• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

SjÀlv föredrog jag faktiskt standard 5610 framför GW5000 dÄ jag hade bÄda. Som tidigare nÀmnt sÄ kÀnns den mer premium, men tyckte den blev topptung. Brukar tycka om lite mer tyngd i "vanliga" klockor, men tvÀrtom pÄ G-Shocks.
Har nu haft min screwback ett tag, jag gillar verkligen klockan men har eventuellt mÀrkt en nackdel. Jag upplever att den blir varmare pÄ handleden. Jag mÀrker att jag gÀrna tar av den ibland för att lufta, nÄgot jag aldrig gör med mina andra squares. NÄgon annan som upplever det?!

Rangemanrotation ikvĂ€ll😎
IMG_20210225_211353.jpg

Och Pearlpool har magnetiserat fast sig pĂ„ kylskĂ„pet 👍

NÄgon som har en bezel över till rangeman? GÀrna vit, grön eller gul? (Band kan oxÄ vara av intresse)

nÄgon tipsade Àven om en hemsida inom EU med ganska billiga delar oxÄ men jag hittar inte det inlÀgget :(

NÄgon som har en bezel över till rangeman? GÀrna vit, grön eller gul? (Band kan oxÄ vara av intresse)

nÄgon tipsade Àven om en hemsida inom EU med ganska billiga delar oxÄ men jag hittar inte det inlÀgget :(

Har nu haft min screwback ett tag, jag gillar verkligen klockan men har eventuellt mÀrkt en nackdel. Jag upplever att den blir varmare pÄ handleden. Jag mÀrker att jag gÀrna tar av den ibland för att lufta, nÄgot jag aldrig gör med mina andra squares. NÄgon annan som upplever det?!

Kanske borde köpa en screwback till frugan, hon klagar alltid pĂ„ att det Ă€r kallt hemma đŸ€”?

Tjenare alla som vet, hur ska man förhÄlla sig till just dessa "screwbacks" som nÀmns ovan, lite snöat in mig pÄ just gw-5000 och undrar ifall ni tycker den Àr vÀrd pengarna jÀmfört med basic squares med solar? Tack pÄ förhand för svar!

... Detta med G-shocks Àr farligt, köpte solar square för typ en vecka sedan och hade planer pÄ att vara nöjd med den i 10 Är framÄt :oops:
GW-5000 kÀnns som tidigare sagts mer kvalitativ och gedigen. Du lÀr inte bli missnöjd med den!

Aldrig förr har jag fasat sÄ mycket inför mars :hungry: Men det finns en smidig vÀg ut.. ta en örfil frÄn LÀderlappen och byta klocka.
LĂ€derlappen Ă€r enkel, men ryssen, dĂ€r snackar vi... 😬
@livinl0ud = TrĂ„dens egna pĂ€rlhjĂ€lte😁😍
PĂ€rlpool ska fĂ„ en hedersplats hĂ€r👍
Stort tack😊
IMG_20210225_152853.jpg
Snyggt! 👍😊
En feg vĂ€g ut menar du đŸ€Ł
Glöm inte ryssen!
Precis, hĂ„ller med, ryssen Ă€r inte att leka med. 😂
Tjenare alla som vet, hur ska man förhÄlla sig till just dessa "screwbacks" som nÀmns ovan, lite snöat in mig pÄ just gw-5000 och undrar ifall ni tycker den Àr vÀrd pengarna jÀmfört med basic squares med solar? Tack pÄ förhand för svar!

... Detta med G-shocks Àr farligt, köpte solar square för typ en vecka sedan och hade planer pÄ att vara nöjd med den i 10 Är framÄt :oops:
Jag tycker absolut du ska prova en GW-5000, de har en hĂ€rlig kĂ€nsla och som tidigare nĂ€mnts, skulle du Ă„ngra dig Ă€r den lĂ€tt att sĂ€lja. MĂ„nga som gillar den modellen. 😊

