• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Har ni sett dem hÀr:

1612382011416.png
1612382046694.png
Villhöver! :woot:
 
Jag stÀllde frÄgan i Casio-trÄden utan nÄgon vidare respons men hÀr gÄr det nog att reta upp nÄgon :woot:

Hur kommer det sig att Casioak med stÄlmod slagit sÄ hÄrt medan Casio Edifice gÄr obemÀrkt förbi?

Stulen bild för inspiration
05045B87-6892-4702-85B8-1191344F88F4.jpeg
Jag kan inte svara för andra men för min egen del sÄ handlar det om att edificen ser ut som vilken klocka som helst som en vanlig Adolf köper frÄn Ur & Penn, medan en g-shock har en mer egen stil och förmodligen signalerar att man gjort ett medvetet val.
 
Jag kan inte svara för andra men för min egen del sÄ handlar det om att edificen ser ut som vilken klocka som helst som en vanlig Adolf köper frÄn Ur & Penn, medan en g-shock har en mer egen stil och förmodligen signalerar att man gjort ett medvetet val.
FörstÄr din poÀng men en helt vanlig Adolf kan ju köpa en G-Shock ocksÄ :bag: Den Àr förmodligen billigare Àn en Casio Edifice.
 
Jag kan inte svara för andra men för min egen del sÄ handlar det om att edificen ser ut som vilken klocka som helst som en vanlig Adolf köper frÄn Ur & Penn, medan en g-shock har en mer egen stil och förmodligen signalerar att man gjort ett medvetet val.
Ja. NĂ„tt sĂ„nt Ă€r det nog. Är inne pĂ„ samma spĂ„r men kan inte riktigt sĂ€tta fingret pĂ„ det. Tycker den Ă€r snygg och skulle absolut kunna tĂ€nka mig en. Men pĂ„ nĂ„tt sĂ€tt kĂ€nns den lite parfymig...!? Tommy Hilfiger, Boss eller nĂ„tt.
 
Ja. NĂ„tt sĂ„nt Ă€r det nog. Är inne pĂ„ samma spĂ„r men kan inte riktigt sĂ€tta fingret pĂ„ det. Tycker den Ă€r snygg och skulle absolut kunna tĂ€nka mig en. Men pĂ„ nĂ„tt sĂ€tt kĂ€nns den lite parfymig...!? Tommy Hilfiger, Boss eller nĂ„tt.

För mig kÀnns Edifice mer som en racing-kronograf Àn en parfymklocka och de modeller som jag sÄg i klockbutikerna har mycket bra finish och Àr mycket tunnare Àn de borde vara...
Jag skulle inte banga ur frÄn att Àga nÄgra stycken, men jag gillar inte kronografer...
...hmm...Edificoak?
85708BC2-C4CA-4BD6-A4B0-6C39E870F200.jpeg
 
Senast Àndrad:
För mig kÀnns Edifice mer som en racing-kronograf Àn en parfymklocka och de modeller som jag sÄg i klockbutikerna har mycket bra finish och Àr mycket tunnare Àn de borde vara...
Jag skulle inte banga ur frÄn att Àga nÄgra stycken, men jag gillar inte kronografer...
...hmm...Edificoak?
85708BC2-C4CA-4BD6-A4B0-6C39E870F200.jpeg
Bra pris, och safir glas, bara en sÄn sak
 
För mig kÀnns Edifice mer som en racing-kronograf Àn en parfymklocka och de modeller som jag sÄg i klockbutikerna har mycket bra finish och Àr mycket tunnare Àn de borde vara...
Jag skulle inte banga ur frÄn att Àga nÄgra stycken, men jag gillar inte kronografer...
...hmm...Edificoak?
85708BC2-C4CA-4BD6-A4B0-6C39E870F200.jpeg
Tror @Jeser90 hade en sÄn ett tag va? Förstod att du tyckte det var bra pang för pengen?
 
Dom röda detaljerna gör sĂ„ grymt mycket 😃 Har kollat efter en 56a ett tag.men inte velat ha helsvart, som verkar va vanligast förekommande..
 
Dunderklumpen har landat😁
Nu ska den fĂ„ smaka pĂ„ laddlampan som ocksĂ„ damp in frĂ„n Amazonas idag💡
Tack @Daion för affĂ€ren 😃
IMG_20210203_173742.jpg
IMG_20210203_173801_1.jpg
Tack sjĂ€lv! Kul att du gillar den! Fint skick va? 😊
@Daion Àr otroligt givmild, han har fÄtt vissa trÄdar att expodera av nya klockor.

Denna e riktigt fin har haft gx-56 pÄ radarn lÀnge men hade en annan klocka som blev prioriterad nÀr @Daion kunde slÀppa den.
Tack för vĂ€nliga ord! Kul att kunna sprida lite glĂ€dje! đŸ€—
Snygg den dÀr.
@Daion har ju ett lager av spĂ€nnande klockor, man lĂ€ngtar ju tills de tvĂ„ bortsprungna lĂ„dorna hittas, sĂ„ man fĂ„r se vad som finns dĂ€r 🙂
Ha ha, ja, vi fĂ„r hoppas jag hittar dem, har letat idag igen och hoppas finna dem dĂ„ jag Ă€ven söker ett speciellt klockband som gömt sig. 🙉🙈😊
Hittade dock lite andra gamla klockor och annat skoj i mitt letande. NĂ„gra gamla mobiler, bla den minsta jag nĂ„gonsin Ă€gt Ericsson T66. 😊
 
Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp