• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Det gĂ€ller för alla MR-G's. HĂ„ll hĂ„rt i dem 😐

Edit: Shockblocker, kul ord. Det kĂ€nns som att ingen i trĂ„den Ă€r shockblocker, snarare tvĂ€rt om. Eller vad sĂ€ger du @roosterman ? 😁
Jag Àr ju sÀmst pÄ att sÀlja i den hÀr trÄden kÀnns det som, jag bara köper ju ..:oops:
Och dom jag inte kan/vill köpa sjĂ€lv Ă€r det ju alltid kul att vara omoraliskt stöd Ă„t😁
Jag har ju inte kommit upp i MR-Gklassen Àn.... Dyraste hittills Àr stora Rangeman... Men jag kan hÄlla med om nÀr det gÀller sÄna specialpjÀser sÄ skulle iaf jag , om jag var i den sitsen, fundera bÄde en och tre ggr innan jag sÄlde..
Fast vÀnder man pÄ det Àr det ju riktigt kul att just dom pjÀserna oftast stannar i trÄden hos nÀsta vÄrdnadstagare som ju vÀrdesÀtter dom:)

Jag Àr ju sÀmst pÄ att sÀlja i den hÀr trÄden kÀnns det som, jag bara köper ju ..:oops:
Och dom jag inte kan/vill köpa sjĂ€lv Ă€r det ju alltid kul att vara omoraliskt stöd Ă„t😁
Jag har ju inte kommit upp i MR-Gklassen Àn.... Dyraste hittills Àr stora Rangeman... Men jag kan hÄlla med om nÀr det gÀller sÄna specialpjÀser sÄ skulle iaf jag , om jag var i den sitsen, fundera bÄde en och tre ggr innan jag sÄlde..
Fast vÀnder man pÄ det Àr det ju riktigt kul att just dom pjÀserna oftast stannar i trÄden hos nÀsta vÄrdnadstagare som ju vÀrdesÀtter dom:)
Verkligen. Samtidigt kÀnns det mer och mer ovÀrt att behÄlla en klocka som inte anvÀnds ju högre vÀrde den besitter.

Jag har sĂ„lt tre klockor pĂ„ 10 Ă„r typ. SĂ„ nog Ă€r jag sĂ€mst allt 😂

Sant, men Àr i en riktigt G-shock dip just nu.
Packa ner den i sin lÄda och göm den lÄÄÄÄngt in i en garderob sÄ du glömmer bort den ett tag..
Sen, nÀr du rÄkar hitta den igen nÄn gÄng framöver sÄ kommer du bli sÄ dÀr hÀrligt glad igen och den kommer att kÀnnas som vÀrldens bÀsta Bruce igen :D
LÄter inte det som rÀtt OK?? ;)

Vet du om det finns nĂ„gon bra video som gĂ„r igenom din MR-G? Försöker förstĂ„ hur man anvĂ€nder och lĂ€ser av funktionerna 😃
Nedan. 😊
Du fĂ„r gĂ€rna dela med dig om du hittar en bra tutorial 😁
Börjar bli mĂ„nga frogs för dig nu! Kul đŸ€©
Ja, fyra stycjen nu. Hade fem men en fick lĂ€mna i ett bytesköp av annan G. 😊
Samt att jag nu erbjudit en hĂ€r i trĂ„den att ev. fĂ„ ta över en av mina camo froggisar. InvĂ€ntar svar. 😊
16c3ff31.jpg
5672d66a.jpg
36751963.jpg
Den dĂ€r Ă€r sĂ„ snygg! 😍
Funderar pÄ slÀppa den till förmÄn för en high beat seiko diver. FrÄgar mig sjÀlv om det Àr en idiotisk idé...
A87C0BF1-364F-42F9-AC51-AB2921C2F316.jpeg
Tycker jag nog inte du ska göra om du inte funderat bĂ„de en, tvĂ„ och tre ggr. 😊
Men om du beslutar dig för att vilja slĂ€ppa den sĂ„ stĂ€ller jag mig pĂ„ intresselistan. Har ju velat ha den sedan jag sĂ„g den första gĂ„ngen. 😍
Tack! Tycker oxĂ„ den Ă€r fin. Men mĂ„ste ju vĂ€nta med att fĂ„ prova till efter OWGM. 😬😊

Senast Àndrad:
AlltsĂ„ jag sitter och suktar efter stĂ„lklocka nu... đŸ˜±
Bara för att man inte fÄr, man Àr ju som ett barn!

