• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Ta den hĂ€r vettja 😁
@Jijuma
HĂ„ller med @Derix.
Passa pĂ„, för det dĂ€r Ă€r ett riktigt bra pris. Och det Ă€r en av dom "lĂ€ttavlĂ€sta" modellerna👍

Har ni som hÀngt hÀr inne lÀnge gjort en poll kring vad vi har för medelÄlder pÄ oss i G-trÀsket?
@Hans B 1955 Àr vÀl trÄdens Äldersman vad jag förstÄtt? Men vem Àr yngst?
Vad Ă€r snittĂ„ldern, dvs vid vilken Ă„lder börjar man inse att life is partly about G-Shocks? 🙂

Hur definierar du Ă„ldern? Fysiskt eller mentalt? HĂ€r kommer ett exempel:

Jag Ă€r 50 om tvĂ„ veckor.... men varje gĂ„ng jag binder en av mina G-Shocks runt handleden och tittar pĂ„ den sĂ„ kĂ€nner jag mig som en 18-Ă„ring som har nyss fĂ„tt sin första G-Shock i födelsedagspresent đŸ„łđŸ„łđŸ„łđŸ„łđŸ„łđŸ„łđŸ„łđŸ„ł

FÄr kika pÄ den. Lutar mer Ät svart/vita varianten.
Liten jÀmförelse ;) Den svart/vita Àr ocksÄ bra. :)
IMG_20201217_160041_resized_20201229_034414584.jpg

Jag fÄr kÀnslan att snittÄldern Àr rÀtt hög, men jag kan ha fel. Min gissning Àr att mÄnga som mig vÀxte upp med Casio digitala ur pÄ 80 talet
SÄ tror jag ocksÄ att det hÀnger ihop. Det Àr nostalgiskÀl som gör att vi gillar g-shock. Det Àr dÀrför det gÄr att sÀlja en dyrare g-shock i dagens lÀge. Hade sÀkert inte gÄtt lika bra för sÀg tjugo till trettio Är sen. Sen tror jag att mÄnga yngre kör g-shock ocksÄ men de hÄller sig pÄ instegsmodellerna.

Dagens G. Är sugen pĂ„ en square Baby-G.
Finns det nÄgon Baby-G, dÀr det inte stÄr Baby-G pÄ klockan?
F4AF2A08-7300-467C-9B43-B6F834871CEF.jpeg
Det tycker jag inte att du ska ha. Kör pÄ en semistÄlis eller en 5610 istÀllet. Den lila Baby-G:n Àr bonusdotterns. Hon Àr Ätta sÄ pÄ henne Àr det helrÀtt, inte sÄ pÄ en vuxen karl...

Bilagor

• 20210206_085632.jpg
    20210206_085632.jpg
    682.1 KB · Visningar: 17
  • 20201002_082353.jpg
    20201002_082353.jpg
    279 KB · Visningar: 17
MÄste sÀga att jag blir lite förvÄnad att vÀldigt mÄnga hÀr inne kör mest med square? Jag köpte min DW5600E efter att jag kom över en artikel med en del historia och fastnade mycket av att den anvÀnts av bla NASA men det tog inte lÄng tid innan den mest lÄg i lÄdan. Kanske Àr det annat med de i metall, solceller, multiband osv men jag har svÄrt att klicka ordentligt med min. Kanske skulle testa en annan square typ 5600bb eller nÄtt o se om det uppstÄr mer kÀrlek

MÄste sÀga att jag blir lite förvÄnad att vÀldigt mÄnga hÀr inne kör mest med square? Jag köpte min DW5600E efter att jag kom över en artikel med en del historia och fastnade mycket av att den anvÀnts av bla NASA men det tog inte lÄng tid innan den mest lÄg i lÄdan. Kanske Àr det annat med de i metall, solceller, multiband osv men jag har svÄrt att klicka ordentligt med min. Kanske skulle testa en annan square typ 5600bb eller nÄtt o se om det uppstÄr mer kÀrlek
Min första g-shock var ocksÄ en 5600 och kunde inte heller klicka med den sÄ den sÄldes. StÄlisarna dÀremot Àr en annan femma. De gillar jag som tusan!

