• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Tycker verkligen om GLX-5600A-3.
Displayen Àr sÄ skarpt och det vita har pÀrlskimmer och Àr randig.
Och GLX bandet passar bÀttre pÄ mig Àn bandet pÄ en DW-5600.
Nu vart man sugen pÄ att skaffa fler GLX klockor. Har sett en fin vit och en grÄ. hmmmm

IMG_5752.jpg

Tror ni man skulle fÄ till en okej passform om man försökte krÀnga pÄ en gw-5000 bezel pÄ en gmw-b5000 boett? Man fÄr massera knapphÄl en och skruvhÄlen lite grann men i övrigt. Kan det funka? Eller förslag pÄ annan resinbezel som skulle kunna passa bÀttre?

Varför jag vill sÀtta pÄ resin pÄ en stÄlis?... Jag vete fan... Vill testa

PXL_20210203_142848913.jpg

Tror ni man skulle fÄ till en okej passform om man försökte krÀnga pÄ en gw-5000 bezel pÄ en gmw-b5000 boett? Man fÄr massera knapphÄl en och skruvhÄlen lite grann men i övrigt. Kan det funka? Eller förslag pÄ annan resinbezel som skulle kunna passa bÀttre?

Prova. Jag skulle bli skitglad om det passade! Hade varit ultimata klockan dÄ.

Jag har tÀnkt samma sak. Skulle ju bli kanon med GW-5000 med BT och STN-display

TÀnkte köpa mig min första G-shock och har sneglat pÄ "Casioaken". Har dock lite svÄrt att bestÀmma mig för vilken jag ska köra pÄ. Helsvart eller den blÄgrÄ. Eller finns det nÄgon limited pÄ vÀg? Gillar den blÄa och hörde att den Àr end of production, sÄ kanske bÀst att köpa den dÄ den svarta inte Àr begrÀnsad Àn?

1612363103673.png
1612363131280.png

Vad tjatigt det kommer bli hĂ€r inne nĂ€r ni Ă€r sĂ„ mĂ„nga som ska köra OWGmarch :) Man vĂ„gar ju inte skriva nĂ„t i den trĂ„den dĂ„ det Ă€r = anmĂ€ld 😂 SĂ„ fĂ„r ta det hĂ€r istĂ€llet.

TÀnkte köpa mig min första G-shock och har sneglat pÄ "Casioaken". Har dock lite svÄrt att bestÀmma mig för vilken jag ska köra pÄ. Helsvart eller den blÄgrÄ. Eller finns det nÄgon limited pÄ vÀg? Gillar den blÄa och hörde att den Àr end of production, sÄ kanske bÀst att köpa den dÄ den svarta inte Àr begrÀnsad Àn?

1612363103673.png
1612363131280.png
Den svarta Àr verkligen svart. Dvs lite svÄravlÀst i sÀmre ljus. Men Àr det stealthlooken du Àr ute efter sÄ Àr den given :)

Den svarta Àr verkligen svart. Dvs lite svÄravlÀst i sÀmre ljus. Men Àr det stealthlooken du Àr ute efter sÄ Àr den given :)
Det Ă€r exakt det jag Ă€r orolig över, att den svarta Ă€r svĂ„r att avlĂ€sa. Vill ju Ă€ndĂ„ att klockan ska vara anvĂ€ndbar, speciellt eftersom det blir min första g-shock. Åh alla dessa val! :D

1612363103673.png
1612363131280.png
Jag hade kört pÄ den blÄgrÄa, helt klart. En av de fÄ casioaks som fÄtt mig riktigt sugen.

Det Ă€r exakt det jag Ă€r orolig över, att den svarta Ă€r svĂ„r att avlĂ€sa. Vill ju Ă€ndĂ„ att klockan ska vara anvĂ€ndbar, speciellt eftersom det blir min första g-shock. Åh alla dessa val! :D

Jag har den svarta och visst, det Àr inte optimala fÀrger pÄ den men jag jag har inga problem med att se tiden.
Men jag tycker att den blÄa var mycket snyggare!

Man vill köra resin pÄ stÄlis för att det Àr bÀsta modulen och alla resin varianter Àr negativa och/eller med nÄgon fÀrg.

DÄ rekommenderar jag den blÄ, eller allra helst den grÄ. Den Àr fantastiskt trevlig med sin positiva display. :)

2021-01-11 14.10.26.jpg

1612363103673.png
1612363131280.png
Av dessa röstar jag pĂ„ blĂ„! Jag köpte mig den helgrĂ„a 😎

Om lÀsbarheten Àr en faktor sÄ tycker jag att du ska sluta bort den helsvarta. Den Àr cool men svÄr att avlÀsa tiden pÄ.

Prova. Jag skulle bli skitglad om det passade! Hade varit ultimata klockan dÄ.

Jag har tÀnkt samma sak. Skulle ju bli kanon med GW-5000 med BT och STN-display

Man vill köra resin pÄ stÄlis för att det Àr bÀsta modulen och alla resin varianter Àr negativa och/eller med nÄgon fÀrg.
Kul att ni Àr inne pÄ samma spÄr. AlltsÄ ingen som testat detta eller hört om det ska vara möjligt(?). Nu blir jag ju Ànnu mer sugen. KÀnde mig lite knÀpp först men nu har ni blÄst luft under vingarna. Snart flyger jag.

Tillbaka
Topp