Denna eller nÀsta vecka BORDE de komma, eller rÀttare sagt de borde kommit förra veckan.NÄgon som har nÄgon info om nÀr vi kan förvÀnta oss att Globen fÄr sina GMW-B5000D?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Denna eller nÀsta vecka BORDE de komma, eller rÀttare sagt de borde kommit förra veckan.NÄgon som har nÄgon info om nÀr vi kan förvÀnta oss att Globen fÄr sina GMW-B5000D?
Hmm, tror det var den jag sÄg i butik. Men ja, det Àr vÀl relativt. Den var vÀl lite svÄrlÀst i jÀmförelse med den "vanliga" men inte omöjlig att se, sÄklart. Fast nu blir jag osÀker, haha. Hur mÄnga varianter finns det med negativ display egentligen? SÄ snÄrigt med alla referensnummer. Retorisk frÄga.Den jag tyckt var bÀst var DW-5600BB (Basic Blak). AlltsÄ den vanliga svarta fyrkantiga. Men det Àr sÄklart möjligt att du upplever Àven den som för mörk/svÄrlÀst.
Ja, Svante hÄller stÀllningarna. Som jag skrev i gruppköps-PM, sÄ fort Globen vet sÄ sÀger de till mig som berÀttar för er.Jag vet inte vem som styrt upp pÄ Globen, men visst Àr Robban i Japan nu?
Jag har nyss skaffat en DW-5600BB och har hittills inte haft nĂ„gra problem med att displayen skulle vara svĂ„rlĂ€st. Ăven om den inte Ă€r lika tydlig som en "vanlig" display Ă€r det inga problem att lĂ€sa av tiden Ă€ven nĂ€r det Ă€r dĂ„ligt ljus. Jag Ă€r faktiskt positivt överraskad över att displayen Ă€r sĂ„ pass lĂ€ttavlĂ€st och tydlig som den Ă€r.Hmm, tror det var den jag sĂ„g i butik. Men ja, det Ă€r vĂ€l relativt. Den var vĂ€l lite svĂ„rlĂ€st i jĂ€mförelse med den "vanliga" men inte omöjlig att se, sĂ„klart. Fast nu blir jag osĂ€ker, haha. Hur mĂ„nga varianter finns det med negativ display egentligen? SĂ„ snĂ„rigt med alla referensnummer. Retorisk frĂ„ga.
Smaksak, helt klart. Jag tycker min helsvarta Ă€r vĂ€ldigt svĂ„rlĂ€st inomhus.Jag har nyss skaffat en DW-5600BB och har hittills inte haft nĂ„gra problem med att displayen skulle vara svĂ„rlĂ€st. Ăven om den inte Ă€r lika tydlig som en "vanlig" display Ă€r det inga problem att lĂ€sa av tiden Ă€ven nĂ€r det Ă€r dĂ„ligt ljus. Jag Ă€r faktiskt positivt överraskad över att displayen Ă€r sĂ„ pass lĂ€ttavlĂ€st och tydlig som den Ă€r.
Den ser lite ut som en G-2000 pÄ sterioderInget Àr bÀttre Àn gulfmaster!
SinnesPorter versionen ser ut att ha sÄlts för $2.800 igÄr.
NÄgot jag noterat Àr att med digital visning gÄr det vÀldigt fort att veta den exakta tiden, medans med analog visning Àr gÄr det nÄgot snabbare att fÄ en uppfattning om hur mycket tid man har kvar till ett klockslag. SÀg att klockan Àr 12:03 och du ska vara nÄgonstans 12:15. Du ser direkt att du har nÄgot mindre Àn en kvart pÄ dig, medans med digitala siffror gör du en berÀkning att du har exakt 12 minuter kvar, och den berÀkningen tar lite lÀngre tidDet Àr lika bra att Casio helt avslutar tillverkning av analoga modeller. Framtiden Àr digital!
https://www.telegraph.co.uk/educati...-analogue-clocks-exam-halls-teenagers-unable/
https://www.telegraph.co.uk/educati...-analogue-clocks-exam-halls-teenagers-unable/
Började bli orolig dÀr ett tag(nytt grön-gult tangentbord bestÀllt)
Fick precis samtal ifrÄn Svante, jag stod tydligen först pÄ listan sÄ det Àr bara att komma och hÀmtaNu tycker jag allt att GMW-B5000 fÄr ta och dyka upp!
Har varit klocklös i tre veckor för att vÀrma upp
Ser fram emot flera sidor med bilder!Fick precis samtal ifrÄn Svante, jag stod tydligen först pÄ listan sÄ det Àr bara att komma och hÀmta
Min Àr ocksÄ pÄ G men jag fÄr glatt vÀnta tills posten kommer imorgon!Fick precis samtal ifrÄn Svante, jag stod tydligen först pÄ listan sÄ det Àr bara att komma och hÀmta
Aaaahh! Jag har inte hört nÄgot Àn..Min Àr ocksÄ pÄ G men jag fÄr glatt vÀnta tills posten kommer imorgon!
Vaaaaaaaaaa....Fick precis samtal ifrÄn Svante, jag stod tydligen först pÄ listan sÄ det Àr bara att komma och hÀmta
Cool. Fler bilder!Började med att testa Svantes Oceanus. Skit lÀcker med det blÄ glaset.
Sen var det bara att sadla pÄ och dra hemÄt innan regnet kommer...
Ska ta fler, men först mÄste jag stÀlla in den och se vad det Àr för bojsÀnke man skaffatCool. Fler bilder!
FörstÄr det. Tung pjÀs, alltsÄ? Stor skillnad mot t ex GW-5000?Ska ta fler, men först mÄste jag stÀlla in den och se vad det Àr för bojsÀnke man skaffat
Bra trio! En DW-5035 pÄ ingÄng ocksÄ eller?Att ordnas efter tyngd
Den Àr inte överdrivet tung, men för att vara G har den förstÄs en annan kÀnsla
Tack ! NÀe, jag passade pÄ den. Hade iof kunnat tÀnka mig den runda. Men hÀr har man ju en ganska komplett garderob, finklockan, vardagsklockan och sportklockanBra trio! En DW-5035 pÄ ingÄng ocksÄ eller?