Min första g-shock var ocksÄ en 5600 och kunde inte heller klicka med den sÄ den sÄldes. StÄlisarna dÀremot Àr en annan femma. De gillar jag som tusan!
Okej, man kanske skulle testa en en dag dÄ. Kanske köpa ett mod-kit till min o se om det kÀnns annorlunda (fattar ju att det inte blir samma sak som the real deal)

Trodde först att jag hade satt den uppochner 😂
IMG_20210221_132301.jpg

Jag tycker om nÀr klockan blir mer diskret och endast bandet syns uppifrÄn. FrÄn början sÄ hade jag alltid sÄ pÄ jobbet dÄ klockan fastnar mindre. Nu Àr det svÄrt att Àndra.
Trodde du körde military style ;)
De som kör bil mycket bruka ocksÄ bÀra klockan sÄ.

Har ni som hÀngt hÀr inne lÀnge gjort en poll kring vad vi har för medelÄlder pÄ oss i G-trÀsket?
Vad Ă€r snittĂ„ldern, dvs vid vilken Ă„lder börjar man inse att life is partly about G-Shocks? 🙂

Börjar tro att jag Àr yngst. Mycket husköparsnack som en annan inte kan relatera till, haha

FortsÀtter roteringen, har en liten challenge för mig sjÀlv, försöker att inte ta pÄ mig samma klocka 2 dagar i rad.
Kör en Club G idag GXS-900.
Ser inte ut sÄ pÄ fotot men den Àr mycket mindre i verkligheten.
Backlighten Àr verkligen bra. (tror att det Àr sÄ för att dem Àldre modellerna har bÀttre batteritid, sÄ det spelar ingen roll om
backlighten tar lite mer ström)
Och fotot Àr tagen i ett jÀtteljust rum, tÀnk er i mörker. (har jÀtteljust hos oss, vissa tycker att vi har sjukhusbelysning hemma haha)

IMG_5802.JPG

IMG_5805.JPG

Senast Àndrad:
FortsÀtter roteringen, har en liten challenge för mig sjÀlv, försöker att inte ta pÄ mig samma klocka 2 dagar i rad.
Kör en Club G idag GXS-900.
Ser inte ut sÄ pÄ fotot men den Àr mycket mindre i verkligheten.
Backlighten Àr verkligen bra. (tror att det Àr sÄ för att dem Àldre modellerna har bÀttre batteritid, sÄ det spelar ingen roll om
backlighten tar lite mer ström)

IMG_5802.JPG

IMG_5805.JPG
VÀnta nu, men det Àr bara fram till 1/3 du gör sÄ va? ;)

Det tycker jag inte att du ska ha. Kör pÄ en semistÄlis eller en 5610 istÀllet. Den lila Baby-G:n Àr bonusdotterns. Hon Àr Ätta sÄ pÄ henne Àr det helrÀtt, inte sÄ pÄ en vuxen karl...
Kan man fÄ en jÀmförelse bredvid varandra?
Ja, GM-S5600 serien.
Jag har omkring 16cm och tyckte den var för liten. Den satt som en dressklocka, sÄ om man jÀmför sÄ var den ju inte liten alls.

1613924645121.png
Tack för tipset. Den till vÀnster, Àr det nÄgot att ha?

5600E Ă€r som en Toyota, funkar alltid. StĂ„lisarna Ă€r som Lexus, lyxiga och hĂ„llbara 😃

Det dĂ€r armbandet pĂ„ din Loyal. Vilka minnen. Önskar att jag hade min FACIT incabloc kvar
Man var tuff med ett sĂ„nt armband 😁 Kan sĂ€ga att det skulle behöva vara ca 4cm lĂ€ngre för att jag skulle kunna knĂ€ppa ihop det idag..
Blev sÄ jÀkla glad nÀr den kom fram igen. Visste att jag hade den, men inte var.... Vred upp den och vipps funkade den igen:D

- Mitt nick avslöjar mitt födelseÄr. SÄg att ni avhandlar husköp ocksÄ, jag och frun köpte vÄrt första 1979 :)

Tillbaka
Topp