• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Idag kom denna ocksÄ DW-5600THC-1 Throwback series Christmas accents (2019).
Gillar verkligen guldknapparna och spÀnnet.
Trodde att nylonbandet skulle vara jÀttelÄng, hade tur att armbandet passade perfekt utan att det stack ut nÄgonting.
Wow den sitter verkligen skön pÄ handleden, man mÀrker knappt att man har en klocka pÄ sig.
Den röda fÀrgen Àr jÀttebra till jul. Men för everyday wear, skulle jag vilja ha bort det röda.
Antingen byter jag till en vanligt 5600 band (har tur att jag har en extra guld spÀnne som jag kan sÀtta ditt) som jag har köpt redan
eller ska jag skaffa svarta adaptrar istÀllet?
Vad tycker ni?
Bild? 🙂

Trodde att nylonbandet skulle vara jÀttelÄng, hade tur att armbandet passade perfekt utan att det stack ut nÄgonting.
Wow den sitter verkligen skön pÄ handleden, man mÀrker knappt att man har en klocka pÄ sig.
Den röda fÀrgen Àr jÀttebra till jul. Men för everyday wear, skulle jag vilja ha bort det röda.
Antingen byter jag till en vanligt 5600 band (har tur att jag har en extra guld spÀnne som jag kan sÀtta ditt) som jag har köpt redan
Vad tycker ni?

IMG_5743.JPG

IMG_5745.JPG
Svarta adaptrar och anvĂ€nd vanliga bandet tills de kommer. Skönt att kunna varva med det mjuka nylonbandet. Varvar pĂ„ min DW-5610SUS-5ER och nylonbandet Ă€r verkligen mjukt och följsamt đŸ‘đŸ»

Vet nÄgon var man kan köpa svarta originala adaptrar till DW-5600 billigast?

PÄ Watchtec fÄr man med 2st adaprar?

1612299810919.png
Jag TROR att man bara fÄr en hos watchtech. NÀr jag kollade vingar för att modda Rangeman var det sÄ med vingarna.
Ebay var inte sÄ billiga heller vid snabb sökning om du vill ha originaldelar.

Sitter hĂ€r med blandade kĂ€nslor. 😊
Fick nĂ„gra försĂ€ndelser idag och glad i hĂ„gen packade jag upp första paketet och sĂ„g dĂ„ en galet fin pjĂ€s. Den ska testas...nej, gĂ„r inte pĂ„ mina feta hĂ€nder. Suck! 😉đŸ„Č Jaja, fin iaf.
Tar nĂ€sta paket och vĂ€l uppackat, neeej, samma igen. Den klockan oxĂ„. Ingen av de tvĂ„ gick över handen. Har jag sĂ„ flĂ€skiga hĂ€nder alltsĂ„?! 😬
Eftersom jag inte mekar klockor sjĂ€lv fĂ„r jag ta mig till lokala klockbutiken och lĂ„ta dem fixa detta, hoppas lĂ€nkarna rĂ€cker nu bara. 😊😎

DÄ blir det inga bilder pÄ dessa förrÀn detta Àr ÄtgÀrdat.
FĂ„r lĂ€gga upp en bild pĂ„ en gammal G istĂ€llet (med galen tidsinstĂ€llning som vanligt). 😊
16543961-2B4A-4AF6-8A78-6CA24F2BF367.jpeg

Bilagor

• 191B3E72-AC2A-46CD-9497-9F0829C098C2.jpeg
    191B3E72-AC2A-46CD-9497-9F0829C098C2.jpeg
    394.7 KB · Visningar: 2
  • A2C63F03-13AB-4794-A577-34C543393255.jpeg
    A2C63F03-13AB-4794-A577-34C543393255.jpeg
    436.2 KB · Visningar: 4
Senast Àndrad:
Jag TROR att man bara fÄr en hos watchtech. NÀr jag kollade vingar för att modda Rangeman var det sÄ med vingarna.
Ebay var inte sÄ billiga heller vid snabb sökning om du vill ha originaldelar.
I sÄ fall blir det nog billigaste hÀr:

