• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

HÀr Àr ett exempel hur foto kan lura en ibland.
Se dem enskilda fotona, sÄ verka inte klockorna ha sÄ stor skillnad pÄ storlek.
Men titta sen pÄ jÀmförelsefotot.

IMG_5802.JPG
IMG_5807.JPG

IMG_5806.JPG
Snacka om illusion :D

Hur definierar du Ă„ldern? Fysiskt eller mentalt? HĂ€r kommer ett exempel:

Jag Ă€r 50 om tvĂ„ veckor.... men varje gĂ„ng jag binder en av mina G-Shocks runt handleden och tittar pĂ„ den sĂ„ kĂ€nner jag mig som en 18-Ă„ring som har nyss fĂ„tt sin första G-Shock i födelsedagspresent đŸ„łđŸ„łđŸ„łđŸ„łđŸ„łđŸ„łđŸ„łđŸ„ł
Åhfan, jag hade tippat runt 35 med smĂ„barn i huset.

Exakt sÄ! Har en 2,5 Äring, en till pÄ gÄng till sommaren och köpte hus för tvÄ Är sen. G-Shock Àr oslagbara i mina ögon. Fyller 34 i sommar.
Tredje Ă„ret med kĂ„k hĂ€r. Äldsta blir 9 och yngsta Ă€r 5. Klarade mig helt utan G-shock fram till 5-Ă„ringen föddes. 2015 införskaffades G-9100 Gulfman som blöjbeater. Med första ungen gick det bra att köra Longines HC och Seikodykare, men nummer tvĂ„... Är en helt annan femma.... Herre gud vilken vilde :banghead:

MÄste sÀga att jag blir lite förvÄnad att vÀldigt mÄnga hÀr inne kör mest med square? Jag köpte min DW5600E efter att jag kom över en artikel med en del historia och fastnade mycket av att den anvÀnts av bla NASA men det tog inte lÄng tid innan den mest lÄg i lÄdan. Kanske Àr det annat med de i metall, solceller, multiband osv men jag har svÄrt att klicka ordentligt med min. Kanske skulle testa en annan square typ 5600bb eller nÄtt o se om det uppstÄr mer kÀrlek

Som tur Àr finns det ju mÀngder av andra möjliga och omöjliga former och skapelser i Casios produktportfölj. Det Àr kanske inte ens en square du Àr ute efter? Jag gillar square men föredrar lite bulkigare modeller. Har du sneglat pÄ Gulfman, Mudman, Rangeman?

@lulemarcus sÄg att det blir du och jag med semistÄlisar under mars, Àn sÄ lÀnge. Nu har jag lagt undan min fram till den 1:a för att bygga upp ett sug. Har burit den extremt mycket sen jag fick den sÄ jag tror inte att det ska bli allt för svÄrt. Vore dock trist om min 6900 dyker upp mitt i allt. DÄ kan det bli knepigt. Men verkar som den inte skickas förrÀn 20:e mars.

Den hĂ€r vill man ju bara dra pĂ„ sig sĂ„ fort den kommer 😂
Fruns kommentar var: "OjdĂ„. Ja, den dĂ€r var ju verkligen inte du". Och det har hon ju helt rĂ€tt i. Men det kanske kan bli 😝
Screenshot_20210221-194354.png

FortsÀtter roteringen, har en liten challenge för mig sjÀlv, försöker att inte ta pÄ mig samma klocka 2 dagar i rad.
Kör en Club G idag GXS-900.
Ser inte ut sÄ pÄ fotot men den Àr mycket mindre i verkligheten.
Backlighten Àr verkligen bra. (tror att det Àr sÄ för att dem Àldre modellerna har bÀttre batteritid, sÄ det spelar ingen roll om
backlighten tar lite mer ström)
Och fotot Àr tagen i ett jÀtteljust rum, tÀnk er i mörker. (har jÀtteljust hos oss, vissa tycker att vi har sjukhusbelysning hemma haha)

IMG_5802.JPG

IMG_5805.JPG

Blev nÀstan blÀndad av lumebilden.
Jag gillar lagom starka backlights, kalla mig gubbig men nattetid vill jag med nöd och nÀppe kunna se vad klockan Àr. Blir ju klarvaken av stark lume. :)

@lulemarcus sÄg att det blir du och jag med semistÄlisar under mars, Àn sÄ lÀnge. Nu har jag lagt undan min fram till den 1:a för att bygga upp ett sug. Har burit den extremt mycket sen jag fick den sÄ jag tror inte att det ska bli allt för svÄrt. Vore dock trist om min 6900 dyker upp mitt i allt. DÄ kan det bli knepigt. Men verkar som den inte skickas förrÀn 20:e mars.

Den hĂ€r vill man ju bara dra pĂ„ sig sĂ„ fort den kommer 😂
Fruns kommentar var: "OjdĂ„. Ja, den dĂ€r var ju verkligen inte du". Och det har hon ju helt rĂ€tt i. Men det kanske kan bli 😝
Screenshot_20210221-194354.png
Ja den, har verkligen mycket, av allt :)

TÀnkte en uppsÀttning med lila klÀder att ha vid sidan om sÄ att jag vÄgar anvÀnda den mer i vardagen
Det hĂ€r Ă€r lite du tycker jag😉

Det kommer att blir pÄfrestande att hÀnga hÀr och se nÀr ni andra lÀgger upp dagens val av klocka under #OWGMARCH.

Vilka Àr det nu av oss som oftast hÀnger hÀr inne som kommer köra?
TÀnkte vi kanske behöver ha en egen variant. Jag menar Batman, come on, han biter ju inte pÄ en G-shockbÀrare. ;)

TÀnker att vi behöver bli tillrÀttavisade för vÄr eventuellt svaga karaktÀr genom nÄt lite mer rejÀlt, lite mer som en G-shock.
Typ en stenhÄrd ryss :eek:
slap 1.gif

Det blir som en utmaning i utmaningen :)
SÄ den hÀr listan med deltagare fyller vi pÄ tycker jag:
@Aros
@Crispie
@Derix
@lulemarcus
@Danne.l
@Lord_tito88
@Mikko Luiro
@livinl0ud
@Agnby⌚
@Buenaventura
@roloj
@Daion

KÀnner ni att ni saknas, sÄ lÀgger jag till er :)

Edit:
Precis som i huvudtrÄden för OWG sÄ finns det inget, snitches end up in ditches! Utan under mars har alla golare polare! ;)
Ingen kommer undan med att smyga med en annan klocka i nÄn annan trÄd, det finns alltid nÄgon som ser :pompus:

Senast Àndrad:
Som tur Àr finns det ju mÀngder av andra möjliga och omöjliga former och skapelser i Casios produktportfölj. Det Àr kanske inte ens en square du Àr ute efter? Jag gillar square men föredrar lite bulkigare modeller. Har du sneglat pÄ Gulfman, Mudman, Rangeman?
Jag har en rangeman ocksÄ samt en gd-350. Menar inte att det Àr fel att gilla square utan mer med tanke pÄ alla möjliga sorter det finns sÄ Àr den den mest Àlskade verkar det som. Men visst storleken Àr bra för every day use. SjÀlv gillar jag lite större.
funderar pÄ att skjuta ivÀg min square och byta ut den mot en dw6900 tex sen om det blir den klassiska eller Tokyo neo som Àr grymt snygg eller om det blir en gw vet jag inte Àn haha

Tillbaka
Topp