Köpte mejslarna du tipsade om @lulemarcus sĂ„ förhoppningsvis gör nya klĂ€der i nĂ€sta vecka det lite lĂ€ttare ett par dagar iaf 🙄
Och jag som köpte en stĂ„lis idag... Hur fasen tĂ€nkte jag dĂ€r??? Tre dagar in i OWGM...😁

KlĂ€derna byter du i ett nafs nĂ€r du vĂ€l sĂ€tter igĂ„ng. Fyra skruvar bort och lite krĂ€ngelikrĂ€ng, sen fyra skruv tebax = FÄÄÄRDIG!!😄

Oj oj, tvĂ„ fina objekt dĂ€r. Min fru bara Ă€lskar Muminporslin. Muggar, fat, karaffer, ja, allt. 😊
Och sjĂ€lv tycker jag den dĂ€r klockan Ă€r bland det snyggaste jag sett. 😍
Har du sett den svarta som @S.L eventuellt fortfarande sitter pÄ? Eller den mer fÀrgglada som @Derix hade tidigare. BÄda de tvÄ Àr nÀstan snÀppet bÀttre tycker jag.

Vill oxĂ„ tacka @Hans B 1955 för en fantastiskt trevlig kontakt och affĂ€r! 🙏😍🙏
Denna fina pjĂ€s bor numera hos mig. đŸ€—
Till Ryssen: Nej, det Ă€r inte min handled utan min frus sĂ„ du fĂ„r inte snyta till mig idag heller. 😉🙏😊

Sista bilden en jĂ€mförelse med den klocka hon fick i present av mig och som Ă€r hennes daily. 😊
Det var som fan @Daion ;) Stort grattis!

Nedan. 😊

Ja, fyra stycjen nu. Hade fem men en fick lĂ€mna i ett bytesköp av annan G. 😊
Samt att jag nu erbjudit en hĂ€r i trĂ„den att ev. fĂ„ ta över en av mina camo froggisar. InvĂ€ntar svar. 😊

Den dĂ€r Ă€r sĂ„ snygg! 😍

Tycker jag nog inte du ska göra om du inte funderat bĂ„de en, tvĂ„ och tre ggr. 😊
Men om du beslutar dig för att vilja slĂ€ppa den sĂ„ stĂ€ller jag mig pĂ„ intresselistan. Har ju velat ha den sedan jag sĂ„g den första gĂ„ngen. 😍

Tack! Tycker oxĂ„ den Ă€r fin. Men mĂ„ste ju vĂ€nta med att fĂ„ prova till efter OWGM. 😬😊

Tackar för tipset! FÄr kolla pÄ den imorgon :)

Och jag som köpte en stĂ„lis idag... Hur fasen tĂ€nkte jag dĂ€r??? Tre dagar in i OWGM...😁

KlĂ€derna byter du i ett nafs nĂ€r du vĂ€l sĂ€tter igĂ„ng. Fyra skruvar bort och lite krĂ€ngelikrĂ€ng, sen fyra skruv tebax = FÄÄÄRDIG!!😄
Ser fram emot whristshot nĂ€r du fĂ„r ”trĂ„ksubben” pĂ„ fredag đŸ‘đŸ„łđŸ˜‰

Det Ă€r ett trevligt trĂ€sk. Även om priserna Ă€r dyra för att vara Casio sĂ„ Ă€r det mycket funktioner för pengarna. Stealth wealth pĂ„ hög nivĂ„, det finns inte en jĂ€kel som kommer förstĂ„ vad du har pĂ„ handleden - förutom vi i trĂ„den. För en icke klockintresserad ser det ut som en Ur & Penn-klocka för 99 kr :rolleyes:
Sen fÄr man inte glömma att finishen pÄ boetten Àr pÄ en extremt hög nivÄ. Det Àr Grand Seiko som tillverkar dem Ät Casio. Hade en sjÀlv tidigare och boetten Àr verkligen knivskarp. Den kvalitetsnivÄn kan mÀta sig med de absolut bÀsta i klockvÀrlden!

Jag som hade sett fram emot bild pĂ„ ”trĂ„ksubben” pĂ„ ena handleden och ”bling bling” pĂ„ andra redan pĂ„ fredag 🙄🙄.
FrÄgan Àr egentligen vad Bling-bling och TrÄkis ska hitta pÄ nÀr dom ligger o kelar tillsammans pÄ klockhyllan helt ensamma i nÀstan en mÄnad.....:rolleyes:
Blir det nÄn bronsavkomma dÄ tro????

Tillbaka
Topp