Sitter hĂ€r med blandade kĂ€nslor. 😊
Fick nĂ„gra försĂ€ndelser idag och glad i hĂ„gen packade jag upp första paketet och sĂ„g dĂ„ en galet fin pjĂ€s. Den ska testas...nej, gĂ„r inte pĂ„ mina feta hĂ€nder. Suck! 😉đŸ„Č Jaja, fin iaf.
Tar nĂ€sta paket och vĂ€l uppackat, neeej, samma igen. Den klockan oxĂ„. Ingen av de tvĂ„ gick över handen. Har jag sĂ„ flĂ€skiga hĂ€nder alltsĂ„?! 😬
Eftersom jag inte mekar klockor sjĂ€lvlokala klockbutiken och lĂ„ta dem fixa detta, hoppas lĂ€nkarna rĂ€cker nu bara. 😊😎

DÄ blir det inga bilder pÄ dessa förrÀn detta Àr ÄtgÀrdat.
FĂ„r lĂ€gga upp en bild pĂ„ en gammal G istĂ€llet (med galen tidsinstĂ€llning som vanligt). 😊
16543961-2B4A-4AF6-8A78-6CA24F2BF367.jpeg
SpĂ€nnande att se vad du skaffat 🙂
SjĂ€lv Ă€r det alltid Ă„t andra hĂ„llet. ”Hoppas den inte Ă€r för stor.”

Vad tycker ni?

IMG_5743.JPG

IMG_5745.JPG
Älskar röd fĂ€rg och skulle inte Ă€ndrat nĂ„got alls :)

Vad tycker ni?

IMG_5743.JPG

IMG_5745.JPG

Jag har ett guldspÀnne som du kan fÄ om du inte har ett extra :)

NÀr vi ÀndÄ Àr igÄng och snackar om G-9000 Mudman...
Dessa ser man vĂ€ldigt sĂ€llan, har vi nĂ„gra pĂ„ forumet öht?đŸ€”

GW-9000 har ju lite udda Multiband-indikator, den visar alltsÄ vilken radiomast man synkat med senast?
GW-9010 Ă€r ju coolt 90's-00's Sci-Fi đŸ‘œ med hexagonmönster i solcellspanelen (tĂ€nker alltid pĂ„ spelen Crysis och Mass Effect).

BÄda borde ju vara (ha varit) populÀra modeller, med behÀndig storlek, Solar & MB samt lÀttlÀst display med stora siffror. :hungry:

mm.jpg

Riktigt nice! Snygg detalj med det pÄsydda mÀrket pÄ strapet ocksÄ. :cool:
Ja, armbandet Àr av högt kvalité och sitter sÄ bra. Synd det Àr nÀstan lika dyrt att köpa ett löst armband som en hel ny klocka.
Och synd att mÀrket sitter pÄ bandet dÀr spÀnnet sitter. För nÀr man har pÄ sig den syns inte den alls. Skulle vara Ànnu bÀttre om den satt pÄ motsatt sida.

Senast Àndrad:
NÀr vi ÀndÄ Àr igÄng och snackar om G-9000 Mudman...
Dessa ser man vĂ€ldigt sĂ€llan, har vi nĂ„gra pĂ„ forumet öht?đŸ€”

GW-9000 har ju lite udda Multiband-indikator, den visar alltsÄ vilken radiomast man synkat med senast?
GW-9010 Ă€r ju coolt 90's-00's Sci-Fi đŸ‘œ med hexagonmönster i solcellspanelen (tĂ€nker alltid pĂ„ spelen Crysis och Mass Effect).

BÄda borde ju vara (ha varit) populÀra modeller, med behÀndig storlek, Solar & MB samt lÀttlÀst display med stora siffror. :hungry:

mm.jpg
Vad betyder siffror 1-10 pÄ GW-9010?

Tillbaka
Topp