• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Frogman idag! En klar favorit Àven om den Àr liite för stor för att vara helt bekvÀm :)
4C54656B-0456-4A49-ABE9-6B9AA0F7DFAA.jpeg


Den Àr bekvÀmast pÄ sommaren dÄ inga tjocka jackÀrmar trycker pÄ.
 
HÄller med dig, kan vara topp-5 bÀsta som G-shock producerat, kanske topp-3.
SĂ„ synd att jag verkligen inte klarar av den med mina handleder. :(


AnvÀnd tjocka tröjor ihop med den sÄ ser den rÀtt okay ut i storlek. :)
Ibland upplever jag den som lite bulkig nÀr jag bÀr den ihop med en t-shirt men med en hoodie blir den genast som en square. ;-P
 
AnvÀnd tjocka tröjor ihop med den sÄ ser den rÀtt okay ut i storlek. :)
Ibland upplever jag den som lite bulkig nÀr jag bÀr den ihop med en t-shirt men med en hoodie blir den genast som en square. ;-P
Men du fÄr betÀnka att du nog har mer massa Àn mig. Nu har jag 15,2cm och pÄ sommaren svÀller dem upp Ànda till 15,6cm :banghead:. (Klockor och handleder pratar vi om, inget annat).
SÄ min handled skramlar i en GWG-1000 tyvÀrr.
 
Jag kan tycka att det Àr tvÀrt om. Om man har en T-shirt pÄ sig sÄ blir det mer symmetriskt med en större klocka pÄ handleden, lite mer Ät det sportiga hÄllet. Om man dÀremot har skjorta, sweatshirt eller liknande sÄ ska klockan vara lite mindre och sitta lite tajtare.
 
Kickstartar dagen med en Nocco :) Jag brukar dra min kring 14-tiden nÀr dippen Àr djuuuuup.
Den Àr fasiken rÀtt ball den dÀr klockan alltsÄ. Kan du ta en referensbild med nÄgon annan vid sidan, typ en square?
Hehe klart man börjar med en nocco (ibland) hehe 😉 har tyvĂ€rr ingen... 🙄 Men fixar en bredvid GA-2110 strax 👍
 
Riktigt lÀckert med andra detaljer Àn svart pÄ tavlan. Jag kan inte förstÄ att Casio sjÀlva inte har slÀppt 2100 i metall o_O
ApropÄ AM metalldelar, lÀste nÄnstans (troligen pÄ WUS) att en anvÀndare tyckte att "stÄlet" i delarna var lite vÀl mjukt för att vara stÄl. NÄgon hÀr som reflekterat över det nÀr ni suttit och skruvat? Borde ju vara av vikt för allergiker t.ex. (jfr billiga "silver"smycken).
Casio sjÀlva lÀr ju garantera metallkvaliteten pÄ deras egna prylar, men gör dessa AM tillverkare det?
PĂ„stĂ„s det vara "rostfritt stĂ„l" i text pĂ„ förpackning etc? :rolleyes:đŸ€”
 
Jag Àr ju ingen Ebay-rÀv, men jag tÀnkte ÀndÄ att jag provar bestÀlla lite blÄ klÀder till min Mudman.
BestĂ€llde 28/1. BerĂ€knad leverans till den 2/3. Är lite fascinerad över hur det ens Ă€r möjligt att det kan ta sĂ„ lĂ„ng tid frĂ„n Polen... SĂ€ljaren kanske gĂ„r hit med paketet sjĂ€lv?
Har inte tĂ„lamod att vĂ€nta sĂ„hĂ€r 😂
 
Är det nĂ„gon som har bytt bezel pĂ„ en GWG-1000? De kostar typ ingenting (förutom frakt, tull och massa annat trĂ„kigt :banghead: )
SkÀrmavbild 2021-02-03 kl. 12.25.20.png
Svar nej, men jag kollade hur man bytte pÄ min GG-B100 Mudmaster och det var bara fyra insexskruvar upptill. Bör vara exakt lika pÄ GWG-1000 ser det ut som.
 
Jag Àr ju ingen Ebay-rÀv, men jag tÀnkte ÀndÄ att jag provar bestÀlla lite blÄ klÀder till min Mudman.
BestĂ€llde 28/1. BerĂ€knad leverans till den 2/3. Är lite fascinerad över hur det ens Ă€r möjligt att det kan ta sĂ„ lĂ„ng tid frĂ„n Polen... SĂ€ljaren kanske gĂ„r hit med paketet sjĂ€lv?
Har inte tĂ„lamod att vĂ€nta sĂ„hĂ€r 😂
sÀljaren mÄste hinna fÄ hem grejerna frÄn asien först?!
 
Tillbaka
Topp