• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Fint och se att du har kvar dina huggreflexer!
Trodde att den tiden var förbi faktiskt men nÀr jag sÄlde min förra sÄ hade jag kvar den limiterade 2000RJ modellen, den lÀmnade ocksÄ ett tag senare och varje gÄng jag sett @spammerstakeahike fina bilder pÄ min gamla sÄ har jag suckat lite och tÀnkt att den nog Àr (för mig) den snyggaste MRG modellen. 1000HG och Bruce Àr coolare/hÀftigare men för mig Àr nog 2000R den snyggaste. SÄ jag chansade pÄ att jag skulle kunna balansera ut det spontana inköpet genom att slÀppa nÄgra andra och den chansningen höll, det var bra drag i inkorgen igÄrkvÀll och inköpet Àr nu mer Àn vÀl kompenserat för. SÄ trots inköpet gÄr klocknettot fortsatt ned. :)

Trodde att den tiden var förbi faktiskt men nÀr jag sÄlde min förra sÄ hade jag kvar den limiterade 2000RJ modellen, den lÀmnade ocksÄ ett tag senare och varje gÄng jag sett @spammerstakeahike fina bilder pÄ min gamla sÄ har jag suckat lite och tÀnkt att den nog Àr (för mig) den snyggaste MRG modellen. 1000HG och Bruce Àr coolare/hÀftigare men för mig Àr nog 2000R den snyggaste. SÄ jag chansade pÄ att jag skulle kunna balansera ut det spontana inköpet genom att slÀppa nÄgra andra och den chansningen höll, det var bra drag i inkorgen igÄrkvÀll och inköpet Àr nu mer Àn vÀl kompenserat för. SÄ trots inköpet gÄr klocknettot fortsatt ned. :)
GammelgÀddan lurar fortfarande i vassen! Det kÀnns bra ÀndÄ :)

Ja svindyra Àr dom. Jag har en Àldre solar som vakna till liv efter mÄnga Är i en lÄda. 10 Är nÄnting verkar som hÄlla, nÀr dom blir sÀmre sÄ laddar dom inte upp sig tillrÀckligt för att hÄlla klockan med alla funktioner. Ljudet och ljusfunktionen lÀgger av och klockan signalerar "recover"

Edit: dÀremot tror jag en bra solar som Àr vÀl underhÄllen med laddning hÄller sig lÀngre. Dock Àldre som varit slÀckta för lÀnge inte verkar ÄterhÀmta sig riktigt. Jag ska dock inte ge upp Àn och fortsÀtta ge den sol och se om det hÀmtar sig
Kanske sen pÄ bollen, men ÀndÄ :)
ctl1616.jpg

Jag har köpt rÀtt mycket G-shock och seiko frÄn just finland. Deras listpriser Àr i mÄnga fall mycket lÀgre Àn dom svenska.
Klockmagasinet listade seiko sla021 till 32000kr och gav sedan 25% pÄ det.
En SLA021 listar 39900kr i sverige...
Nu fÄr isf inte klockmagasinet sÀlja seiko lÀngre till sverige online..

Senast Àndrad:
Ja svindyra Àr dom. Jag har en Àldre solar som vakna till liv efter mÄnga Är i en lÄda. 10 Är nÄnting verkar som hÄlla, nÀr dom blir sÀmre sÄ laddar dom inte upp sig tillrÀckligt för att hÄlla klockan med alla funktioner. Ljudet och ljusfunktionen lÀgger av och klockan signalerar "recover"

Edit: dÀremot tror jag en bra solar som Àr vÀl underhÄllen med laddning hÄller sig lÀngre. Dock Àldre som varit slÀckta för lÀnge inte verkar ÄterhÀmta sig riktigt. Jag ska dock inte ge upp Àn och fortsÀtta ge den sol och se om det hÀmtar sig
SpÀr pÄ min tanke om att det kanske Àr bÀttre med normala batterier som hÄller 7 Är och sÄ byter man.

Funderar pÄ om jag ocksÄ skulle ge mig pÄ en sÄdan chansning. MRG G2000 Àr verkligen trevlig..

Yes. G2000R Àr en stabil pjÀs. Finns ju sÄklart roligare modeller men för mig Àr det en klocka som Àr svÄr att tröttna pÄ och jag misstÀnker att det Àr en modell som gÄr att bÀra i mÄnga mÄnga Är utan att man tröttnar. Lite som en DJ kanske (i standardutförande). Givetvis har den första förÀlskelsen Àndrat karaktÀr men jag Àr djupt kÀr i den fortfarande :)

Vem vet, du kanske blir OWG med G2k? :-D

Hade jag inte haft G2k hade jag nog köpt G1000, den med med kopparfÀrger. Den var verkligen harmonisk i fÀrgerna!
Det finns ett litet problem med moderna MRG's - de kommer se hemskas ut i framtiden. Kolla pĂ„ en MRG som har nĂ„gra Ă„r pĂ„ nacken, den har inte direkt Ă„ldrats med vĂ€rdighet jĂ€mfört med en Square frĂ„n samma Ă„rtal (som inte Ă„ldrats öht) 😳

Det finns ett litet problem med moderna MRG's - de kommer se hemskas ut i framtiden. Kolla pĂ„ en MRG som har nĂ„gra Ă„r pĂ„ nacken, den har inte direkt Ă„ldrats med vĂ€rdighet jĂ€mfört med en Square frĂ„n samma Ă„rtal (som inte Ă„ldrats öht) 😳

Menar du repor? Tycker inte din ser sÄ tokig ut. Mest tidlös patina.

Den hĂ€r grejen med OWGM har fĂ„tt mig att inse att jag varken kan eller vill vara OWG! Det Ă€r alldeles för roligt att kunna variera klocka efter sug och det Ă€r ju den enda accessoar jag brukar. SĂ„ just nu kĂ€nns klocksamlingen helt rimlig i storlek. 😍
Samtidigt Ă€r jag glad att det just Ă€r affordablesegmentet jag rör mig i 🙂

Tillbaka
Topp