TvÄ klockor levererade, en kvar . Grattis pÄ födelsedagen till mig sjÀlv .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Mycket!DĂ„ sĂ„ har âCameoakenâ fĂ„tt en blank metallbezel och âstealthenâ fĂ„tt tillbaka sin mattsvarta. Blev riktigt bra tycker jag
Den militÀrgröna har jag haft span pÄ lÀnge. TyvÀrr gÀller det Àven den helvita med positiv display, den grÄ casio oaken och ett gÀng andra. Kan inte bestÀmma i vilken ordning jag ska testa av dom...TvÄ klockor levererade, en kvar . Grattis pÄ födelsedagen till mig sjÀlv .
GrattisTvÄ klockor levererade, en kvar . Grattis pÄ födelsedagen till mig sjÀlv .
Alla pÄ en gÄng sÄklartDen militÀrgröna har jag haft span pÄ lÀnge. TyvÀrr gÀller det Àven den helvita med positiv display, den grÄ casio oaken och ett gÀng andra. Kan inte bestÀmma i vilken ordning jag ska testa av dom...
Tycker att Casio borde göra en rainbow eller volcano variant av den. Det hade vart coolt.Vem blir först med denna hÀr pÄ ks?
Hahah som @Aros skrev alla pÄ en gÄng .Den militÀrgröna har jag haft span pÄ lÀnge. TyvÀrr gÀller det Àven den helvita med positiv display, den grÄ casio oaken och ett gÀng andra. Kan inte bestÀmma i vilken ordning jag ska testa av dom...
Aaaa det Àr sÄ man gör. MÄste fÄ stop pÄ bastubyggandet först. Det Àr ett svart hÄl som slukar allt i sin vÀg....Alla pÄ en gÄng sÄklart
Det hÄller jag med om, den vinröda gör inte sÄ mycket för mig tyvÀrr.Tycker att Casio borde göra en rainbow eller volcano variant av den. Det hade vart coolt.
TvÄ klockor levererade, en kvar . Grattis pÄ födelsedagen till mig sjÀlv .
Tack sĂ„ mycket och jag hĂ„ller helt med dig . Blir sĂ€llan fel nĂ€r man fĂ„r âunnaâ sig sjĂ€lv lite presenter ..
Det roligaste jag vet Àr att köpa presenter till mig sjÀlv. Grattis!
"OK", vi tror dig. Det ser inte alls ut som ölDagens jobb-mode. Dock inte öl i glaset.
Jag har pillat av bezeln och stĂ€dat under. Det Ă€r bara till att skruva ut skruvarna som hĂ„ller remmen och sedan pilla av bezeln frĂ„n valfritt hörn. Notera hur skyddet för trippelsensorn sitter innan du blir för ivrig. Den svagaste punkten Ă€r de smala remsorna som Ă€r under knapparna. Jag lyckades att krĂ€nga av bezeln utan att mina gick av.Ăr det nĂ„gon som har bytt bezel pĂ„ en GWG-1000? De kostar typ ingenting (förutom frakt, tull och massa annat trĂ„kigt )
Dem var mycket finare "in real" Àn med "stock" bilderna. Grattis!TvÄ klockor levererade, en kvar . Grattis pÄ födelsedagen till mig sjÀlv .
Tackar . Negativa displayen pÄ bÄda var absolut bÀttre och mer klar Àn vad jag hade förvÀntat mig .Dem var mycket finare "in real" Àn med "stock" bilderna. Grattis!
- Inte jag, gillar inte negativ displayJag gissar pÄ @Meraborsten eller @Hans B 1955
Jag gillar att siffrorna har lite khaki fÀrg. (ser ut sÄ pÄ bilden i alla fall)Tackar . Negativa displayen pÄ bÄda var absolut bÀttre och mer klar Àn vad jag hade förvÀntat mig .
Grattis till en bra Ă„lder, tvĂ„ Gâs och en AventusTvĂ„ klockor levererade, en kvar . Grattis pĂ„ födelsedagen till mig sjĂ€lv .
Tack sĂ„ mycket . Eller hur . Sjukt nöjd med alla tre hehe.Grattis till en bra Ă„lder, tvĂ„ Gâs och en Aventus
Gjort tvĂ„ gĂ„nger. Man fĂ„r dra och slita lite. Inte alls lika lĂ€tt som pĂ„ gw-9400.Ăr det nĂ„gon som har bytt bezel pĂ„ en GWG-1000? De kostar typ ingenting (förutom frakt, tull och massa annat trĂ„kigt )
Du har möjligtvis inte en bezel över?Gjort tvÄ gÄnger. Man fÄr dra och slita lite. Inte alls lika lÀtt som pÄ gw-9400.
GW-9400Har snöat in mig pÄ en rangeman gw4900 men nÀr jag tittar pÄ gg-b100 sÄ blir jag sugen pÄ en sÄn istÀllet (dagens i-landsproblem) nÄgon som har bÄda och kan köra en pros and cons? Har finkammat tuben men hittar ingen bra jÀmförelse som Àr pÄ ett sprÄk man förstÄr XD
RĂ„kade visst klicka hem en till G-Shock .
TÀnkte anvÀnda klÀderna frÄn den pÄ nÄgon av mina tvÄ fyrkanter jag fick hem idag .
Nu Àr du igÄng igen. SköntRÄkade visst klicka hem en till G-Shock .
TÀnkte anvÀnda klÀderna frÄn den pÄ nÄgon av mina tvÄ fyrkanter jag fick hem idag .
GW-9400
- Digital
- Multiband 6 ((radiosynk, justerar tiden sjÀlv efter man stÀllt in rÀtt hemstad (tidzon))
- Tough solar (laddas med solljus)
- ABC (Altimeter, Barometer, Compass, plus temp)
- Finns som positiv och negativ display
- Finns mÄnga olika fÀrgsÀttningar, sÄ du kan byta "klÀder" efter tycke och smak
- Tidtagning genom en knapptryckning
GG-B100
- Ana-Digi
- Bluetooth (gör alla instÀllningar i appen och synka med klockan) istÀllet för Multiband, sÄ kan du synka tiden via BT
- Batterier (Casio uppger tvÄ Ärs batteritid. De slÀpptes i början pÄ -19 har jag för mig har inte lyckats googla rÀtt pÄ nÄgon som fÄtt slut pÄ batteriet Àn
- ABC (Altimeter, Barometer, Compass, plus temp)
- Bra digital display, ligger hos betraktaren kanske (modernare) tror dock bara den finns som negativ
- BekvÀmare enligt mig iom de vÀlvda kuddarna/vingarna som gör att klockan kramar handleden bÀttre.
- Snyggare
Typ sÄ.
Jag hade bÀgge ett par dagar, GG-B100 Àr kvar. GW-9400 Àr det inte. Hade jag haft större handleder hade bÀgge stannat dÄ ingen tar ut den andra och bÀgge fyllde ett syfte i min lilla samling
SĂ„ lite bilder: