• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Det kommer att blir pÄfrestande att hÀnga hÀr och se nÀr ni andra lÀgger upp dagens val av klocka under #OWGMARCH.

Vilka Àr det nu av oss som oftast hÀnger hÀr inne som kommer köra?
TÀnkte vi kanske behöver ha en egen variant. Jag menar Batman, come on, han biter ju inte pÄ en G-shockbÀrare. ;)

TÀnker att vi behöver bli tillrÀttavisade för vÄr eventuellt svaga karaktÀr genom nÄt lite mer rejÀlt, lite mer som en G-shock.
Typ en stenhÄrd ryss :eek:
slap 1.gif

Det blir som en utmaning i utmaningen :)
SÄ den hÀr listan med deltagare fyller vi pÄ tycker jag:
@Aros
@Crispie
@Derix
@lulemarcus
@Danne.l
@Lord_tito88
@Mikko Luiro
@livinl0ud
@Agnby⌚
@Buenaventura

KÀnner ni att ni saknas, sÄ lÀgger jag till er :)
Sorry boys men jag valde en micro istf G 😼😳

Tredje Ă„ret med kĂ„k hĂ€r. Äldsta blir 9 och yngsta Ă€r 5. Klarade mig helt utan G-shock fram till 5-Ă„ringen föddes. 2015 införskaffades G-9100 Gulfman som blöjbeater. Med första ungen gick det bra att köra Longines HC och Seikodykare, men nummer tvĂ„... Är en helt annan femma.... Herre gud vilken vilde :banghead:
Blöjbeater, den var ny :hilarious:

Det kommer att blir pÄfrestande att hÀnga hÀr och se nÀr ni andra lÀgger upp dagens val av klocka under #OWGMARCH.

TÀnkte vi kanske behöver ha en egen variant. Jag menar Batman, come on, han biter ju inte pÄ en G-shockbÀrare. ;)

TÀnker att vi behöver bli tillrÀttavisade för vÄr eventuellt svaga karaktÀr genom nÄt lite mer rejÀlt, lite mer som en G-shock.
slap 1.gif

@Aros
@Crispie
@Derix
@lulemarcus
@Danne.l
@Lord_tito88
@Mikko Luiro
@livinl0ud
@Agnby⌚
@Buenaventura

Precis som i huvudtrÄden för OWG sÄ finns det inget, snitches end up in ditches! Utan under mars har alla golare polare! ;)
Ingen kommer undan med att smyga med en annan klocka i nÄn annan trÄd, det finns alltid nÄgon som ser :pompus:

MÄste sÀga att jag blir lite förvÄnad att vÀldigt mÄnga hÀr inne kör mest med square? Jag köpte min DW5600E efter att jag kom över en artikel med en del historia och fastnade mycket av att den anvÀnts av bla NASA men det tog inte lÄng tid innan den mest lÄg i lÄdan. Kanske Àr det annat med de i metall, solceller, multiband osv men jag har svÄrt att klicka ordentligt med min. Kanske skulle testa en annan square typ 5600bb eller nÄtt o se om det uppstÄr mer kÀrlek

Prova en screwback innan du ger upp pÄ squares. Jag behöver förresten en dw-5600e till ett projekt om du Àr helt less pÄ den...

slap 1.gif

@Aros
@Crispie
@Derix
@lulemarcus
@Danne.l
@Lord_tito88
@Mikko Luiro
@livinl0ud
@Agnby⌚
@Buenaventura

Bud Spencer-kvalité pÄ den smÀllen! Jag Àr ocksÄ med pÄ owgmarch.

@Crispie jÀvligt OT, men sÄg nÀr jag taggade dig att du har medlemsnummer 800. SÄ du var med pÄ tÄget tidigt i KS-begynnelse :)
Ja, det fĂ„r man vara lite stolt över. 😊 Har dock varit ganska vilande i mitt intresse en stor del av Ă„ren men det har brunnit igĂ„ng rejĂ€lt det senaste Ă„ret. Annars har det kommit och gĂ„tt lite grann. Hade tidigare ingen erfarenhet av forum sĂ„ det tog ett tag frĂ„n att min kompis tjatade pĂ„ mig till att jag kom till skott och signade upp mig. Hade jag fattat grejen frĂ„n början nĂ€r han ville ha in mig hade jag nog legat pĂ„ halva siffran. 😎

Ja, det fĂ„r man vara lite stolt över. 😊 Har dock varit ganska vilande i mitt intresse en stor del av Ă„ren men det har brunnit igĂ„ng rejĂ€lt det senaste Ă„ret. Annars har det kommit och gĂ„tt lite grann. Hade tidigare ingen erfarenhet av forum sĂ„ det tog ett tag frĂ„n att min kompis tjatade pĂ„ mig till att jag kom till skott och signade upp mig. Hade jag fattat grejen frĂ„n början nĂ€r han ville ha in mig hade jag nog legat pĂ„ halva siffran. 😎
Jag var hyfsat tidig ocksÄ, men ÀndÄ 3600 medlemmar efter dig. var aktiv i början, sen kom smÄbarnslivet och andra intressen i vÀgen. SÄ jag har ett 5-Ärigt glapp i mitt forums-CV. :)

Nu knep jag @HSK Rangeman sÄ om nÄgon funderat pÄ den Àr det försent. Saknaden blev för stor, priset var grymt och skicket ser ju ut att vara topp! Ska nog pÄ sikt skaffa olivgröna kostymen till. Tycker den ser riktigt lÀcker ut. Ska bli intressant att se hur "kuddprojektet" gÄr ocksÄ. Har du köpt delar @Danne.l ? För visst var det du som skulle testa?

