• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Eftersom radiosynken inte funkar mitt pÄ dagen i solsken, sÄ synkade jag med blÄtanden mot mobil appen. DÄ ligger den en 1/4 dels sekund efter. Ljuset pÄ displayen har ett nÄgot mindre blÄtt sken, mer coolgray. Men som sagt, betraktningsvinkeln Àr löjligt bra, ska försöka fota en jÀmförelse.

Ganska brant vinkel...
7EFC8D1C-D305-4D2B-B5E6-06CAD798BA52.jpeg

Och en nÄgot mer lutad vinkel, sÄ som man brukar kasta ett öga pÄ klockan...
84366196-6E3E-4A36-A1F8-212304F1996F.jpeg

Man har givetvis vant sig att vrida pĂ„ handleden, men den nya displayen Ă€r klart vassare. Trevligt med belysningen som har en ”fade” nĂ€r den tĂ€nds och slĂ€cks, det kĂ€nns behagligt.

Ganska brant vinkel...

Man har givetvis vant sig att vrida pĂ„ handleden, men den nya displayen Ă€r klart vassare. Trevligt med belysningen som har en ”fade” nĂ€r den tĂ€nds och slĂ€cks, det kĂ€nns behagligt.

Yeah!
Är lĂ€nken polerad eller borstad?
Har hört lite olika bud och svÄrt att se :)
Tack för bilderna!

Har oxÄ fÄtt besked att min GMW-B5000D anlÀnt. Bara att hÀmta ut. TyvÀrr fick jag besked att den limiterade DLC varianten inte kom hit. AffÀren jag bestÀllt frÄn hade fÄtt ok frÄn Casio men ingen leverans. :(
FÄr vara glad för den silvriga iaf. :)

Har oxÄ fÄtt besked att min GMW-B5000D anlÀnt. Bara att hÀmta ut. TyvÀrr fick jag besked att den limiterade DLC varianten inte kom hit. AffÀren jag bestÀllt frÄn hade fÄtt ok frÄn Casio men ingen leverans. :(
Hur kan de ha fÄtt OK pÄ DLC? Casio var oerhört tydliga under Basel med att vi kan glömma Porter-modellen.

Ganska brant vinkel...

Synd att de inte fick fler. Initiala utgÄngslÀget var att de kunde fÄ massvis första batchen sÄ jag bestÀllde 3st. En till mig, en till frugan i mors dagpresent och en till min mammas gubbe i födelsedagspresent.

FĂ„r dock ”bara” 2st frĂ„n första batchen sĂ„ ingen till mig sjĂ€lv. Lever pĂ„ hoppet att frugan inte blir kĂ€r i den men hon har ju redan klĂ€mt pĂ„ guldaren sĂ„ det kĂ€nns rĂ€tt kört :hungover:

Inget Ä vara ledsen för. SS FTW!

Synd att de inte fick fler. Initiala utgÄngslÀget var att de kunde fÄ massvis första batchen sÄ jag bestÀllde 3st. En till mig, en till frugan i mors dagpresent och en till min mammas gubbe i födelsedagspresent.

FĂ„r dock ”bara” 2st frĂ„n första batchen sĂ„ ingen till mig sjĂ€lv. Lever pĂ„ hoppet att frugan inte blir kĂ€r i den men hon har ju redan klĂ€mt pĂ„ guldaren sĂ„ det kĂ€nns rĂ€tt kört :hungover:
Ta en guldare till henne dÄ. SÄ, löst!

Hur kan de ha fÄtt OK pÄ DLC? Casio var oerhört tydliga under Basel med att vi kan glömma Porter-modellen.
Ja, jag vet inte. Men fick besked att de bÄda skulle komma och bestÀllde sÄledes bÄda tvÄ. Butiken hade fÄtt det bekrÀftat frÄn sin kontakt pÄ Casio. Men fick meddelande idag att sÄ inte var fallet. Jaja, inte mycket att hÀnga lÀpp för. FÄr vara glad över den nya silverstÄlisen istÀllet. :)

Fick du nÄgon klarhet i nÀr andra batchen kommer? En sitter ju pÄ nÄlar nu nÀr lyllosarna frÄn batch ett lÀgger upp bilder.... T__T

Fick du nÄgon klarhet i nÀr andra batchen kommer? En sitter ju pÄ nÄlar nu nÀr lyllosarna frÄn batch ett lÀgger upp bilder.... T__T
Skiftet maj/juni, men ta det med en nypa salt, mycket med dessa modeller har ju inte stÀmt, allt frÄn specifikationer till leveranser.

Var just inne och klÀmde inne hos Globen. Satan sÄ besviken. LÀnken var ju inte kul. Rasslig och kÀndes verkligen budget. Sjukt besviken :(

Var just inne och klÀmde inne hos Globen. Satan sÄ besviken. LÀnken var ju inte kul. Rasslig och kÀndes verkligen budget. Sjukt besviken :(
Jag kan hÄlla med om att den lÄter rasslig. Den har ett visst stretch och det Àr stift och hylsa. Jag tror det Àr en medveten konstruktion, kanske för att hÄlla ner priset, kanske för att fÄ den följsam eftersom den Àr lite fet :)

Tillbaka
Topp