• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Back to topic. Älskar denna 🐾🙂
PXL_20210305_102300307.MP-01.jpeg
Riktigt fin!

• Like
Reactions: L&W
Kollar med er hĂ€r annars fĂ„r det bli en bestĂ€llning, jag Ă€r pĂ„ jakt efter CTL1616 knappcellsbatteri. Det Ă€r dom batterierna som sitter i de flesta solarmodellerna tror jag. Annars Ă€r trasiga solarmoduler av intresse ocksĂ„ om nĂ„gon har nĂ„tt liggandes â˜ș

Googlade lite och tusan vad dyrt! 350 kr!
Ja svindyra Àr dom. Jag har en Àldre solar som vakna till liv efter mÄnga Är i en lÄda. 10 Är nÄnting verkar som hÄlla, nÀr dom blir sÀmre sÄ laddar dom inte upp sig tillrÀckligt för att hÄlla klockan med alla funktioner. Ljudet och ljusfunktionen lÀgger av och klockan signalerar "recover"

Edit: dÀremot tror jag en bra solar som Àr vÀl underhÄllen med laddning hÄller sig lÀngre. Dock Àldre som varit slÀckta för lÀnge inte verkar ÄterhÀmta sig riktigt. Jag ska dock inte ge upp Àn och fortsÀtta ge den sol och se om det hÀmtar sig

Senast Àndrad:
Sjudande vatten fungerade vĂ€l för mig. JasĂ„, Ă€r den svarta stelare? Är det kolfiberbelĂ€ggning pĂ„ den svarta?
Provade och det funkade bra.
NÀ det blÄ var stelare Àn det svarta. BÀgge utan kolfiberinlÀgg. Men det svarta hade ju legat knÀppt i boxen nÀr klockan kom sÄ den var ju liksom förböjd lite.
Det blĂ„ lĂ„g ju platt och var spikrakt. Men nu ser det bra ut â˜ș

Ja svindyra Àr dom. Jag har en Àldre solar som vakna till liv efter mÄnga Är i en lÄda. 10 Är nÄnting verkar som hÄlla, nÀr dom blir sÀmre sÄ laddar dom inte upp sig tillrÀckligt för att hÄlla klockan med alla funktioner. Ljudet och ljusfunktionen lÀgger av och klockan signalerar "recover"

SÄ, icke-laddbara G Àr billigare att Àga i lÀngden om man lyckas köpa en trave CR 2025 billigt. :)

Ca 10 Ärs livslÀngd för uppladdningsbara batterier Àr vad jag har hört ocksÄ. Men med variationer udda stories givetvis. Har en uppladdningsbar G frÄn ca 2008 (?) som verkar hÄlla laddningen ok fortfarande.

SÄ, icke-laddbara G Àr billigare att Àga i lÀngden om man lyckas köpa en trave CR 2025 billigt. :)

Ca 10 Ärs livslÀngd för uppladdningsbara batterier Àr vad jag har hört ocksÄ. Men med variationer udda stories givetvis. Har en uppladdningsbar G frÄn ca 2008 (?) som verkar hÄlla laddningen ok fortfarande.
Ska försöka behĂ„lla nĂ„gra av mina solar och se om dom kan behĂ„lla formen efter 15 Ă„r. Jag fĂ„r Ă„terkomma dĂ„ 😄

Tillbaka
Topp