NĂ€stan, dov och kronhjort.Har du renar?! Fan vad coolt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
NĂ€stan, dov och kronhjort.Har du renar?! Fan vad coolt
Haha, ja jag ska inte pÄstÄ att jag kan mina hjortdjur. Betongbarn som man ÀrNÀstan, dov och kronhjort.
Alltid trevligare att ses live förstÄs men som situationen ser ut nu och att vi sÀkert Àr ganska spridda över landet Àr ju digitalt ett alternativ. Det tror jag mikrotrÄden gjorde och att det blev lyckat. Jag deltog tyvÀrr inte men Àr gÀrna pÄ en diGital-AW.
Ăntligen tillbaka i klubben
Ska vi lÀgga till lite kring djurkÀnnedom ocksÄ?Det kan nog vara bra att förbereda lite punkter pÄ agendan inför en digital GTG - bara utifall att det blir tyst och stelt.
Förslag pÄ punkter:
Portermod - hur gör man?!
@roosterman - Varför SAAB Àr bÀst
Hur man trÄlar Tratten
@spammerstakeahike 's batterihysteri
MTG vs MRG
@livinl0ud 's sÄ kallade "OWG"-period
Vilken Àr den ultimata G-Shockmodellen?
MÄnga skratt, men jag sÄg ingen av er andra gissa djurenHaha, ja jag ska inte pÄstÄ att jag kan mina hjortdjur. Betongbarn som man Àr
SÄg att det inte va Àlg iaf.
Hur tama Àr dom egentligen??Ofokuserad kung pÄ kvÀllsmatning
Det kan nog vara bra att förbereda lite punkter pÄ agendan inför en digital GTG - bara utifall att det blir tyst och stelt.
Förslag pÄ punkter:
Portermod - hur gör man?!
@roosterman - Varför SAAB Àr bÀst
Hur man trÄlar Tratten
@spammerstakeahike 's batterihysteri
MTG vs MRG
@livinl0ud 's sÄ kallade "OWG"-period
Vilken Àr den ultimata G-Shockmodellen?
Jag kommer inte nÀra nog för att klappa dom men mindre Àn en meter nÀr jag har mat med mig.Hur tama Àr dom egentligen??
Jag tycker det Àr fantastiskt bra hjort att du i alla fall sÄg att inte var en Àlg Du kan ju oxÄ skylla pÄ att bilden var tagen utomhus i mörker med en stilig 56a som sken i förgrundenSka vi lÀgga till lite kring djurkÀnnedom ocksÄ?
GLX-5600A-3 ( 2008) kom fram idag. Tack sÄ mycket @Sorubim.
Vet nÄgon hur man stÀller in tidvatten? Behöver stÀlla in Long, Tide och Moon.
Som jag alltid nÀmner, gamla moduler Àr sÄ bra, 7 Ärs batteritid, vÀrldstid, autoled, skarp display osv.
Förresten har nÄgon stÀllt in tidvatten korrekt pÄ Gulfman G-9100?
Hulken blir grön av avund. (Hulk klockan, en gÄng nÀr jag bestÀllde en klocka sÄ skickade sÀljaren fel till mig, jag fick behÄlla den och sen skickade han Àven den rÀtta)
Jag vet alltsÄ hur man kommer in till instÀllning, men jag förstÄr inte vilka siffror jag ska mata in.Bruksanvisning Casio GLX-5600-1ER (5 sidor)
Manual Casio GLX-5600-1ER. Se bruksanvisningen för Casio GLX-5600-1ER gratis eller stÀll din frÄga till andra Àgare av Casio GLX-5600-1ER.www.bruksanvisni.ng
âBra hjortâJag tycker det Ă€r fantastiskt bra hjort att du i alla fall sĂ„g att inte var en Ă€lg Du kan ju oxĂ„ skylla pĂ„ att bilden var tagen utomhus i mörker med en stilig 56a som sken i förgrunden
Jag vet alltsÄ hur man kommer in till instÀllning, men jag förstÄr inte vilka siffror jag ska mata in.
Skulle uppskatta om jag fick hjÀlp.
Punkt tre
Jag stÀllde den enligt konstens alla regler nÀr jag fick hem den, sommaren 2019. Det borde (antar jag) betyda att den fortfarande visar tidvattnet korrekt för Stockholms skÀrgÄrd, vilket ligger pÄ 2cm skillnad mellan ebb och flod eller vad det var. MÄnfasen stÀlldes ocksÄ korrekt vid samma tidpunkt.GLX-5600A-3 ( 2008) kom fram idag. Tack sÄ mycket @Sorubim.
Vet nÄgon hur man stÀller in tidvatten? Behöver stÀlla in Long, Tide och Moon.
Som jag alltid nÀmner, gamla moduler Àr sÄ bra, 7 Ärs batteritid, vÀrldstid, autoled, skarp display osv.
Förresten har nÄgon stÀllt in tidvatten korrekt pÄ Gulfman G-9100?
Hulken blir grön av avund. (Hulk klockan, en gÄng nÀr jag bestÀllde en klocka sÄ skickade sÀljaren fel till mig, jag fick behÄlla den och sen skickade han Àven den rÀtta)
Daniel, jag Àr nog inte sÄ smart.Sweden Geographic coordinates - Latitude & longitude
Geographic location of Sweden. Coordinates in Decimal Degrees (DM), Degrees and Decimal Minutes (DDM) and Degrees, Minutes and Seconds (DMS).www.geodatos.net
Jag tittar nÀstan aldrig pÄ manual, sÄ jag rÄkade Àndra.Jag stÀllde den enligt konstens alla regler nÀr jag fick hem den, sommaren 2019. Det borde (antar jag) betyda att den fortfarande visar tidvattnet korrekt för Stockholms skÀrgÄrd, vilket ligger pÄ 2cm skillnad mellan ebb och flod eller vad det var. MÄnfasen stÀlldes ocksÄ korrekt vid samma tidpunkt.
Jag vet alltsÄ hur man kommer in till instÀllning, men jag förstÄr inte vilka siffror jag ska mata in.
Daniel, jag Àr nog inte sÄ smart.
Kan du tala om för mig, tex jag bor i Stockholm/KallhÀll.
Vad ska jag stÀlla in pÄ Long, Tide och moon?
Hehe jag minns att du och jag pratat om detta nÄn gÄng tidigt i trÄden, typ i slutet av Jura-perioden.Tide Times and Tide Chart for Göteborg
Göteborg tide times and tide charts showing high tide and low tide heights and accurate times out to 30 days.www.tide-forecast.com
Denna anvÀnder jag mig av. Man ska vÀl mata in nÀsta high tide sÄ rÀknar den ut resten tror jag.
Punkt tre
TyvĂ€rr Ă€r det som oftast Ă€r minus med negativ display men jag hoppas att denna iallafall ska vara duglig .Ălskar helsvart. NĂ€stintill olĂ€slig men sĂ„ jĂ€kla snygg.
Och jag minns att jag aldrig klurade ut hahahaha.Hehe jag minns att du och jag pratat om detta nÄn gÄng tidigt i trÄden, typ i slutet av Jura-perioden.
Den hÀr funkade för mig, anvÀnd platsinformation och kör alla tre stegen. Tror du fÄr vad du behöver kring mÄnintervall dÄ.Jag vet alltsÄ hur man kommer in till instÀllning, men jag förstÄr inte vilka siffror jag ska mata in.