TÀnkte ge er en liten uppdatering om mitt problem med kondens pÄ insidan av glaset av min DW-6900.
Kom precis in frÄn en promenad och denna gÄngen bildades ingen kondens
SĂ„ hur gick detta till?
FrÄgade om lite rÄd hÀr i trÄden och fick en del bra tips. Första jag gjorde var att smörja in baklockets packning med silikonfett. Första gÄngen jag gjorde detta och det var inga problem att utföra. Men problemet med kondens Äterstod, sÄ dÄ kunde jag med största sannolikhet konstatera att det i alla fall inte berodde pÄ baklockets packning.
Min teori har frÄn början varit att klockan monterats i en fabrik med högre luftfuktighet Àn luften vi har hÀr i Sverige, sÄ nÀsta test blev att försöka lufta ur klockan. Detta gjorde jag genom att fylla en tygpÄse med ett halvt paket ris som jag sedan lade i en matlÄda. Plockade ur modulen ur klockan och la alla delar pÄ rispÄsen och stÀngde igen locket. LÀt den sedan ligga dÀr i 48 timmar. Och detta visade sig göra susen!
SÄ hÀr fick klockan bo:
Lyckades skada skruvarna till baklocket lite, anvÀnde PH00 istÀllet för JIS som jag förstod att man egentligen ska anvÀnda. Ingen större fara med skruvarna egentligen, de Àr lÄngt ifrÄn urgÀngade, men med lÀtt OCD blir ÀndÄ jobbigt. SÄ nu blir det att bestÀlla hem fyra nya skruvar och lite JIS-mejslar för att se till att klockan förblir i "nyskick"
Efter det blir det in till urmakaren för ett trycktest för att vara pÄ den sÀkra sidan.
Tack för tipsen jag fick! Skönt att ha detta problem ur vÀrlden