lulemarcus
Silver
Ooops, inte illa!Ă tta nya Gâs pĂ„ mindre Ă€n en mĂ„nad. Undra var 2021 ska sluta
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ooops, inte illa!Ă tta nya Gâs pĂ„ mindre Ă€n en mĂ„nad. Undra var 2021 ska sluta
Stort tack!Grattis!
Jag sÄlde av stora delar av min samling förra Äret och trodde jag skulle vara nöjd med det jag hade kvar, men tydligen sÄ var g-shocktrÀsket djupare Àn jag trodde nÀr jag klev ner i det!Hörni, hur gör ni kring era klockköp?
jag vet ju att @Lord_tito88 har en klockbudget, dÀr jag förstÄtt det som att det finns ett tak och Àr taket nÄtt sÄ behöver nÄgon avyttras innan ny köpa in.
Hur gör ni andra? Har ni nÄn strategi?
Min egen strategi Àr ingen strategi. Jag har inte rÀknat och jag tror det Àr för att jag inte har nÄgra direkta dyrgripar. Men mÄnga bÀckar smÄ...
LÀgger med en bild sÄ ser inlÀgget trevligare ut.
Citerar mig sjĂ€lv...Ăr det nĂ„gon som sitter pĂ„ bezel och band till en GW-9400 som man vill sĂ€lja?
Ja! Men vafan, skit samma. Du fÄr en korthÄllare pÄ köpet! Kööööp!Jag blir lite sugen pÄ den hÀr som @Crispie tipsade om.
Jag har aldrig handlat dÀrifrÄn. Men roade mig med att öka pÄ antalet i kundvagnen för att se om den sa ifrÄn nÀr lagret var slut. Och tidigare idag fanns tydligen 110st i lager. KÀnns ju som en skev fördelning att 110st av 500 limiterade skulle hamna i Danmark
Men det har iaf minskat med 6 ex frÄn deras lager under kvÀllen. SÄ nÄn köper iaf
Edit: glömde bilden.
Vad blev det för fÀrger dÄ? Och inga band?Citerar mig sjÀlv...
Eftersom jag lever med nÄgon form av vuxendamp har jag redan bestÀllt tre olika bezlar frÄn lika mÄnga sÀljare... Nu fÄr vi se om eBay frÄn Polen, Bulgarien eller watchtech levererar snabbast.
Hade det bara varit positiv display sÄ. Nu blir det tvekIngen som skall slÄ till pÄ en sÄdan hÀr? Samlingen vore ju kanske fullÀndad dÄ?
18K
đźđč LâAvvocato đźđč on Instagram: "@wristaficionado flexing a massive 18K yellow gold Casio G-Shock G-D5000-9JR born to celebrate the 35th anniversary of the original G-Shock. It measuring 43.2mm in diameter, 50mm lug to lug with 13mm in thickness for
5,551 likes, 53 comments - vertigo1983 on February 2, 2021: "@wristaficionado flexing a massive 18K yellow gold Casio G-Shock G-D5000-9JR born to celebrate the 35th anniversary of the original G-Shock. It measuring 43.2mm in diameter, 50mm lug to lug with 13mm in thickness for a total weight of...www.instagram.com
Klipp o klistra en bild frÄn den dÀr sidan vetja Vissa har inte hoppat pÄ flugan InstaIngen som skall slÄ till pÄ en sÄdan hÀr? Samlingen vore ju kanske fullÀndad dÄ?
18K
đźđč LâAvvocato đźđč on Instagram: "@wristaficionado flexing a massive 18K yellow gold Casio G-Shock G-D5000-9JR born to celebrate the 35th anniversary of the original G-Shock. It measuring 43.2mm in diameter, 50mm lug to lug with 13mm in thickness for
5,551 likes, 53 comments - vertigo1983 on February 2, 2021: "@wristaficionado flexing a massive 18K yellow gold Casio G-Shock G-D5000-9JR born to celebrate the 35th anniversary of the original G-Shock. It measuring 43.2mm in diameter, 50mm lug to lug with 13mm in thickness for a total weight of...www.instagram.com
Tveksam pÄ om korthÄllare Àr en USP som fÄr mig att slÄ tillJa! Men vafan, skit samma. Du fÄr en korthÄllare pÄ köpet! Kööööp!