Jag var hyfsat tidig ocksÄ, men ÀndÄ 3600 medlemmar efter dig. var aktiv i början, sen kom smÄbarnslivet och andra intressen i vÀgen. SÄ jag har ett 5-Ärigt glapp i mitt forums-CV. :)
Ja, jag sÄg det precis. Det var en rejÀl tillvÀxt fÄr man sÀga. Kul att du kommit igÄng dÄ. Du Àr en riktig tillgÄng hÀr i trÄden!

Nu knep jag @HSK Rangeman sÄ om nÄgon funderat pÄ den Àr det försent. Saknaden blev för stor, priset var grymt och skicket ser ju ut att vara topp! Ska nog pÄ sikt skaffa olivgröna kostymen till. Tycker den ser riktigt lÀcker ut. Ska bli intressant att se hur "kuddprojektet" gÄr ocksÄ. Har du köpt delar @Danne.l ? För visst var det du som skulle testa?
Kudd...projektet...? :nailbiting: Du fĂ„r se till att behĂ„lla den den hĂ€r gĂ„ngen sĂ„ du inte blir som @Remofflan som bara köper och sĂ€ljer samma modeller om och om igen. 😁

Japp delar Àr bestÀllda frÄn watchtech. Hoppas pÄ leverans under veckan som kommer.

Kudd...projektet...? :nailbiting: Du fĂ„r se till att behĂ„lla den den hĂ€r gĂ„ngen sĂ„ du inte blir som @Remofflan som bara köper och sĂ€ljer samma modeller om och om igen. 😁
Haha, nejdÄ. Har inga som helst planer pÄ det. No offense @Remofflan

Kuddprojektet. SÀtta vÀlvda kuddar vid bandanslutning pÄ bÄda sidor, undersidan. SÄ som det Àr i originalutförande pÄ mÄnga olika G's. Tror det skulle kunna bli bra för oss med sub 17 handleder.

Haha, nejdÄ. Har inga som helst planer pÄ det. No offense @Remofflan

Kuddprojektet. SÀtta vÀlvda kuddar vid bandanslutning pÄ bÄda sidor, undersidan. SÄ som det Àr i originalutförande pÄ mÄnga olika G's. Tror det skulle kunna bli bra för oss med sub 17 handleder.
Ah, du menar vingar? DĂ„ Ă€r jag med pĂ„ vad ni snackar om. â˜ș Det gör rĂ€tt stor skillnaden för komforten Ă€ven om jag tycker att Rangeman bĂ€rs vĂ€ldigt bekvĂ€mt redan i standardutförandet.

IMG_20200325_215033_7.jpg

slap 1.gif

@Aros
@Crispie
@Derix
@lulemarcus
@Danne.l
@Lord_tito88
@Mikko Luiro
@livinl0ud
@Agnby⌚
@Buenaventura
@roloj

Edit:
Precis som i huvudtrÄden för OWG sÄ finns det inget, snitches end up in ditches! Utan under mars har alla golare polare! ;)
Ingen kommer undan med att smyga med en annan klocka i nÄn annan trÄd, det finns alltid nÄgon som ser :pompus:

Man Ă€r allt lite sugen, men kommer ju sĂ€kerligen dyka upp nya vill-ha klockor höger och vĂ€nster om man skulle gĂ„ med đŸ€”

Tack för att du rĂ€ddade mig 😘

SĂ„ jĂ€kla bra! Jag sĂ„g en diskussion om modellen i en G-shockgrupp pĂ„ Facebook för nĂ„gon dag sedan och de verkar tyvĂ€rr ha stuckit ivĂ€g en hel del i pris. 😱 PĂ„ sĂ€tt och vis förstĂ„eligt dĂ„ det Ă€r en begrĂ€nsad upplaga av en riktigt hĂ€rlig fĂ€rgkombination men kikar man pĂ„ ebay sĂ„ ligger de pĂ„ ca 20k och uppĂ„t om man rĂ€knar in moms. :nailbiting: Oklart dock om de faktiskt sĂ€ljs för dessa priser eller om det som vanligt Ă€r lycksökare som begĂ€r ockerpriser för slutsĂ„lda modeller. Tacka vet jag @Hans B 1955 ;)

Edit: Kom pÄ att man kan söka efter avslutade auktioner och dÄ lÄg de pÄ 10-12k + ev. moms vilket kÀnns lite mer rimligt.

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp