• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Den jag tyckt var bÀst var DW-5600BB (Basic Blak). AlltsÄ den vanliga svarta fyrkantiga. Men det Àr sÄklart möjligt att du upplever Àven den som för mörk/svÄrlÀst.
Hmm, tror det var den jag sÄg i butik. Men ja, det Àr vÀl relativt. Den var vÀl lite svÄrlÀst i jÀmförelse med den "vanliga" men inte omöjlig att se, sÄklart. Fast nu blir jag osÀker, haha. Hur mÄnga varianter finns det med negativ display egentligen? SÄ snÄrigt med alla referensnummer. Retorisk frÄga.

Jag vet inte vem som styrt upp pÄ Globen, men visst Àr Robban i Japan nu?
Ja, Svante hÄller stÀllningarna. Som jag skrev i gruppköps-PM, sÄ fort Globen vet sÄ sÀger de till mig som berÀttar för er. :)

Problemet Àr ju att inte Casio har framförhÄllning. Blir svÄrt att köra fler gruppköp nÀr man inte kan ge besked om leverans i god tid.

Hmm, tror det var den jag sÄg i butik. Men ja, det Àr vÀl relativt. Den var vÀl lite svÄrlÀst i jÀmförelse med den "vanliga" men inte omöjlig att se, sÄklart. Fast nu blir jag osÀker, haha. Hur mÄnga varianter finns det med negativ display egentligen? SÄ snÄrigt med alla referensnummer. Retorisk frÄga.
Jag har nyss skaffat en DW-5600BB och har hittills inte haft nĂ„gra problem med att displayen skulle vara svĂ„rlĂ€st. Även om den inte Ă€r lika tydlig som en "vanlig" display Ă€r det inga problem att lĂ€sa av tiden Ă€ven nĂ€r det Ă€r dĂ„ligt ljus. Jag Ă€r faktiskt positivt överraskad över att displayen Ă€r sĂ„ pass lĂ€ttavlĂ€st och tydlig som den Ă€r.

Jag har nyss skaffat en DW-5600BB och har hittills inte haft nĂ„gra problem med att displayen skulle vara svĂ„rlĂ€st. Även om den inte Ă€r lika tydlig som en "vanlig" display Ă€r det inga problem att lĂ€sa av tiden Ă€ven nĂ€r det Ă€r dĂ„ligt ljus. Jag Ă€r faktiskt positivt överraskad över att displayen Ă€r sĂ„ pass lĂ€ttavlĂ€st och tydlig som den Ă€r.
Smaksak, helt klart. Jag tycker min helsvarta Àr vÀldigt svÄrlÀst inomhus.

Det Àr mer Àn en smaksak... Svarta urtavlor med svarta datumskivor gör datumet svÄravlÀst. SmÄ typsnitt har en tendens att krympa nÀr dom Àr "negativa". Om det vore tvÀrt om skulle tidningar och böcker tryckas negativt. DÀrmed inte sagt att det inte gÄr eller att det "Àr en smaksak" hur mycket man vill anstrÀnga sig ;)

NÄgot jag noterat Àr att med digital visning gÄr det vÀldigt fort att veta den exakta tiden, medans med analog visning Àr gÄr det nÄgot snabbare att fÄ en uppfattning om hur mycket tid man har kvar till ett klockslag. SÀg att klockan Àr 12:03 och du ska vara nÄgonstans 12:15. Du ser direkt att du har nÄgot mindre Àn en kvart pÄ dig, medans med digitala siffror gör du en berÀkning att du har exakt 12 minuter kvar, och den berÀkningen tar lite lÀngre tid ;)
Med det sagt, ana/digi ftw :D

Freedom is not defined by safety.
DSC_8318.JPG

Tillbaka
Topp