Ingen strategi. Jag Àr en galen samlare och dÄ köper jag bara utan en tanke pÄ budget. Jag letar som en blodhund efter vad jag vill ha och sen hugger jag till som en kobra.Hörni, hur gör ni kring era klockköp?
jag vet ju att @Lord_tito88 har en klockbudget, dÀr jag förstÄtt det som att det finns ett tak och Àr taket nÄtt sÄ behöver nÄgon avyttras innan ny köpa in.
Min egen strategi Àr ingen strategi. Jag har inte rÀknat och jag tror det Àr för att jag inte har nÄgra direkta dyrgripar. Men mÄnga bÀckar smÄ...
Du vet att du vill ha den Kööööööööp is The magic wordTveksam pÄ om korthÄllare Àr en USP som fÄr mig att slÄ till
Nope inga band, jag trivs med svart band, Àn sÄ lÀnge. FÀrgerna fÄr premiÀr i trÄden 14/2-9/3 eller vad det nu stod i leveransbeskeden.Vad blev det för fÀrger dÄ? Och inga band?
Hehe, har mÀrkt detIngen strategi. Jag Àr en galen samlare och dÄ köper jag bara utan en tanke pÄ budget. Jag letar som en blodhund efter vad jag vill ha och sen hugger jag till som en kobra.
Tror bara jag försöker dÀmpa tomrummet efter att jag inte kunde bÀra upp Rangemannen och att jag idag skickade tillbaka en Seiko som inte heller föll mig i smaken.Du vet att du vill ha den Kööööööööp is The magic word
Om du nÄgon gÄng tröttnar pÄ den sÄ.. dÄ vet du var du kan vÀnda digNÀ, original. GW-M5601MW-7JF heter den och hade en kortlivad produktion.
Helt plötsligt finns det inte en enda beggad Rangeman nÄnstans... Och jag som behöver en tillTror bara jag försöker dÀmpa tomrummet efter att jag inte kunde bÀra upp Rangemannen och att jag idag skickade tillbaka en Seiko som inte heller föll mig i smaken.
Definitivt Strategi! Men den frÄngÄs oftast... och Àndras... hela tiden. Flera gÄnger om dagen faktiskt. Jag har pendlat mycket i stil, mÀngd och antal. Nu försöker jag röra mig nedÄt i antal och har snart ett sunt antal (7 klockor, dock en sanning med modifikation men 7 som jag rÀknar och "har i lÄdan"). Ska försöka hÄlla mig dÀr. Jag vill anvÀnda alla klockor jag Àger och försöker hÄlla en bredd. Hinner jag inte anvÀnda en klocka blir jag stressad och vill sÀlja av.Hörni, hur gör ni kring era klockköp?
Du missade nÀr @Crispie krÀngde sin i morse. Du mÄste jobba mindre pÄ jobbet sÄ sÄna chanser inte gÄr dig förbiHelt plötsligt finns det inte en enda beggad Rangeman nÄnstans... Och jag som behöver en till
FÄr köpa nÄt annat tills det kommer ut nÄn lÀmplig
Jag vet... Det Àr för jÀkligt..Du missade nÀr @Crispie krÀngde sin i morse. Du mÄste jobba mindre pÄ jobbet sÄ sÄna chanser inte gÄr dig förbi
Har Àven trumlat min INOX.Helt sÀker pÄ att jag sett nÄn anvÀnda en stentrumlare hÀr pÄ forumet, mycket riktigt, efter en sökning: @jabla anvÀnder en stentrumlare till att "nöta Nato" , hÀr:
https://klocksnack.se/threads/nöta-nato-lÄngt-inlÀgg-utan-payoff.20105/post-536786
Sen att jag fÄr Àta pasta till bÄde frukost och kvÀllsmat, det Àr en annan sak.Hehe, har mÀrkt det
Ja just ja. Det blir ju rÀtt snygg yta pÄ grejerna.Har Àven trumlat min INOX.
I.N.O.X. den oförstörbara. Testandet fortsÀtter!
Det Àr den klocka jag skulle tagit med mig till medeltiden.klocksnack.se