DÄlig idé, om du inte sÀljer den till mig till ett rimligt pris.Funderar pÄ slÀppa den till förmÄn för en high beat seiko diver. FrÄgar mig sjÀlv om det Àr en idiotisk idé...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
DÄlig idé, om du inte sÀljer den till mig till ett rimligt pris.Funderar pÄ slÀppa den till förmÄn för en high beat seiko diver. FrÄgar mig sjÀlv om det Àr en idiotisk idé...
Precis...FrÄgan Àr vad du kan fÄ pÄ andrahandsmarknaden för en sÄdan?
Det mÄste vÀl ÀndÄ vara en tidsfrÄga innan digitala Frogman gör comeback - plötsligt hypad till tusen. Casio vet nog vad de hÄller pÄ med..
Sant, men Ă€r i en riktigt G-shock dip just nu.Ăr inte den rĂ€tt knepig att fĂ„ tag i? Brucean menar jag. Seiko high beat kommer och gĂ„r men Bruce lĂ€r vara svĂ„rare att köpa tillbaka ifall du Ă„ngrar dig!
Köpte du den sprillans?Precis...
jappKöpte du den sprillans?
den ser bÀttre ut i de hÀr bilderna. Men tycker fortfarande den röda och den blÄa vanliga Àr snyggare.
Hör av dig via PM med prisnivÄ om du pÄ allvar funderar pÄ att sÀlja.
JÀklar, den sÄg överraskande bra ut pÄ de dÀr bilderna! Man kan sitta och granska och se nya snygga detaljer, tex "gunmetal" finish pÄ vissa metalldelar, kronan och tavlan drar Ät blÄtt. Unik groda med ankare pÄ baksidan etc.
Har sneglat pÄ den dÀr. Hur Àr lÀsbarheten i dÄligt ljus?Mmm blÄ/orange
Nu som först finns den att köpa i Sverige sÄg jag
Det Ă€r ett trevligt trĂ€sk. Ăven om priserna Ă€r dyra för att vara Casio sĂ„ Ă€r det mycket funktioner för pengarna. Stealth wealth pĂ„ hög nivĂ„, det finns inte en jĂ€kel som kommer förstĂ„ vad du har pĂ„ handleden - förutom vi i trĂ„den. För en icke klockintresserad ser det ut som en Ur & Penn-klocka för 99 krĂven jag Ă€r pĂ„ vĂ€g in i MR-G-trĂ€sket, sĂ„ om ni inte kommer överens fĂ„r du gĂ€rna dra en PM.
Eller nÄgon annan för den delen som funderar pÄ att skiljas frÄn sin.
@Meraborsten @Derix
SÄ fin!Det har ju blivit nÄgra klockor det hÀr Äret men mÄnga har oxÄ fÄtt nya hem. Men hÀr Àr Ànnu en guldklimp i min samling nu nÀr jag gör om i klocklÄdorna. Stort tack @Golle_std för denna fina Borneo !
Kan mycket vÀl vara sÄ att sjÀlva airbagen Àr felfri men lampan lyser av nÄgon anledning. Jag Àr ingen expert men jag vet att det iaf bestÄr av minst en kollisionsensor och har den inte kontakt med airbagen sÄ kommer den inte lösa ut vid en krock. LÄter mycket troligt att den delen du ruckar pÄ bara behöver lite kontaktspray. Men en sÄn dÀr felkodslÀsare Àr ju perfekt att börja med.
EDIT: Mycket Offtopic nu. Bjuckar pÄ en gammal bild... Screwbacks FTW!
Yes, har sjĂ€lv svĂ„rt att reda ut alla varianter.Ser du endelig har fĂ„tt "Atom-synchen" til Ă„ fungere pĂ„ disse gamle sliterne âș
Ser at 9CV'ene (Black gold) har forskjellige moduler. Vet at originalt har denne gull-tonet modul.
Hadde likevel ikke forundret meg om Casio leverte denne pÄ markedet med en annen modul.
Bare av Casio Dw5600c finnes det et utall av forskjellige versjoner.
Mye forskjelligt har blitt "mixet" sammen av Casio.
- 2 moduler (691 og 901).
- Baklokk finnes i et utall versjoner.
- Made in i bÄde japan og korea.
- Glasset har forskjellige bokstaver (Nederst til hĂžyre i micro-skrift).
Ăr nog som alla negativa fyrkanter, vĂ€rdelös men om man anvĂ€nder autobacklight sĂ„ Ă€r det inga bekymmer.Har sneglat pĂ„ den dĂ€r. Hur Ă€r lĂ€sbarheten i dĂ„ligt ljus?
Precis. Det bĂ„de lockar och kĂ€nns lite orimligtDet Ă€r ett trevligt trĂ€sk. Ăven om priserna Ă€r dyra för att vara Casio sĂ„ Ă€r det mycket funktioner för pengarna. Stealth wealth pĂ„ hög nivĂ„, det finns inte en jĂ€kel som kommer förstĂ„ vad du har pĂ„ handleden - förutom vi i trĂ„den. För en icke klockintresserad ser det ut som en Ur & Penn-klocka för 99 kr
Dw5600bb tycker jag Ă€r riktigt bra för att vara negativĂr nog som alla negativa fyrkanter, vĂ€rdelös men om man anvĂ€nder autobacklight sĂ„ Ă€r det inga bekymmer.
Kööp!
Orkar inte googla och förmodligen svaras det snabbare hÀr i trÄden: hur limiterad Àr denna?
Hittar ingenting om antaletOrkar inte googla och förmodligen svaras det snabbare hÀr i trÄden: hur limiterad Àr denna?
Helt ok, men ska man ha negativ skÀrm och lÀsbarhet sÄ Àr tex gbx100 och gprb1000 mycket bÀttreDw5600bb tycker jag Àr riktigt bra för att vara negativ
Det gĂ€ller för alla MR-G's. HĂ„ll hĂ„rt i dem@Meraborsten inte för att vara en âshock-blockerâ för andra som vill köpa Bruce. Men jag skulle tĂ€nka bĂ„de en och tvĂ„ ggr innan den rök. Det Ă€r en otroligt fullĂ€ndad MR-G i mina ögon, som dessutom Ă€r knepig att fĂ„ tag i.
Det var lite dÀrför jag ville poÀngtera att jag inte var det nu heller utan vÀrnar om att @Meraborsten inte ska Ängra sigDet gÀller för alla MR-G's. HÄll hÄrt i dem
Edit: Shockblocker, kul ord. Det kÀnns som att ingen i trÄden Àr shockblocker, snarare tvÀrt om. Eller vad sÀger du @roosterman ?
Skulle nog sÀga att den Àr inte sÀmre Àn nÄgon av dom andra med negativ display. Vilket ju förstÄs inte gÄr att jÀmföra med en positiv display..Har sneglat pÄ den dÀr. Hur Àr lÀsbarheten i dÄligt ljus?
Ja, ska funderar sÄ det inte blir nÄgot förhastat
Tycker dock att mÄnga Àr rÀtt prisvÀrda, problemet Àr vÀl snarare att man inte klarar sig med en. Ta tillexempel casio oken. Jag tycker finish och detaljer hÄller riktigt hög kvalitet. Dessutom antimagnetisk, 200m vattenresistans och klarar höga krafter och tryck. Allt för runt en 1000 lapp.Precis. Det bÄde lockar och kÀnns lite orimligt