• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Min vision var att Rangemannen skulle se ut lite grann som en klassisk scout trooper frÄn frÄn skogsscenerna pÄ mÄnen Endor och jag tycker allt att det blev rÀtt bra, om jag fÄr sÀga det sjÀlv. Ja jag gjorde inga jÀtteingrepp men men.
DA55CC9F-D069-4D95-9B5F-86773A48B87A.jpeg

Riktigt snyggt! Hur tycker du att den negativa displayen Àr?

Snart dags för OWG Mars!
NÄgon hÀr inne som kan slÀnga upp en bild pÄ nÀr de har bytat band pÄ sin G-shock Oak, Vill se hur det ser ut.
Dessutom undrar jag lite om adaptrar.
Har sjÀlv varit inne pÄ att köpa nÄgot nato strap, men om jag fattar det rÀtt behöver jag nÄgon form av adapter, vart fÄr man tag i dessa?

Generellt, mÄste jag sÀga, att nato inte passar G-shocks sÄ bra.

Den Àr negativ ;) skÀmt Äsido sÄ Àr den lite svÄrlÀst i vissa vinklar och ljus, men det finns ju belysning. Inget jag gÄr och grubblar över men jag gillar den bÀttre rent estetiskt Àn den positiva sÄ det vÀger över.

Haha, lustigkurre 😅!

MisstÀnkte det om lÀsbarheten, Àr frÀmst dÀrför jag inte har köpt nÄgon med negativ display dÄ jag uppskattar den goda lÀsbarheten pÄ Gs med positiv display :)

Ja det Àr tanken just nu. Lite extra utmaning dÄ jag tidigare inte tyckte om större klockor. Lite lÀtt influerad av trÄden kan jag sÀga. FrÄn f91w till Gw-m5610. Att jag skulle sitta med en mudmaster, analog dessutom! hade jag aldrig rÀknat med
Hahaha jag kÀnner igen den kÀnslan. Skaffade mig precis min Rangeman och var i valet om jag skulle ta den eller min dw5600e i OWGM men det blir troligast Rangeman om jag inte införskaffar nÄgot annat innan dess hahaha.Rangeman Àr ganska stor pÄ mina 16,5cm handled.

Vardagsrealism pÄ DÄnken i Norge. Mudman har faktiskt mycket som talar för sig:
1. Lagom stor med tydlig display
2. VÀlbalanserad till skillnad frÄn RM vars lysknapp förstör helheten (sorry RM-ister)
3. Lagom mÀngd funktioner som inte tar en evighet att blÀddra sig igenom
4. Billig, gÄr den sönder köp en ny
5. Kompass
6. Avsaknad av barometer som egentligen Àr ganska bökig att operera för ett bra resultat.
7. Avsaknad av radiosynk och dÀrmed en sak mindre att OCDa sig över
Jag gillar den :)
434B7C50-3F5C-47FF-A8D8-733C80832EE4.jpeg

2. VÀlbalanserad till skillnad frÄn RM vars lysknapp förstör helheten (sorry RM-ister)
5. Kompass
6. Avsaknad av barometer som egentligen Àr ganska bökig att operera för ett bra resultat.
Jag gillar ocksÄ min vÀldigt mycket! :)

5. Kompass

Är enig i de flesta punkterna, men ljusknappen Ă€r rĂ€tt svĂ„r att hitta mitt i natten och dessutom rĂ€tt seg att trycka in!

5. Kompass
Ja den verkar nice. Lite behÀndigare storlek ocksÄ. :)

Roteringen fortsÀtter.
Blir denna klassiker idag, GW-056E.
Inte finaste typsnittet men den Àr tydlig med stora siffror som visar tiden.
Knapparna Àr lite undangömda pÄ nedre sidan, men har kommit pÄ ett sÀtt att trycka utan problem.
DÀr jag bor Àr det lite svÄrt att fÄ radiosignal, men denna klocka verka aldrig ha problem, verka ha bÀttre signal Àn
mina moderna frÄn GW-B5600 serien. Den bredda mjuka och kurviga bandet gör att klockan sitter jÀtteskön.
Förutom att bandet Àr för lÄngt för mina klena handleder sÄ har jag inget att klaga över. (vill dock inte klippa bandet pÄ denna, dÄ
denna Àr vintage och vill jag behÄlla den som den Àr)

IMG_5808.JPG

Roteringen fortsÀtter.
Blir denna klassiker idag, GW-056E.
Inte finaste typsnittet men den Àr tydlig med stora siffror som visar tiden.
Knapparna Àr lite undangömda pÄ nedre sidan, men har kommit pÄ ett sÀtt att trycka utan problem.
DÀr jag bor Àr det lite svÄrt att fÄ radiosignal, men denna klocka verka aldrig ha problem, verka ha bÀttre signal Àn
mina moderna frÄn GW-B5600 serien. Den bredda mjuka och kurviga bandet gör att klockan sitter jÀtteskön.
Förutom att bandet Àr för lÄngt för mina klena handleder sÄ har jag inget att klaga över. (vill dock inte klippa bandet pÄ denna, dÄ
denna Àr vintage och vill jag behÄlla den som den Àr)

IMG_5808.JPG
Spontant skulle jag sÀga att den övervÀldigande majoriteten jag sett har haft negativ display, kul att se en med positiv och grym lÀsbarhet!
Alltid kul att se vintage och andra ovanligare modeller i trĂ„den. 👍

Tillbaka
Topp