• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

@Jaggis De gÄnger jag personligen önskat att det borde komma en "premium digitalare" har jag tÀnkt en allround/dressig variant. Typ det gamla fina uttrycket "stÄlsport". Förutom tjockleken pÄ denna tickar den i mÄnga boxar tycker jag. De vintage digitalare jag har har alla vikta lÀnkar som bÄde rasslar och luggas, men passar klockornas karaktÀr. Men du som storflippare har vÀl alltid högre förvÀntningar? ;)

@Jaggis De gÄnger jag personligen önskat att det borde komma en "premium digitalare" har jag tÀnkt en allround/dressig variant. Typ det gamla fina uttrycket "stÄlsport". Förutom tjockleken pÄ denna tickar den i mÄnga boxar tycker jag. De vintage digitalare jag har har alla vikta lÀnkar som bÄde rasslar och luggas, men passar klockornas karaktÀr. Men du som storflippare har vÀl alltid högre förvÀntningar? ;)

Hade förvÀntat mig nÄgot som var lite mer solid bara. Detta rasslade för mkt. Men pÄ ett GW5000-gummi sÄ blir den kanske bra? :)

Jag kan hÄlla med om att den lÄter rasslig. Den har ett visst stretch och det Àr stift och hylsa. Jag tror det Àr en medveten konstruktion, kanske för att hÄlla ner priset, kanske för att fÄ den följsam eftersom den Àr lite fet :)
9DDBD1EC-726B-429C-B8AF-8F54B8A91163.jpeg

LÀnken Àr ihopsatt med korta bandstift.

Helgrym modell men det verkar som att Casio fick brĂ„ttom pĂ„ grund av den höga efterfrĂ„gan. Min modul Ă€r riktigt sned precis som pĂ„ mĂ„nga andra man har sett bilder pĂ„ i dagarna, ingen vidare bra QC. Är inte sugen pĂ„ att skicka tillbaka och vĂ€nta pĂ„ ersĂ€ttare sĂ„ jag fixar nog den sjĂ€lv under tiden resterande delar Ă€r pĂ„ blĂ€string.
AD392D82-A47E-47E9-B81F-C0529E1EAF16.jpeg
0D105A6B-61B7-4C38-95D9-277F4F7AD0A9.jpeg

Helgrym modell men det verkar som att Casio fick brĂ„ttom pĂ„ grund av den höga efterfrĂ„gan. Min modul Ă€r riktigt sned precis som pĂ„ mĂ„nga andra man har sett bilder pĂ„ i dagarna, ingen vidare bra QC. Är inte sugen pĂ„ att skicka tillbaka och vĂ€nta pĂ„ ersĂ€ttare sĂ„ jag fixar nog den sjĂ€lv under tiden resterande delar Ă€r pĂ„ blĂ€string.
Fanns en pÄ wus som beskrev hur han gjorde. FörstÄr att man irriterar sig.
Ser ju ut att vara lÀtt att ta isÀr för rengöring och underhÄll iaf :)

Fanns en pÄ wus som beskrev hur han gjorde. FörstÄr att man irriterar sig.
Ser ju ut att vara lÀtt att ta isÀr för rengöring och underhÄll iaf :)
Yes, tÀnkte göra likadant som honom!
Luggskruvarna satt rÀtt hÄrt med loctite och roterar i bÀgge Àndar sÄ de tog nÄgra extra minuter att fÄ loss men överlag sÄ var det smidigt! :)

Sluta klaga nu! ;)
Men pÄ ricko, tyckte du lÀnken andades kvalitet pÄ nÄgot sÀtt? Vore kul att fÄ ett uppriktigt och Àrligt svar.

Ska bli kul att se resultatet!

Sluta klaga nu! ;)
Men pÄ ricko, tyckte du lÀnken andades kvalitet pÄ nÄgot sÀtt? Vore kul att fÄ ett uppriktigt och Àrligt svar.

Ska bli kul att se resultatet!
Hehe! ;) Tycker att lÀnken var tillrÀckligt bra, motsvarande tex SBBN015s originallÀnk i kÀnsla sÄ klart godkÀnd enligt mig i alla fall!

Jag Àr dock grymt besviken pÄ att modulen Àr helt sne, lite pinsamt att Casio öht skickar ut dessa till ÄterförsÀljare.

Hehe! ;) Tycker att lÀnken var tillrÀckligt bra, motsvarande tex SBBN015s originallÀnk i kÀnsla sÄ klart godkÀnd enligt mig i alla fall!

Jag Àr dock grymt besviken pÄ att modulen Àr helt sne, lite pinsamt att Casio öht skickar ut dessa till ÄterförsÀljare.
Det Àr vÀl nackdelen med en helt ny modul. Kanske inte har exakt samma storlek osv medans caset Àr oförÀndrat.

SÄ vart man lite fattigare efter att ha varit i klockaffÀren pÄ lunchen.
Men det var det vÀrt ;-)
20180427_135504.jpg

20180427_134457.jpg

20180427_134700.jpg
20180427_134551.jpg
Ser riktigt bra ut. Synd man inte hoppade pÄ att förbestÀlla. Jag sÀtter mitt hopp till att den inte Àr (för) limiterad sÄ att den kommer till allmÀn försÀljning. Vad Àr det för listpris pÄ den? Vet att det nÀmnts, men har tyvÀrr glömt.

Ser riktigt bra ut. Synd man inte hoppade pÄ att förbestÀlla. Jag sÀtter mitt hopp till att den inte Àr (för) limiterad sÄ att den kommer till allmÀn försÀljning. Vad Àr det för listpris pÄ den? Vet att det nÀmnts, men har tyvÀrr glömt.
Den Àr inte limiterad, den har bara gÄtt Ät ;) Listar 5998kr. Tror inte du kommer under det pÄ denna dock :p

Är du galen? SBBN015-lĂ€nken Ă€r ju ungefĂ€r en miljard gĂ„nger bĂ€ttre. Eller kanske inte, men 031-lĂ€nken Ă€r en miljard gĂ„nger bĂ€ttre!

Är du galen? SBBN015-lĂ€nken Ă€r ju ungefĂ€r en miljard gĂ„nger bĂ€ttre. Eller kanske inte, men 031-lĂ€nken Ă€r en miljard gĂ„nger bĂ€ttre!
Det hÄller jag inte med om, har haft bÄde 031 och 015 i Är och tycker att det Àr samma lite halvrassliga kÀnsla dÀr framförallt 031 Àr lite för tunn och har för lÄnga lÀnkbitar.

Tillbaka
Topp