FÄr alltid lite Ängest nÀr jag har klockor som knappt blir anvÀnda, dÀrför lÀgger jag nu ut en liten blÀnkare hÀr.
Är det nĂ„gon som Ă€r intresserad av en MR-G1000D i mycket fint skick? Enda spĂ„ren av anvĂ€ndning Ă€r lite ytliga mĂ€rken pĂ„ ”12-sidan” av lĂ€nken. Det Ă€r alltsĂ„ versionen med GPS- och radiosynk. Den Ă€r givetvis fullset och fungerar perfekt. Jag har tagit ut den ny pĂ„ Klockmaster Globen i mitten av förra Ă„ret. Listpriset Ă€r 30998 och jag tycker att 16500 vore ett mycket rimligt pris för den hĂ€r. Hör gĂ€rna av dig med frĂ„gor och funderingar.
- Den hĂ€r skulle du med glĂ€dje kunna bĂ€ra hela mars 😉.
Erbjudandet gÀller tills jag Ängrar mig ...
709CD695-22CF-4CB4-8D29-3EAB5552ACD6.jpeg
Super bra pris.. Men, tyvĂ€rr, mina ⚜⚜ Ă€r inte tillrĂ€ckligt stora att skaffa en lyx g-shock 😐

HÀr kommer ett inlÀgg med lite tips för er som klipper bandet pÄ eran G-shocks.

Först klipper jag bandet rakt, ibland med sax eller kniv.
Sedan gör jag 2 klipp pÄ sidorna och slipar till med Dremel.
Alla 3 tillbehören som finns pÄ bilden anvÀnder jag.
Med dem hÄrdaren "filt-snurrorna" kan man slipa ner bandet till den form man vill ha.

Tillbehören som sitter i just nu pÄ Dremel Àr den som gör att bandets Ànda blir "smooth".
Prova pÄ en lÄg hastighet först, ju högre hastighet mer "smooth" blir det. (men var försiktig, för Àven med den
mjukaste tillbehören kan man slippa ner mycket om du har pÄ hög hastighet)
Tror ocksÄ att med mycket hög hastighet gör att bandet "smÀlter" sÄ att ytan blir jÀmt och det ser ut som originalytan.
Vill han inte ha för blank pÄ Àndarna kör man pÄ lÄg hastighet, för att fÄ en mattare yta.

Tror att pÄ vissa av banden sÄ skulle man aldrig mÀrka att jag har klippt om jag inte berÀttade det.

IMG_5829.JPG

IMG_5827.JPG

IMG_5828.JPG
Very professional 👍👌

Mars slÀpp.

IMG_20210226_061706.png

Mars slÀpp.

IMG_20210226_061706.png
Rose-bling med positiv display...

. Mmmmmmmm😛

FÄr alltid lite Ängest nÀr jag har klockor som knappt blir anvÀnda, dÀrför lÀgger jag nu ut en liten blÀnkare hÀr.
Är det nĂ„gon som Ă€r intresserad av en MR-G1000D i mycket fint skick? Enda spĂ„ren av anvĂ€ndning Ă€r lite ytliga mĂ€rken pĂ„ ”12-sidan” av lĂ€nken. Det Ă€r alltsĂ„ versionen med GPS- och radiosynk. Den Ă€r givetvis fullset och fungerar perfekt. Jag har tagit ut den ny pĂ„ Klockmaster Globen i mitten av förra Ă„ret. Listpriset Ă€r 30998 och jag tycker att 16500 vore ett mycket rimligt pris för den hĂ€r. Hör gĂ€rna av dig med frĂ„gor och funderingar.
- Den hĂ€r skulle du med glĂ€dje kunna bĂ€ra hela mars 😉.
Erbjudandet gÀller tills jag Ängrar mig ...
709CD695-22CF-4CB4-8D29-3EAB5552ACD6.jpeg
Det var inget dÄligt erbjudande! Om den inte Àr sÄld Àr den ett perfekt OWG material. Det Àr bara till att köpa gubbar!

Klippa band... NÀÀÀ men ett lĂ€ngre kanske? 🙄 😆 NÀÀ helt perfekt som de Ă€r 👌😃
Squares sitter helt underbart pÄ armen! Men Mudmaster har en tendens till att alltid halka snett, den kÀnns "smal" med sina vingar under boetten. Kingen dÀremot sitter bra den me!
Frogman stĂ„r högst pĂ„ önskelistan just nu 😁
IMG_20210226_095238-01.jpeg

IMG_20210226_095906-01.jpeg
IMG_20210226_100712.jpg
IMG_20210226_100226-01.jpeg

Tillbaka
Topp