• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

TvĂ„ klockor levererade, en kvar 🙌. Grattis pĂ„ födelsedagen till mig sjĂ€lv đŸ„ł.
2AC8AE39-CCDD-44A2-8E84-0F103ADF579F.jpeg
3F8CE771-FAE4-464B-89E8-93C8D6E2B575.jpeg
04793A5A-B05B-44DD-A1B1-2918ACCA76B8.jpeg
 
Har snöat in mig pÄ en rangeman gw4900 men nÀr jag tittar pÄ gg-b100 sÄ blir jag sugen pÄ en sÄn istÀllet (dagens i-landsproblem) nÄgon som har bÄda och kan köra en pros and cons? Har finkammat tuben men hittar ingen bra jÀmförelse som Àr pÄ ett sprÄk man förstÄr XD
 
Är det nĂ„gon som har bytt bezel pĂ„ en GWG-1000? De kostar typ ingenting (förutom frakt, tull och massa annat trĂ„kigt :banghead: )
SkÀrmavbild 2021-02-03 kl. 12.25.20.png
Jag har pillat av bezeln och stÀdat under. Det Àr bara till att skruva ut skruvarna som hÄller remmen och sedan pilla av bezeln frÄn valfritt hörn. Notera hur skyddet för trippelsensorn sitter innan du blir för ivrig. Den svagaste punkten Àr de smala remsorna som Àr under knapparna. Jag lyckades att krÀnga av bezeln utan att mina gick av.
 
Har snöat in mig pÄ en rangeman gw4900 men nÀr jag tittar pÄ gg-b100 sÄ blir jag sugen pÄ en sÄn istÀllet (dagens i-landsproblem) nÄgon som har bÄda och kan köra en pros and cons? Har finkammat tuben men hittar ingen bra jÀmförelse som Àr pÄ ett sprÄk man förstÄr XD
GW-9400
  • Digital.
  • Multiband 6 ((radiosynk, justerar tiden sjĂ€lv efter man stĂ€llt in rĂ€tt hemstad (tidzon)).
  • Tough solar (laddas med solljus).
  • ABC (Altimeter, Barometer, Compass, plus temp).
  • SoluppgĂ„ng och solnedgĂ„ng.
  • Finns som positiv och negativ display.
  • Finns mĂ„nga olika fĂ€rgsĂ€ttningar, sĂ„ du kan byta "klĂ€der" efter tycke och smak.
  • Tidtagning genom en knapptryckning.

GG-B100
  • Ana-Digi.
  • Bluetooth (gör alla instĂ€llningar i appen och synka med klockan) istĂ€llet för Multiband, sĂ„ kan du synka tiden via BT.
  • Batterier (Casio uppger tvĂ„ Ă„rs batteritid. De slĂ€pptes i början pĂ„ -19 har jag för mig. Har inte lyckats googla rĂ€tt pĂ„ nĂ„gon som fĂ„tt slut pĂ„ batteriet Ă€n.
  • ABC (Altimeter, Barometer, Compass, plus temp).
  • StegrĂ€knare.
  • SoluppgĂ„ng och solnedgĂ„ng.
  • Bra digital display, ligger hos betraktaren kanske (modernare) tror dock bara den finns som negativ.
  • BekvĂ€mare enligt mig iom de vĂ€lvda kuddarna/vingarna som gör att klockan kramar handleden bĂ€ttre.
  • Snyggare ;)

Typ sÄ.
Jag hade bÀgge ett par dagar, GG-B100 Àr kvar. GW-9400 Àr det inte. Hade jag haft större handleder hade bÀgge stannat dÄ ingen tar ut den andra och bÀgge fyllde ett syfte i min lilla samling :)

SĂ„ lite bilder:
2020-11-22 11.52.11.jpg

2021-01-14 13.09.44.jpg

2021-01-30 15.03.14.jpg

2021-01-31 10.56.27.jpg
 
Senast Àndrad:
GW-9400
  • Digital
  • Multiband 6 ((radiosynk, justerar tiden sjĂ€lv efter man stĂ€llt in rĂ€tt hemstad (tidzon))
  • Tough solar (laddas med solljus)
  • ABC (Altimeter, Barometer, Compass, plus temp)
  • Finns som positiv och negativ display
  • Finns mĂ„nga olika fĂ€rgsĂ€ttningar, sĂ„ du kan byta "klĂ€der" efter tycke och smak
  • Tidtagning genom en knapptryckning

GG-B100
  • Ana-Digi
  • Bluetooth (gör alla instĂ€llningar i appen och synka med klockan) istĂ€llet för Multiband, sĂ„ kan du synka tiden via BT
  • Batterier (Casio uppger tvĂ„ Ă„rs batteritid. De slĂ€pptes i början pĂ„ -19 har jag för mig har inte lyckats googla rĂ€tt pĂ„ nĂ„gon som fĂ„tt slut pĂ„ batteriet Ă€n
  • ABC (Altimeter, Barometer, Compass, plus temp)
  • Bra digital display, ligger hos betraktaren kanske (modernare) tror dock bara den finns som negativ
  • BekvĂ€mare enligt mig iom de vĂ€lvda kuddarna/vingarna som gör att klockan kramar handleden bĂ€ttre.
  • Snyggare ;)

Typ sÄ.
Jag hade bÀgge ett par dagar, GG-B100 Àr kvar. GW-9400 Àr det inte. Hade jag haft större handleder hade bÀgge stannat dÄ ingen tar ut den andra och bÀgge fyllde ett syfte i min lilla samling :)

SĂ„ lite bilder:
2020-11-22 11.52.11.jpg

2021-01-14 13.09.44.jpg

2021-01-30 15.03.14.jpg

2021-01-31 10.56.27.jpg


Bra sammanfattning av RM.
Glöm inte solnedgÄng+uppgÄng!
 
Tillbaka
Topp