• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Alltid trevligare att ses live förstÄs men som situationen ser ut nu och att vi sÀkert Àr ganska spridda över landet Àr ju digitalt ett alternativ. Det tror jag mikrotrÄden gjorde och att det blev lyckat. Jag deltog tyvÀrr inte men Àr gÀrna pÄ en diGital-AW.

Jag hjÀlpte till att anordna den digitala GTG:n i mikrotrÄden. Vi hade tvÄ punkter pÄ agendan. Men, precis som trÄden i sin helhet, sÄ spÄrade det redan vid första punkten (wrist check). Slutade att vi satt i drygt fyra timmar och tjötade :)

Äntligen tillbaka i klubben đŸ€©đŸ€©
D497EEF1-6255-494F-BB93-510E91BE05A5.jpeg

9044e72bf1611ab587cd3b915b0bbd39.gif

g-shock gm-110rb-2aer,

jag tror den avhandlats kort lite lÀngre bak hÀr i trÄden. Jag Àr nyfiken, Àr det nÄgon som har den? Som vanligt Àr man sen pÄ bollen men jag sÄg den för första gÄngen idag och jag var tvungen att skapa en köpesannons..

(bild lÄnad frÄn nÀtet)

960527E2-F775-4F59-BEBD-5BF4E4217827.jpeg

Det kan nog vara bra att förbereda lite punkter pÄ agendan inför en digital GTG - bara utifall att det blir tyst och stelt.

Förslag pÄ punkter:
Portermod - hur gör man?!
@roosterman - Varför SAAB Àr bÀst
Hur man trÄlar Tratten
@spammerstakeahike 's batterihysteri
MTG vs MRG
@livinl0ud 's sÄ kallade "OWG"-period
Vilken Àr den ultimata G-Shockmodellen?

HĂ€r Ă€r en "kul utmaning" för trĂ„den: Att försöka tajma klockslaget med sidnumret! 🙃đŸ€Ș:woot:
Jag fuskade med den hÀr för att illustrera:
dw003_09.jpg

Ser förresten att det strax Ă€r sidnummer "1337" đŸ€“âŒšïžđŸ–„ïž , men det passerar vĂ€l redan nu under kvĂ€llen antar jag.

Det kan nog vara bra att förbereda lite punkter pÄ agendan inför en digital GTG - bara utifall att det blir tyst och stelt.

Förslag pÄ punkter:
Hur man trÄlar Tratten
MTG vs MRG
Ska vi lÀgga till lite kring djurkÀnnedom ocksÄ? :rolleyes:

GLX-5600A-3 ( 2008) kom fram idag. Tack sÄ mycket @Sorubim.
Vet nÄgon hur man stÀller in tidvatten? Behöver stÀlla in Long, Tide och Moon.
Jag vet alltsÄ hur man kommer in till instÀllning, men jag förstÄr inte vilka siffror jag ska mata in.

Som jag alltid nÀmner, gamla moduler Àr sÄ bra, 7 Ärs batteritid, vÀrldstid, autoled, skarp display osv.

Förresten har nÄgon stÀllt in tidvatten korrekt pÄ Gulfman G-9100?

IMG_5740.JPG

Hulken blir grön av avund. (Hulk klockan, en gÄng nÀr jag bestÀllde en klocka sÄ skickade sÀljaren fel till mig, jag fick behÄlla den och sen skickade han Àven den rÀtta)

IMG_5741.JPG

Förslag pÄ punkter:
Hur man trÄlar Tratten
MTG vs MRG

Du glömde:

@Derix tips och tricks för att trÄla tratten ;)

Som jag alltid nÀmner, gamla moduler Àr sÄ bra, 7 Ärs batteritid, vÀrldstid, autoled, skarp display osv.

IMG_5740.JPG

Hulken blir grön av avund. (Hulk klockan, en gÄng nÀr jag bestÀllde en klocka sÄ skickade sÀljaren fel till mig, jag fick behÄlla den och sen skickade han Àven den rÀtta)

IMG_5741.JPG

IMG_5740.JPG

IMG_5741.JPG
Jag stĂ€llde den enligt konstens alla regler nĂ€r jag fick hem den, sommaren 2019. Det borde (antar jag) betyda att den fortfarande visar tidvattnet korrekt för Stockholms skĂ€rgĂ„rd, vilket ligger pĂ„ 2cm skillnad mellan ebb och flod eller vad det var. 😄 MĂ„nfasen stĂ€lldes ocksĂ„ korrekt vid samma tidpunkt.

Jag stĂ€llde den enligt konstens alla regler nĂ€r jag fick hem den, sommaren 2019. Det borde (antar jag) betyda att den fortfarande visar tidvattnet korrekt för Stockholms skĂ€rgĂ„rd, vilket ligger pĂ„ 2cm skillnad mellan ebb och flod eller vad det var. 😄 MĂ„nfasen stĂ€lldes ocksĂ„ korrekt vid samma tidpunkt.
Jag tittar nÀstan aldrig pÄ manual, sÄ jag rÄkade Àndra. :banghead:
Kan du hjÀlpa mig?

Jag vet alltsÄ hur man kommer in till instÀllning, men jag förstÄr inte vilka siffror jag ska mata in.
Skulle uppskatta om jag fick hjÀlp.

Denna anvÀnder jag mig av. Man ska vÀl mata in nÀsta high tide sÄ rÀknar den ut resten tror jag.

Denna anvÀnder jag mig av. Man ska vÀl mata in nÀsta high tide sÄ rÀknar den ut resten tror jag.
Hehe jag minns att du och jag pratat om detta nĂ„n gĂ„ng tidigt i trĂ„den, typ i slutet av Jura-perioden. 🩕

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp