• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Funderar pÄ slÀppa den till förmÄn för en high beat seiko diver. FrÄgar mig sjÀlv om det Àr en idiotisk idé...
A87C0BF1-364F-42F9-AC51-AB2921C2F316.jpeg
DÄlig idé, om du inte sÀljer den till mig till ett rimligt pris.

Det mÄste vÀl ÀndÄ vara en tidsfrÄga innan digitala Frogman gör comeback - plötsligt hypad till tusen. Casio vet nog vad de hÄller pÄ med..

SjÀlv trodde jag att de var pÄ vÀg att fasa ut digitala frogman. Men man kan ju alltid hoppas att de slÀpper nÄgot heldigitalt och med uppgraderad modul (dykdator).

Även jag Ă€r pĂ„ vĂ€g in i MR-G-trĂ€sket, sĂ„ om ni inte kommer överens fĂ„r du gĂ€rna dra en PM.

Eller nÄgon annan för den delen som funderar pÄ att skiljas frÄn sin.
@Meraborsten @Derix
Det Ă€r ett trevligt trĂ€sk. Även om priserna Ă€r dyra för att vara Casio sĂ„ Ă€r det mycket funktioner för pengarna. Stealth wealth pĂ„ hög nivĂ„, det finns inte en jĂ€kel som kommer förstĂ„ vad du har pĂ„ handleden - förutom vi i trĂ„den. För en icke klockintresserad ser det ut som en Ur & Penn-klocka för 99 kr :rolleyes:

Kan mycket vĂ€l vara sĂ„ att sjĂ€lva airbagen Ă€r felfri men lampan lyser av nĂ„gon anledning. Jag Ă€r ingen expert men jag vet att det iaf bestĂ„r av minst en kollisionsensor och har den inte kontakt med airbagen sĂ„ kommer den inte lösa ut vid en krock. LĂ„ter mycket troligt att den delen du ruckar pĂ„ bara behöver lite kontaktspray. Men en sĂ„n dĂ€r felkodslĂ€sare Ă€r ju perfekt att börja med. 👍

EDIT: Mycket Offtopic nu. Bjuckar pÄ en gammal bild... Screwbacks FTW!

screwisar.jpg

Ser du endelig har fĂ„tt "Atom-synchen" til Ă„ fungere pĂ„ disse gamle sliterne â˜ș

Ser at 9CV'ene (Black gold) har forskjellige moduler. Vet at originalt har denne gull-tonet modul.
Hadde likevel ikke forundret meg om Casio leverte denne pÄ markedet med en annen modul.
Bare av Casio Dw5600c finnes det et utall av forskjellige versjoner.
Mye forskjelligt har blitt "mixet" sammen av Casio.
  • 2 moduler (691 og 901).
  • Baklokk finnes i et utall versjoner.
  • Made in i bĂ„de japan og korea.
  • Glasset har forskjellige bokstaver (Nederst til hĂžyre i micro-skrift).
Yes, har sjÀlv svÄrt att reda ut alla varianter.
Den med guld-lcd har micro-skrift "Japan S" och modul 901.
Den med silver-lcd har micro-skrift "Japan O" och modul 691.
BÄda har baklock mÀrkt "Japan H"
đŸ€Ș

Det Ă€r ett trevligt trĂ€sk. Även om priserna Ă€r dyra för att vara Casio sĂ„ Ă€r det mycket funktioner för pengarna. Stealth wealth pĂ„ hög nivĂ„, det finns inte en jĂ€kel som kommer förstĂ„ vad du har pĂ„ handleden - förutom vi i trĂ„den. För en icke klockintresserad ser det ut som en Ur & Penn-klocka för 99 kr :rolleyes:
Precis. Det bÄde lockar och kÀnns lite orimligt

Orkar inte googla och förmodligen svaras det snabbare hÀr i trÄden: hur limiterad Àr denna?
Hittar ingenting om antalet

@Meraborsten inte för att vara en ”shock-blocker” för andra som vill köpa Bruce. Men jag skulle tĂ€nka bĂ„de en och tvĂ„ ggr innan den rök. Det Ă€r en otroligt fullĂ€ndad MR-G i mina ögon, som dessutom Ă€r knepig att fĂ„ tag i. 🙂
Det gĂ€ller för alla MR-G's. HĂ„ll hĂ„rt i dem 😐

Edit: Shockblocker, kul ord. Det kĂ€nns som att ingen i trĂ„den Ă€r shockblocker, snarare tvĂ€rt om. Eller vad sĂ€ger du @roosterman ? 😁

Det gĂ€ller för alla MR-G's. HĂ„ll hĂ„rt i dem 😐

Edit: Shockblocker, kul ord. Det kĂ€nns som att ingen i trĂ„den Ă€r shockblocker, snarare tvĂ€rt om. Eller vad sĂ€ger du @roosterman ? 😁
Det var lite dĂ€rför jag ville poĂ€ngtera att jag inte var det nu heller utan vĂ€rnar om att @Meraborsten inte ska Ă„ngra sig 🙂

Har sneglat pÄ den dÀr. Hur Àr lÀsbarheten i dÄligt ljus?
Skulle nog sÀga att den Àr inte sÀmre Àn nÄgon av dom andra med negativ display. Vilket ju förstÄs inte gÄr att jÀmföra med en positiv display..
Skillanden pÄ denna och dom andra GW-B5600 med negativa displayer Àr att den skiftar mot orange vilket jag tycker gör sig jÀkligt bra :)

AlltsĂ„ jag sitter och suktar efter stĂ„lklocka nu... đŸ˜±
Bara för att man inte fÄr, man Àr ju som ett barn!

Köpte mejslarna du tipsade om @lulemarcus sĂ„ förhoppningsvis gör nya klĂ€der i nĂ€sta vecka det lite lĂ€ttare ett par dagar iaf 🙄

Precis. Det bÄde lockar och kÀnns lite orimligt
Tycker dock att mÄnga Àr rÀtt prisvÀrda, problemet Àr vÀl snarare att man inte klarar sig med en. Ta tillexempel casio oken. Jag tycker finish och detaljer hÄller riktigt hög kvalitet. Dessutom antimagnetisk, 200m vattenresistans och klarar höga krafter och tryck. Allt för runt en 1000 lapp.

Tillbaka
Topp