och Mudmastern.

Edit : Den svarta oaken Àr blacked out hos mig.
 
Det har varit dÄligt med sol hÀr i norra VÀstmanland ett tag, sÄ jag köpte en CoolFire för att stödladda med. NÄn som har erfarenhet av hur lÄng tid det tar att fÄ en halvladdad klocka helt laddad?
Tex GW9400.
194759F5-9F86-44A0-A71A-A9733081B192.jpeg


Jag gillar att du har dina klockor i originallÄdorna. Hemma fÄr lÄdorna inte plats förutom pÄ matbordet och det gÄr ju inte att ha dem dÀr tyvÀrr.
 
För dig och alla andra sjÀlvplÄgare sÄ Àr det ett utmÀrkt val :)
Lite OT men sÄhÀr ser min hestra samling ut @Derix

översta höger Àr ett par bra arbetshandskar som Àr varma och tÄl stryk. Nedersta vÀnster kostar runt hundralappen och Àr medium varma och tÄl bÄde stryk och eld bra. Kan rekommendera dom som ett bra friluftsalternativ

A02438BD-762C-42AB-AC2F-AAA17B6E3311.jpeg
Jag har ett par Job Vinter ocksĂ„ och man kommer vĂ€ldigt lĂ„ngt med dem tycker jag. Det var för övrigt de jag bytte till nĂ€r Lars FĂ€lt-handskarna blev för varma. 😁 Det beror helt klart pĂ„ klimat och vad man ska ha dem till. Job kan man bekvĂ€mt ha ner till - 10°C, speciellt med en liner i, men Lars FĂ€lt har jag anvĂ€nt i - 35°C med en merinoullsliner i utan att frysa och det skulle aldrig Job klara. 🙂 Ska tillĂ€gga att jag inte Ă€r sĂ€rskilt frusen av mig. 😊

Edit: För att hÄlla topic, Mudmaster pÄ försvarets extremt stickiga handledsvÀrmare i Àkta gammaldags ull!
Varma och sköna tycker jag. 👌
PSX_20210115_130216.jpg
 
Senast Àndrad:
För mig Ă€r det frĂ€mst att den finns i helvitt med positiv display men ingen nackdel att den ”bara” Ă€r 42mm.

Jag har haft fyra olika av den nuvarande stora och den sitter som en smÀck!
En nÄgot mindre borde rimligtvis sitta Ànnu bÀttre, min sweetpoint Àr 42-43 pÄ vanliga klockor.

42 mm, helt klart! Har inget emot större klockor, kör ju min DW-6900 just nu, men i Casioakens fall sÄ Àr urtavlan sÄ stor i relation till boetten att jag tycker den upplevs stor visuellt. Kollar man pÄ 6900 Àr det tvÀrt om, stor boett med liten urtavla vilket gör att den upplevs som midsize pÄ armen trots sina 53 mm. KÀnns som 42 mm kommer vara helt perfekt för Casioaken!
Jag Ă€r lite inne pĂ„ samma spĂ„r med storlekarna. Jag tycker om baby-gs men drar mig faktiskt lite för att bĂ€ra en klocka dĂ€r det stĂ„r baby-g, sĂ„ löjlig Ă€r jag 😁
 
Din samling Àr misstÀnkt likt min! HÀlsar du pÄ min fru nÀr jag inte Àr hemma?!
De enda jag inte har Ă€r den grĂ„a oaken (ÄN!) och Mudmastern.

Edit : Den svarta oaken Àr blacked out hos mig.
Jag hĂ„ller mig pĂ„ min kant, lovar 🙂
Men nog har du nÄgra fler Àn detta.
Rangeman, Frogman och mĂ„nga fler squares đŸ‘đŸ»
 
Konstigt, jag fick min i mÄndags. Det var vÀl din tips som jag fick veta att den finns pÄ svenska Amazon.
Haha. Grattis dĂ„! Kom gĂ€rna med ett utlĂ„tande. Jag funderar pĂ„ att gĂ„ Coolfire istĂ€llet. Verkar finnas inom EU pĂ„ Ebay. Jag hatar lĂ„nga leveranstider bara. Jag Ă€r lite unik pĂ„ det sĂ€ttet 😁.
 
Haha. Grattis dĂ„! Kom gĂ€rna med ett utlĂ„tande. Jag funderar pĂ„ att gĂ„ Coolfire istĂ€llet. Verkar finnas inom EU pĂ„ Ebay. Jag hatar lĂ„nga leveranstider bara. Jag Ă€r lite unik pĂ„ det sĂ€ttet 😁.
Tack, har dock inga G-shock som Àr pÄ jÀttelÄg nivÄ. Men ska testa om jag kan fÄ den att vara fulladdad.
LÀste att Coolfire Àr starkare men kan generera mycket vÀrme och jag tror att recensioner pÄ Amazon.us sÀger att den kan smÀlta.
Laddade min Seiko prospect en timme, dÄ blev klockan bara lite "ljummet". Seiko har ingen batteri indikator, sÄ jag vet inte hur bra den har fungerat hittills.
 
Jag Ă€r lite inne pĂ„ samma spĂ„r med storlekarna. Jag tycker om baby-gs men drar mig faktiskt lite för att bĂ€ra en klocka dĂ€r det stĂ„r baby-g, sĂ„ löjlig Ă€r jag 😁
DĂ€r gĂ„r min grĂ€ns ocksĂ„ 😅 Men om det stĂ„r man/woman i specifikationer pĂ„ nĂ„gon hemsida spelar inte mig nĂ„gon roll.

Gött med rangeman igen! :)
5B4C3AD3-975D-43AC-A13F-09063039AA24.jpeg
Den Ă€r sĂ„ snygg i sina röda klĂ€der! PĂ„minner lite om en sportbil 😎
 
Hehehe, gick inte att lĂ„ta bli med nya priset 😁

Jag sĂ„g den till det nya priset och hoppades pĂ„ att han skulle sĂ€nka ytterligare. Men dĂ„ var det nĂ„gon dĂ€r och knep den 😁


Trattenfynd đŸ€”?

Hatar sticksiga klÀder - ull! Speciellt tröjor, halsdukar och polotröjor. MÄr nÀstan fysiskt illa av sticksighet.

Jag Àr helt med dig gÀllande stickighet. Har en kofta i garderoben som aldrig anvÀnda för att den Àr för stickig Àven om jag bÀr t-shirt och skjorta undertill :eek:
 
Tillbaka
Topp